Early Stage Universe | Early Stage Universe

Czy franczyza jest dla mnie? Czyli pytania, które warto sobie zadać przed założeniem szkoły językowej

20.11.2020
DSC9156

Czy franczyza jest dla mnie?

Franczyza to bezpieczny model biznesowy, w którym doświadczony i odnoszący sukcesy na rynku przedsiębiorca zaprasza do współpracy kolejne podmioty, tzw. franczyzobiorców, którzy dzięki wsparciu firmy franczyzodawcy, jego wiedzy i zaangażowaniu, mogą szybciej i łatwiej rozwijać swoje firmy. Takie rozwiązanie świetnie sprawdza się w przypadku osób chcących pracować na własny rachunek, a jednocześnie nie posiadających wystarczającego doświadczenia w danej dziedzinie lub obawiających się, że podjęte wyzwanie zamiast stać się źródłem satysfakcji zawodowej i ekonomicznej, stanie się przykrym obowiązkiem. Pomoc franczyzodawcy będzie wtedy nieocenionym wsparciem. Co istotne, partnerowi także zależy na tym, aby powiązane firmy rozwijały się i odnosiły sukces - pracują przecież pod wspólną marką i jej dalszy harmonijny rozwój zależy od synergii wszystkich członków sieci.

A co w sytuacji, gdy już prowadzimy własną szkołę językową? Czy franczyza w takiej sytuacji jest możliwa? Czy warto wiązać się z inną firmą?


Przystąpienie do sieci franczyzowej przez funkcjonującą już szkołę językową jest jak najbardziej uzasadnione. Taki przedsiębiorca ma już z jednej strony pewien bagaż doświadczeń oraz wiedzę przydatną podczas prowadzenia własnej firmy, a z drugiej strony nowe otwarcie, jakim jest przystąpienie do sieci, może dać efekt świeżości oraz spojrzenia na własną szkołę z zupełnie nowej perspektywy. Warto także podkreślić, że podobnie jak w przypadku placówek nowo otwartych, przystąpienie do współpracy z franczyzodawcą wiąże się z uczestnictwem w sieciowych szkoleniach oraz poznaniem wypracowanych, sprawdzonych metod pracy. Dzięki temu zapewnimy swojej firmie dalszy rozwój.

Przedsiębiorcy funkcjonujący już na rynku z pewnością zauważą również dodatkową korzyść, płynącą z przystąpienia do sieci franczyzowej, która wywodzi się z zasady mówiącej o tym, że „duży może więcej”. Znając realia rynku usług edukacyjnych w Polsce wiemy, jak trudno przebić się z własną ofertą i zadbać o rozpoznawalność marki.

Duże sieci franczyzowe, dzięki wieloletniemu doświadczeniu oraz starannie opracowanym strategiom rozwoju i przemyślanym kampaniom marketingowym, zapewniają franczyzobiorcom wykorzystanie nazwy oraz sieciowej identyfikacji wizualnej, która istnieje w świadomości potencjalnych klientów od dłuższego czasu. To może mieć kluczowe znaczenie podczas podejmowania decyzji o wyborze szkoły języków obcych dla swojego dziecka. Klienci przecież niejednokrotnie wiążą się z nami na lata i kwestia obdarzenia naszej placówki zaufaniem ma ogromne znaczenie.

Zanim założysz placówkę franczyzową

Jeżeli znajdujesz się właśnie w przededniu podjęcia decyzji o uruchomieniu własnej szkoły języków obcych i rozpatrujesz model partnerski, czyli franczyzę, pamiętaj o tym, że wybór franczyzodawcy w pewnym sensie jest zbliżony do wyboru małżonka. Choć w obu wspomnianych sytuacjach istnieją możliwości zakończenia partnerstwa, to jednak zwykle zarówno w małżeństwie, jak i we franczyzie, współpraca to maraton, nie sprint. Dlatego tak istotne jest, aby dokonać przemyślanej decyzji. W celu uporządkowania istotnych zagadnień oraz wstępnej selekcji ofert współpracy, pomocna może okazać się poniższa lista pytań:

● Jakie doświadczenie ma franczyzodawca? Ilu partnerów jest w sieci?
● Czy sieć się rozwija, czy raczej partnerzy rezygnują ze współpracy?
● Czy pobierana jest opłata wstępna?
● Czy jest wymagany wkład własny?
● Która ze stron zapewnia lokal na siedzibę szkoły oraz kto ponosi koszty
związane z jego adaptacją i wyposażeniem?
● Czy franczyzodawca zapewnia szkolenia, dostęp do materiałów
dydaktycznych, konsultacje metodyczne, sprawdzony i kompleksowy
program nauczania?
● Czy w ramach franczyzy otrzymam wsparcie związane z bieżącym
prowadzeniem działalności (na przykład wzory umów z klientami)?
● Czy franczyzodawca zapewnia mi wyłączność na moim obszarze, czy też w
ramach sieci będę współzawodniczył z innymi podmiotami sieci
zlokalizowanymi nieopodal?

Odpowiedzi na te pytania okażą się pomocne podczas dokonywania decyzji, dotyczącej wyboru partnera franczyzowego. Możliwe również, że po zapoznaniu się z kilkoma ofertami pojawią się kolejne - nigdy nie obawiaj się pytać, jeżeli coś wydaje się istotne z punktu widzenia Ciebie, jako przedsiębiorcy. Odpowiedzialny franczyzodawca nie unika kontaktu rozumiejąc, jak istotną rolę w Twoim biznesie będzie pełnił. Po uzyskaniu pełnej informacji będziesz mógł podjąć tę naprawdę ważną decyzję o przystąpieniu do sieci świadomie i odpowiedzialnie, a współpraca będzie przebiegała bez zbędnych niespodzianek.

Franczyza Early Stage, czyli jak robią to profesjonaliści

Według branżowego portalu internetowego franchising.pl, Early Stage jest jednym z liderów rynku edukacyjnego w Polsce. Sieć skupia 116 franczyzobiorców, którzy prowadzą łącznie ponad pół tysiąca (!) placówek w całej Polsce… i nadal się rozwija.

Źródło tego sukcesu leży w konstrukcji modelu współpracy, który uwzględnia zabezpieczenie potrzeb franczyzodawcy na każdym etapie. Brak opłat wstępnych oraz opłata franczyzowa proporcjonalna do uzyskiwanych przychodów, a także autorski program nauczania poparty szerokim wachlarzem szkoleń i wsparciem metodycznym przez cały rok, przyczyniają się do wysokiej atrakcyjności oferty. To świetne rozwiązanie nie tylko na start, ale solidny partner na lata! Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji o franczyzie z Early Stage, zapraszamy do kontaktu oraz odwiedzenia naszej strony internetowej, gdzie znajdziesz wiele przydatnych porad i informacji na temat franczyzy szkoły językowej.

Jak-wspierac-rozwoj

Nastawienie na rozwój – jak wspierać je u uczniów?

Błędy mają generalnie nie najlepszą reputację, a jeśli chodzi o naukę, to sprawa komplikuje się jeszcze bardziej. Nic dziwnego: b...
Czytaj więcej
DT_w_szkole_jezyka_angielskiego

Design Thinking w szkole języka angielskiego

Od lat prowadzisz swoją szkołę językową i czujesz, że potrzebujesz zmian? A może właśnie zaczynasz i chcesz dobrze zainwestować edukacyjny potencja...
Czytaj więcej
Uczeń z dysleksją

Uczeń z dysleksją a nauczanie języka angielskiego – jak oswoić dysleksję?

10% populacji ma dysleksję – to dużo czy mało? Oczywiście trudno powiedzieć nie mając punktu odniesienia. Jednak będąc nauczycielem warto sobie uśw...
Czytaj więcej
Pieniadze na start

Skąd wziąć pieniądze na start własnej szkoły językowej?

Zakładanie własnej firmy to inwestycja wymagająca nie tylko posiadania określonych umiejętności organizacyjnych, poświęcenia swojego czasu oraz zaa...
Czytaj więcej