Przeczytaj w 3 minuty 10.01.24

Franczyza: Rynek szkół językowych w Polsce

Myśląc o własnej szkole językowej, warto zastanowić się, na jakim rynku będzie ona funkcjonowała. Należy wziąć pod uwagę uwarunkowania lokalne, ale te krajowe również nie pozostają bez znaczenia. Porozmawiajmy zatem o rynku szkół językowych w Polsce.

Zapotrzebowanie na usługi edukacyjne w Polsce

Zainteresowanie nauką języków obcych w Polsce od wielu lat nieustannie pozostaje na wysokim poziomie, wykazując stabilną tendencję wzrostową. Aktualnie, aż dwoje na troje dzieci uczęszcza na zajęcia dodatkowe, a według szacunków 61% dzieci uczestniczy w dodatkowych lekcjach języków obcych. Rynek ten wciąż zatem ma ogromny potencjał, by zapewnić funkcjonowanie prywatnym szkołom językowym. Ponadto, znajomość języków obcych stanowi niezwykle cenioną i poszukiwaną umiejętność na rynku pracy.

Według raportu opracowanego przez portal pracuj.pl, istnieją branże w których nawet blisko 90% pracodawców oczekuje, że kandydaci będą mogli poszczycić się choć komunikatywną znajomością przynajmniej jednego języka obcego. Wiodącą pozycję zajmuje oczywiście język angielski, określany w dzisiejszych czasach mianem lingua franca, czyli uniwersalnego języka komunikacji. Co więcej, istnieją takie obszary, w których zatrudnienie znajdziemy wyłącznie wtedy, gdy w języku docelowym osiągniemy poziom średniozaawansowany lub zaawansowany. Zważywszy na fakt, że powszechna edukacja szkolna w obszarze języków obcych wciąż pozostawia wiele do życzenia, uczniowie i rodzice często ten właśnie zakres powierzają placówkom niepublicznym.

Szkoły językowe – najwyższa jakość

Obecnie w Polsce funkcjonuje około 3000 szkół językowych. Choć liczba ta może wydawać się duża, to biorąc pod uwagę rozległość oraz populację naszego kraju, można spokojnie stwierdzić, że rynek nie uległ jeszcze nasyceniu. Nadto, prywatne szkoły językowe cieszą się dużym zaufaniem uczniów, a oferowany poziom kształcenia w istotnym stopniu przyczynia się do osiągania przez nie bardzo dobrych efektów nauczania. Zorganizowane formy kształcenia, szczególnie w okresie pandemii, okazały się być strzałem w dziesiątkę! Szkoły językowe, szczególnie te o ugruntowanej pozycji na rynku, błyskawicznie dostosowały się do wymogów kształcenia za pośrednictwem Internetu. Co ważne, dzięki posiadanemu zapleczu metodycznemu oraz organizacyjnemu, miały możliwość bieżącego reagowania na nowe potrzeby szkoleniowe swoich lektorów. Dzięki temu, nawet w okresie intensywnych zmian, uczniowie nieustannie mogli oczekiwać najwyższego standardu świadczonych usług.

Czy warto obecnie otworzyć szkołę językową w Polsce?

Biorąc pod uwagę wszystkie uwarunkowania – zdecydowanie tak! Szkoły językowe mają przed sobą przyszłość, która maluje się w optymistycznych barwach. Choć nie brakuje wyzwań i z całą pewnością branża będzie zmieniała się, w celu dostosowania do potrzeb klientów (na przykład tworząc oferty kursów specjalistycznych, przygotowujących do konkretnych egzaminów), to z całą pewnością teraz jest właściwy moment, by odnaleźć swoje miejsce na rynku.

Jeśli szukasz bezpiecznego rozwiązania, maksymalizującego szanse na powodzenie Twojego przedsięwzięcia, zachęcamy do zapoznania się z naszym poradnikiem, dotyczącym zakładania szkoły językowej krok po kroku. Nie warto odkładać marzeń na później! Jeśli masz pytania lub chcesz dowiedzieć się więcej o możliwościach współpracy, zapraszamy do kontaktu telefonicznego pod nr 734-219-412 lub za pośrednictwem poczty elektronicznej franczyza@earlystage.pl.

Newsletter

Bądź z nami na bieżąco

Jeśli chcesz być na bieżąco z tym, 
co dzieje się w Early Stage – zapisz się do newslettera!