Early Stage Universe | Early Stage Universe

Jak budować relacje w szkole językowej?

9.06.2022
03 06

Współpraca z partnerem

Jeśli decydujesz się na franczyzę, a jest to jeden ze sposobów prowadzenia szkoły językowej, musisz zadbać o przejrzystość zobowiązań i praw obu stron wynikających ze współpracy. Zorientuj się, czego możesz oczekiwać od franczyzodawcy: czy możesz liczyć na know-how dydaktyczne, jak i administracyjne, jak wygląda kwestia metody nauczania i dostępu do materiałów całej marki, czy masz możliwość uczestnictwa w szkoleniach oraz rozwijających Twoją szkołę projektach. Umowa, która zakłada tego typu współpracę, pozwala Ci budować silną relację biznesową z marką istniejącą już na rynku, co działa wzmacniająco na Twój biznes.

Relacje wewnątrz szkoły

Relacje biznesowe w obrębie szkoły to kolejny bardzo ważny temat, którego nie można lekceważyć. Metodycy oraz lektorzy to grupa, o którą warto tutaj szczególnie zadbać. Podstawą do budowania relacji będą przejrzyste warunki pracy, uposażenie, jasność obu stron co do zakresu obowiązków. Relacje biznesowe z zespołem możesz wzmacniać przez:

  • regularne spotkania, na których będziecie dzielić się bieżącymi sukcesami i problemami – wspólnie świętować, ale też pracować nad rozwiązaniem trudności,

  • spotkania kreatywne, na których lektorzy czy metodycy będą mogli podzielić się swoimi pomysłami na to, co w szkole można zrobić lepiej,

  • integracje i szkolenia – takie wydarzenia pozwalają poszerzyć wiedzę, dają dodatkowe korzyści dla lektorów, a jednocześnie pomagają budować poczucie wspólnoty szkolnej,

  • spotkania indywidualne zawsze, kiedy potrzebuje ich jedna lub druga strona; jeśli lektor przychodzi z prośbą o rozmowę, nigdy go nie lekceważ; postaraj się znaleźć czas, aby wysłuchać potrzeb, wątpliwości, sugestii.

Relacje biznesowe z klientami, rodzicami

W branży edukacyjnej łatwo z horyzontu stracić biznesowe reguły. Jeśli chcesz stworzyć w swojej szkole wartościową wspólnotę, zadbaj najpierw o przejrzystość kontraktu między szkołą a uczniem i rodzicem. Umowa z klientem, jak w przypadku każdego innego biznesu, powinna być przejrzysta i klarowna. Precyzyjnie powinny być w niej zapisane przede wszystkim odpowiedzi na pytania:

  • co szkoła zapewnia w ramach umowy (lekcje w grupie/indywidualne, jeśli w grupie, to jak dużej, materiały dydaktyczne, podręczniki/zestawy ćwiczeń),

  • na jak długo zostaje zawarta umowa, kiedy i w jaki sposób może zostać ona wypowiedziana,

  • wysokość opłat za zajęcia, system ich rozliczania, terminy płatności,

  • formę odwoływania zajęć i ich odrabiania w przypadku dni wolnych.

To tylko kilka podstawowych kwestii, które powinny zostać zapisane w umowie o świadczenie usług edukacyjnych. Jeśli otwierasz szkołę w ramach franczyzy, bardzo prawdopodobne, że otrzymasz wzór takiej umowy. Warto w takim przypadku zorientować się, czy masz możliwość dokonywania zmian, a jeśli tak, to w jakim zakresie. Zadbaj o to, żeby rodzice lub przyszli uczniowie otrzymali umowę odpowiednio wcześnie, aby mieli możliwość spokojnego zapoznania się z nią i podpisania w pełni świadomości, jakie zasady regulują waszą współpracę. Warto już po podpisaniu umowy wysłać do klientów skrót najważniejszych punktów w formie krótkiego regulaminu.

Komunikuj się

Podstawą trwałych relacji biznesowych jest komunikacja. W przypadku działań edukacyjnych jest ona jeszcze ważniejsza. Zadbaj więc, by kontakt ze szkołą był możliwy kilkoma różnymi kanałami. Być może warto zadbać nie tylko o kontakt mailowy i telefoniczny, ale dedykowany komunikator, możliwość zdalnej rozmowy z lektorem lub metodykiem. Warto dokonania uczniów, a także lektorów i samej szkoły jako całość komunikować odpowiednio regularnie – pomóc może galeria na stronie internetowej. Komunikację dobrze jest dywersyfikować: niektóre komunikaty wysyłać do wszystkich, część kierować do konkretnych grup; poziomy wiekowe odróżniać sposobami i językiem komunikacji. To wszystko stanowi wyraz troski o dobro szkoły, całą wspólnotę, klientów, nauczycieli, rodziców, uczniów i pozwala kształtować trwałe relacje!


Komentarze

KLASA

Jak budować relacje w klasie z nową grupą na początku roku szkolnego?

Trzy… dwa… jeden… startujemy! Witamy się z dziećmi, sprawdzamy listę i otwieramy książki. Zaraz, zaraz! Czy tak ma wyglądać początek roku szkolnego? Czasem w...
Czytaj więcej
back-to-school-10-porad-dla-lektora

10 porad dla lektora na rozpoczęcie roku szkolnego!

Rozpoczęcie nowego roku szkolnego to czas pełen entuzjazmu, wyzwań i nowych możliwości dla lektorów języka angielskiego. Aby zapewnić skutec...
Czytaj więcej
autyzm

O uczniach w spektrum autyzmu na lekcjach języka angielskiego

W dzisiejszym artykule dotkniemy szeroko dyskutowanego obecnie tematu o współpracy z uczniami ze spektrum autyzmu....
Czytaj więcej
Nauczyciel angielslkiego wykorzystuje aplikacje do nauczania

Jak wykorzystać technologię w nauczaniu języka? Najlepsze aplikacje do nauki języka angielskiego

Technologia prze do przodu a wraz z nią nasze możliwości – także, w przypadku nauki języków obcych. W internecie jest mnóstwo darmowych aplikacji do ...
Czytaj więcej