Przeczytaj w 4 minuty 06.02.24

Jak pozyskać klientów do szkoły językowej?

Prowadzenie własnej szkoły językowej to zadanie interdyscyplinarne. Często w codziennej pracy trzeba łączyć swoją wiedzę z zakresu dydaktyki i metodyki, z kompetencjami menedżerskimi. Wszystkie te wysiłki jednak pójdą na nic, jeśli nie zadbamy o efektywną strategię pozyskiwania klientów do naszej szkoły języków obcych. Poznaj nasze sposoby na rozwój szkoły językowej, które z powodzeniem stosujemy już od 30 lat! Zapraszamy.

Gdy uczniów jest za mało…

Zapotrzebowanie na wysokiej jakości kursy języka angielskiego nigdy nie było tak wysokie jak obecnie. Szacuje się, że na całym świecie po angielsku porozumiewa się około 20% populacji, czyli blisko 2 miliardy ludzi! Większość z nich pochodzi z krajów, w których angielski nie stanowi ani języka urzędowego, ani narodowego, a to oznacza, że na świecie około 1,6 miliarda osób nauczyło się angielskiego, aby móc sprawnie komunikować się w zglobalizowanym świecie.

Także w Polsce zainteresowanie nauką języka angielskiego nie słabnie od wielu lat. Według wyników raportu EF English Proficiency Index (edycja 9., 2019), nasza znajomość języka angielskiego plasuje nas na 11. pozycji spośród stu krajów objętych badaniem i na miejscu 9. w grupie krajów europejskich! Dla przedsiębiorców z branży prywatnych placówek edukacyjnych zajmujących się nauczaniem języka angielskiego oznacza to, że w skali kraju z całą pewnością nie mogą oni obawiać się niedostatku klientów. Jak to się jednak dzieje, że niektóre szkoły rozwijają się dynamicznie, podczas gdy inne napotykają na trudności? Warto przyjrzeć się temu dokładnie i opracować odpowiednią strategię, by to właśnie nasza szkoła języków obcych mogła należeć do grupy tych najbardziej obleganych.

Aby zachwycić uczniów i ich rodziców… poznaj swój lokalny rynek!

Już na wstępnym etapie zakładania działalności warto szczegółowo przeanalizować lokalny rynek szkół języków obcych. Warto wziąć pod uwagę zarówno tak podstawowe kwestie jak lokalizacja czy dostępność komunikacyjna, jak również strategie marketingowe oraz wielkość tych placówek. Wiedząc, jakie są uwarunkowania lokalne, zdecydowanie łatwiej odnajdziesz niszę dla siebie. Przydatne okaże się zadanie sobie kilku pytań, pozwalających zdefiniować Twój obszar działania, na przykład:

  • Czy w Twoim bezpośrednim sąsiedztwie mieszczą się inne szkoły języków obcych, z którymi będziesz konkurować?
  • Z jakich działań marketingowych korzysta Twoja bezpośrednia konkurencja?
  • Czy rodzice będą przywozić dzieci do Twojej siedziby, czy też woleliby, aby uczestniczyły w zajęciach organizowanych w szkole w godzinach świetlicowych?
  • Jaka jest oferta zajęć pozalekcyjnych dla dzieci w Twojej miejscowości?
  • Do jakiej grupy wiekowej skierować swoją ofertę?
  • Czy w Twojej miejscowości istnieje placówka umożliwiająca przygotowanie do egzaminów, np. Cambridge?

Znając specyfikę lokalnego rynku z pewnością zechcesz poszerzyć tę listę o dodatkowe zagadnienia. W ten sposób możesz lepiej zrozumieć aktualną sytuację na rynku edukacyjnym w Twojej miejscowości i dostosować ofertę do potrzeb klientów, zyskując przewagę konkurencyjną, która przyczyni się do sukcesu Twojej szkoły językowej.

Zadbaj o rozpoznawalną markę swojej szkoły języków obcych

Rozpoznawalność także ma kluczowe znaczenie dla klientów, stojących przed wyborem szkoły języka angielskiego. Najczęściej przecież jest to decyzja na lata! Klienci dużo chętniej zaufają placówce, której nazwę kojarzą, takiej z uznaną marką i doskonałymi referencjami. Early Stage jest jedną z najpopularniejszych sieci szkół językowych, a nasi uczniowie chętnie powracają każdego roku na zajęcia prowadzone przez ich ulubionych lektorów. Ogromną popularnością wśród rodziców oraz uczniów z całej Polski cieszy się również prowadzony przez nasz zespół kreatywny blog.

Przystąpienie do sieci franczyzowej Early Stage to rozwiązanie kompleksowe, które pozwoli Ci nie tylko szybko zyskać widoczną pozycję na rynku, ale również skorzystać ze sprawdzonych technik marketingu i sprzedaży, tak by prowadzone akcje promocyjne spotykały się z odpowiednim odbiorem docelowych grup klientów. Pomoc franczyzodawcy to nieoceniona szansa na dynamiczny rozwój, szczególnie wtedy, jeżeli nie masz dużego doświadczenia w prowadzeniu kampanii reklamowych. Swoim zaufaniem obdarzyło nas już ponad stu partnerów, którzy z sukcesem prowadzą przeszło pół tysiąca (!) placówek pod szyldem Early Stage w całej Polsce!

Widoczność w sieci w pozyskiwaniu klientów do szkoły językowej

Mówi się, że jeżeli w dzisiejszych czasach nie istnieje się w sieci, to tak jakby nas w ogóle nie było. Jakkolwiek można polemizować z tak kategorycznym stwierdzeniem, to trudno choć częściowo się z nim nie zgodzić. Internet to potężne medium, pozwalające istotnie zwiększyć liczbę potencjalnych odbiorców naszych usług. Posiadanie atrakcyjnej, aktualnej i w pełni funkcjonalnej strony internetowej, a także obecność w mediach społecznościowych, to absolutne minimum.

Elementem dobrze zaplanowanej strategii pozyskiwania klientów, powinna być także internetowa kampania reklamowa, prowadzona szczególnie intensywnie w początkowym okresie działalności, jak i w terminach bezpośrednio poprzedzających rozpoczęcie kolejnych kursów. Warto te działania zlecić profesjonalistom, zajmującym się tworzeniem oraz optymalizacją stron internetowych pod kątem wyszukiwarek. To rozwiązanie istotnie wpływające na efektywność kampanii internetowych.

Oferta dydaktyczna

Gdy rozmawiamy o prowadzeniu szkoły języków obcych, trudno uniknąć tematu samej oferty dydaktycznej. To przecież element najistotniej wpływający na zadowolenie naszych klientów. Dlatego warto zadbać o to, by oferta zajęć dydaktycznych, na które zaprosimy klientów, była:

  • dostosowana do potrzeb klientów – znając specyfikę lokalnego rynku będziemy wiedzieli, czy wśród naszych potencjalnych uczniów znajdują się wyłącznie dzieci, czy też istnieje grupa osób zainteresowana np. kursami dla młodzieży, które przygotowują egzaminów językowych;
  • oparta o dobrze zaplanowany, wieloletni program nauczania, który umożliwia kontynuację nauki w kolejnych latach;
  • kompleksowa – zapewniająca edukację na wszystkich poziomach zaawansowania oraz przygotowanie do matury czy też egzaminu ósmoklasisty.

Szczególnie istotnym elementem w kontekście świadomego budowania oferty dydaktycznej, tak często pomijanym, jest zwrócenie uwagi na rozwój kwalifikacji zawodowych, ich nieustanny rozwój i szkolenia. Dzięki temu będziemy mogli zaoferować klientom usługi na najwyższym poziomie, a dobrze wiemy jak dobrze działa tzw. marketing szeptany – jeden zadowolony klient, to kilku następnych których zachęci do skorzystania z naszych usług.

Życzymy wielu sukcesów w prowadzeniu szkół języka angielskiego. W razie pytań zapraszamy do kontaktu.

Newsletter

Bądź z nami na bieżąco

Jeśli chcesz być na bieżąco z tym, 
co dzieje się w Early Stage – zapisz się do newslettera!