­čôÜ | Christmas FREEBIES - Early Stage Universe

Christmas FREEBIES

5.12.2017

Zapraszamy do korzystania naszych materia┼é├│w ┼Ťwi─ůtecznych. Poni┼╝ej znajdziecie kilka pomys┼é├│w na ich u┼╝ycie na lekcjach z Waszymi uczniami.

Christmas Tree

Po wprowadzeniu s┼éownictwa z flashcards, uczniowie mog─ů utrwali─ç s┼éownictwo dzi─Öki grom i zabawom:

  • QUIZ ÔÇô QUIZ ÔÇô TRADE

Rozdaj uczniom po jednej karcie obrazkowej (lub wyrazowej). Upewnij si─Ö, ┼╝e ucze┼ä wie co znajduje si─Ö na jego karcie. Nast─Öpnie pu┼Ť─ç muzyk─Ö (mo┼╝e to by─ç jedno z naszych ┼Ťwi─ůtecznych nagra┼ä lub angielskie kol─Ödy), uczniowie chodz─ů/ta┼äcz─ů po klasie. Zatrzymaj muzyk─Ö i powied┼║ ÔÇ×QUIZ ÔÇô QUIZ ÔÇô TRADEÔÇŁ, uczniowie przepytuj─ů si─Ö nawzajem ze swoich s┼é├│wek, a nast─Öpnie wymieniaj─ů si─Ö kartami. W┼é─ůcz ponownie muzyk─Ö i powt├│rz pozosta┼ée czynno┼Ťci. Ta zabawa jest bardzo skuteczna, poniewa┼╝ anga┼╝uje wszystkich uczni├│w naraz, dodaje element ruchu i odpowiedzialno┼Ťci. Wi─Öcej na jej temat oraz dodatkowe pomys┼éy na wariacje mo┼╝esz nale┼║─ç tutaj (the Teacher Toolkit).

  • MEMO

Istnieje du┼╝e prawdopodobie┼ästwo, ┼╝e zar├│wno Wy, jak i Wasi uczniowie znacie t─Ö gr─Ö ─çwicz─ůc─ů koncentracj─Ö i pami─Ö─ç. Mo┼╝ecie zagra─ç na samych obrazkach, lub na parach obrazkowo-wyrazowych. Tego typu aktywno┼Ť─ç dobrze zadzia┼éa na uspokojenie i powr├│t do pracy w ┼éawkach po QUIZ ÔÇô QUIZ ÔÇô TRADE. Na pocz─ůtku, przy mniej licznych grupach, mo┼╝ecie zagra─ç ca┼é─ů klas─ů. Nast─Öpnie uczniowie graj─ů w parach lub ma┼éych grupach.

Tu jest filmik (z British Council Kids) dla tych, kt├│rzy chc─ů sobie od┼Ťwie┼╝y─ç zasady.

Speaking/Listening: Dekorowanie choinki z ─çwiczenia 4 z handoutu mo┼╝e pos┼éu┼╝y─ç jako ─çwiczenie w parach na m├│wienie, s┼éuchanie i prepositions. Ucze┼ä opisuj─ů swoj─ů choink─Ö partnerowi, kt├│ry rysuje dekoracje na swoim handoucie wed┼éug opisu. To kolejna aktywno┼Ť─ç anga┼╝uj─ůca ca┼é─ů grup─Ö, a p├│┼║niejsze por├│wnywanie obrazk├│w to okazja do speakingu w stylu ÔÇ×spot the differencesÔÇŁ.

Writing: Udekorowana choinka z ─çwiczenia 4 z handoutu mo┼╝e pos┼éu┼╝y─ç jako kartka ┼Ťwi─ůteczna. Pisanie kartek z ┼╝yczeniami to dobry spos├│b na doskonalenie umiej─Ötno┼Ťci pisania na lekcji. ┼üatwo te┼╝ t─Ö aktywno┼Ť─ç dostosowa─ç do r├│┼╝nych poziom├│w zaawansowania. Na poziomie podstawowym uczniom przydadz─ů si─Ö przyk┼éady ┼╝ycze┼ä lub nawet gotowy tekst z lukami do uzupe┼énienia (z Boggles World ESL). Bardziej zaawansowani uczniowie mog─ů pokusi─ç si─Ö o ┼Ťwi─ůteczny list.

Santa

Gra utrwalaj─ůce s┼éownictwo: PICTIONARY/KALAMBURY - kolejna klasyczna gra ÔÇô uczniowie pokazuj─ů b─ůd┼║ rysuj─ů has┼éa. Mo┼╝esz doda─ç s┼éownictwo, nad kt├│rym aktualnie pracujecie na zaj─Öciach lub doda─ç wi─Öcej ┼Ťwi─ůtecznych s┼é├│wek (na Enchanted Learning znajdziesz list─Ö).

Speaking: zbierz uczni├│w na dywanie, roz┼é├│┼╝cie podpisane handouty (link) z wype┼énionym ─çwiczeniem 4. Uczniowie opisuj─ů wybrany obrazek, reszta uczni├│w pr├│buje zgadn─ů─ç, o czyj obrazek chodzi (ÔÇ×There is a teddy in the sleigh, the sleigh is red, there is a ball in the sleigh etc.)

Writing: uczniowie na poziomie podstawowym mog─ů zaprojektowa─ç i opisa─ç Miko┼éaja:

Bardziej zaawansowani, szczeg├│lnie o zainteresowaniach technicznych, mog─ů te┼╝ zaprojektowa─ç nowe sanie dla Miko┼éaja, a nast─Öpnie je opisa─ç. Tu znajdziecie przyk┼éad takiego zadania w wersji CLIL z Little Bins for Little Hands.

Nasze materia┼éy mog─ů by─ç wykorzystane na bardzo r├│┼╝ne sposoby. Mam nadziej─Ö, ┼╝e te pomys┼éy zainspiruj─ů was ┼Ťwi─ůtecznie!

Dorota Ścisłowska
lektor i Metodyk Główny Early Stage
Opracowanie materia┼é├│w: Agnieszka Jankowska-┼üo┼Ť, Dyrektor Metodyczny Early Stage
Piosenki: Joanna Zarańska, założycielka Early Stage,
autorka podr─Öcznik├│w i pomocy dydaktycznych
IMG 7136

Brain breaks w uczeniu online

Ka┼╝dy nauczyciel wie, ┼╝e porcjowanie nauki i przerwy s─ů potrzebne dla m├│zgu. To, czego potrzebujemy jeszcze bardziej, to przerwa przyjazna m├│zgowi, czyli ...
Czytaj wi─Öcej
IMG 1569

Jak uzyska─ç efekt WOW w zdalnym nauczaniu?

Po przeczytaniu poprzedniego artykułu pra...
Czytaj wi─Öcej
IMG 20200323 160610

Jak pozyska─ç uwag─Ö uczni├│w w zdalnym nauczaniu?

W nauczaniu online trudniej przeprowadza─ç zabawy ruchowe, organizowa─ç prac─Ö w grupach czy parach, wytrwa─ç przed ekranem t─ů sam─ů ilo┼Ť─ç czasu, co w warunkach n...
Czytaj wi─Öcej
Podcast Tonia

Biznesowy podcast o design thinking

Biznesowy podcast o design thinkingW trzecim podca┼Ťcie game-changer├│w Tonia Bochi┼äska rozmawia z Ewelin─ů Wycz├│┼ékowsk─ů, o tym:...
Czytaj wi─Öcej