Early Stage Universe | Songs Are Fun FREEBIES - Underwater World -…

Songs Are Fun FREEBIES - Underwater World

25.04.2018

Zapraszamy do korzystania z naszych materiałów i piosenki. Do pobrania nagranie, flashcards i ćwiczenia. Poniżej znajdziecie kilka pomysłów na użycie tych materiałów w klasie.

Po wprowadzeniu słownictwa utrwalmy je dzięki grom i zabawom:

ZAGADKI PODWODNE

Nauczyciel wybiera jedną z kart, trzyma tak, aby uczniowie jej nie widzieli. Opowiada coś o stworzeniu z karty, uczniowie zgadują. Poziom zagadki należy dostosować do grupy. Można wykorzystać definicje z ćw. 6, np.

  • It’s a big blue animal. It’s not a fish. It’s a mammal. It can swim. → a whale
  • It’s not a fish. It’s a sea animal with a soft round body and eight long arms called tentacles. → an octopus
  • It’s a small flat sea animal with five or more arms in the shape of a star. → a starfish

OCTOPUS, OCTOPUS

Uczycie się wspólnie wierszyka:

Octopus, octopus

In the sea.

Octopus, octopus,

Don’t catch me!

Dzieci stoją naokoło nauczyciela, wypowiadają wierszyk. Nauczyciel udaje, że jest ośmiornicą. Gdy dzieci skończą wierszyk, nauczyciel próbuje złapać któregoś z uczniów. Uczeń, który został złapany musi powiedzieć nazwę jakiegoś morskiego stworzenia i zostaje następną ośmiornicą.

UNDERWATER WORLD

Uczniowie siedzą na krzesełkach/poduszkach w okręgu. Każdy dostaje na karteczce nazwę podwodnego stworzenia z piosenki w postaci słowa lub obrazka (nazwy będą się powtarzać). Nauczyciel stoi w środku, wypowiada 3 nazwy stworzeń lub odkrywa je ze stosiku kart położonych ‘face down’. Dzieci, które mają je na karteczkach wstają i szybko próbują zmienić miejsce. W tym czasie nauczyciel próbuje usiąść na którymś wolnym krzesełku. Dziecko, które nie ma gdzie usiąść, wypowiada 3 nazwy stworzeń, dalej gramy wg opisu. Gdy już uczniowie będą grali w grę z łatwością, wprowadzamy utrudnienia:

- nie można zamienić się miejscem z osobą siedzącą obok siebie

- na hasło UNDERWATER WORLD wszyscy zmieniają miejsca

Tongue twisters:

  • I see a sea down by the seashore. But which sea do you see down by the seashore?
  • Crab Greg’s quick trip to Crabtree Creek.
  • A real rare whale.
  • There was a fisherman named Fisher who fished for some fish in a fissure. Till a fish with a grin, pulled the fisherman in. Now they're fishing the fissure for Fisher.

Pomysły na projekty:

Shark Pop-up Cardze strony enchantedlearning.com

Akwaria – dla dodania wartości językowej, możemy poprosić uczniów o podpisywanie stworzeń i przyczepianie nazw w odpowiednich miejscach np. takie pomysły ze strony www.preschoolactivities.us

Inne oceaniczne projekty z I Heart Crafty Things. Szczególnie tutaj polecam ośmiornice, na których mackach można umieszczać materiał językowy np. słowa związane z piosenką, zdania z użyciem danej struktury, definicje itp.

Rozgwiazda origami – wystarczy narysować na niej kropki, aby wyglądała jak prawdziwa rozgwiazda. Dodatkowo instrukcje wydajemy po angielsku, aby ćwiczyć słuchanie instrukcji. Przykładowy filmik z youtube tu:

Speaking i / lub writing:

  • Opisujemy swoje akwaria – In my aquarium / fish bowl there is / there are …
  • Opisujemy swojego zwierzaka np. My octopus is … / It’s got …
  • Last summer my crab … - historyjka w czasie przeszłym o niezwykłej przygodzie kraba
  • Do dużych plastikowych kostek przyczepiamy obrazki stworzeń z piosenki. Rozdajemy po jednej kostce na grupę 3-4 osób. Każda osoba w grupie po kolei rzuca kostką i tworzy zdanie z użyciem tego słowa – mogą to być niepowiązane zdania lub logiczna historyjka. Jeżeli chcemy ćwiczyć jakąś strukturę, dodajmy drugą kostkę z różnymi rodzajami zdań / czasownikami. Możemy też narzucić używanie w każdym zdaniu struktury, którą chcemy ćwiczyć - uczniowie wypowiadają się w określony sposób o stworzeniu, które pokazuje kostka np. An octopus HAS GOT 8 arms. A starfish HASN’T GOT hair.

Rozwinięcie (dla bardziej zaawansowanych językowo):

Materiały Opracowała:

Beata Wysocka - metodyk główny Early Stage

Jak-wspierac-rozwoj

Nastawienie na rozwój – jak wspierać je u uczniów?

Błędy mają generalnie nie najlepszą reputację, a jeśli chodzi o naukę, to sprawa komplikuje się jeszcze bardziej. Nic dziwnego: b...
Czytaj więcej
DT_w_szkole_jezyka_angielskiego

Design Thinking w szkole języka angielskiego

Od lat prowadzisz swoją szkołę językową i czujesz, że potrzebujesz zmian? A może właśnie zaczynasz i chcesz dobrze zainwestować edukacyjny potencja...
Czytaj więcej
Uczeń z dysleksją

Uczeń z dysleksją a nauczanie języka angielskiego – jak oswoić dysleksję?

10% populacji ma dysleksję – to dużo czy mało? Oczywiście trudno powiedzieć nie mając punktu odniesienia. Jednak będąc nauczycielem warto sobie uśw...
Czytaj więcej
Pieniadze na start

Skąd wziąć pieniądze na start własnej szkoły językowej?

Zakładanie własnej firmy to inwestycja wymagająca nie tylko posiadania określonych umiejętności organizacyjnych, poświęcenia swojego czasu oraz zaa...
Czytaj więcej