Early Stage Universe | Songs Are Fun FREEBIES - Underwater World

Songs Are Fun FREEBIES - Underwater World

25.04.2018

Zapraszamy do korzystania z naszych materiałów i piosenki. Do pobrania nagranie, flashcards i ćwiczenia. Poniżej znajdziecie kilka pomysłów na użycie tych materiałów w klasie.

Po wprowadzeniu słownictwa utrwalmy je dzięki grom i zabawom:

ZAGADKI PODWODNE

Nauczyciel wybiera jedną z kart, trzyma tak, aby uczniowie jej nie widzieli. Opowiada coś o stworzeniu z karty, uczniowie zgadują. Poziom zagadki należy dostosować do grupy. Można wykorzystać definicje z ćw. 6, np.

  • It’s a big blue animal. It’s not a fish. It’s a mammal. It can swim. → a whale
  • It’s not a fish. It’s a sea animal with a soft round body and eight long arms called tentacles. → an octopus 
  • It’s a small flat sea animal with five or more arms in the shape of a star. → a starfish

 

OCTOPUS, OCTOPUS

Uczycie się wspólnie wierszyka:

Octopus, octopus

In the sea.

Octopus, octopus,

Don’t catch me!

Dzieci stoją naokoło nauczyciela, wypowiadają wierszyk. Nauczyciel udaje, że jest ośmiornicą. Gdy dzieci skończą wierszyk, nauczyciel próbuje złapać któregoś z uczniów. Uczeń, który został złapany musi powiedzieć nazwę jakiegoś morskiego stworzenia i zostaje następną ośmiornicą.

 

UNDERWATER WORLD

Uczniowie siedzą na krzesełkach/poduszkach w okręgu. Każdy dostaje na karteczce nazwę podwodnego stworzenia z piosenki w postaci słowa lub obrazka (nazwy będą się powtarzać). Nauczyciel stoi w środku, wypowiada 3 nazwy stworzeń lub odkrywa je ze stosiku kart położonych ‘face down’. Dzieci, które mają je na karteczkach wstają i szybko próbują zmienić miejsce. W tym czasie nauczyciel próbuje usiąść na którymś wolnym krzesełku. Dziecko, które nie ma gdzie usiąść, wypowiada 3 nazwy stworzeń, dalej gramy wg opisu. Gdy już uczniowie będą grali w grę z łatwością, wprowadzamy utrudnienia:

- nie można zamienić się miejscem z osobą siedzącą obok siebie

- na hasło UNDERWATER WORLD wszyscy zmieniają miejsca

Tongue twisters:

  • I see a sea down by the seashore. But which sea do you see down by the seashore?
  • Crab Greg’s quick trip to Crabtree Creek.
  • A real rare whale.
  • There was a fisherman named Fisher who fished for some fish in a fissure. Till a fish with a grin, pulled the fisherman in. Now they're fishing the fissure for Fisher.

 

Pomysły na projekty:

Shark Pop-up Cardze strony enchantedlearning.com 

Akwaria – dla dodania wartości językowej, możemy poprosić uczniów o podpisywanie stworzeń i przyczepianie nazw w odpowiednich miejscach np. takie pomysły ze strony www.preschoolactivities.us 

Inne oceaniczne projekty z I Heart Crafty Things. Szczególnie tutaj polecam ośmiornice, na których mackach można umieszczać materiał językowy np. słowa związane z piosenką, zdania z użyciem danej struktury, definicje itp.

Rozgwiazda origami – wystarczy narysować na niej kropki, aby wyglądała jak prawdziwa rozgwiazda. Dodatkowo instrukcje wydajemy po angielsku, aby ćwiczyć słuchanie instrukcji. Przykładowy filmik z youtube tu:  

 

Speaking i / lub writing:

  • Opisujemy swoje akwaria – In my aquarium / fish bowl there is / there are …
  • Opisujemy swojego zwierzaka np. My octopus is … / It’s got …
  • Last summer my crab … - historyjka w czasie przeszłym o niezwykłej przygodzie kraba
  • Do dużych plastikowych kostek przyczepiamy obrazki stworzeń z piosenki. Rozdajemy po jednej kostce na grupę 3-4 osób. Każda osoba w grupie po kolei rzuca kostką i tworzy zdanie z użyciem tego słowa – mogą to być niepowiązane zdania lub logiczna historyjka. Jeżeli chcemy ćwiczyć jakąś strukturę, dodajmy drugą kostkę z różnymi rodzajami zdań / czasownikami. Możemy też narzucić używanie w każdym zdaniu struktury, którą chcemy ćwiczyć - uczniowie wypowiadają się w określony sposób o stworzeniu, które pokazuje kostka np. An octopus HAS GOT 8 arms. A starfish HASN’T GOT hair.

 

Rozwinięcie (dla bardziej zaawansowanych językowo):

Beata Wysocka
Metodyk Główny Early Stage
Opracowanie materiałów: Beata Wysocka 
Piosenka "Underwater World": Joanna Zarańska,
założycielka Early Stage,  
autorka podręczników i pomocy dydaktycznych

Podcast o kreatywności

W tym podcaście Beata Wysocka i Ewelina Wyczółkowska rozmawiają o tym- z czym się je design thinking i jak schrupać go w klasie :) - czy to prawd...
Czytaj więcej

Jak zadbać o siebie i nie spalić się w pracy nauczyciela?

W tym podcaście rozmawiamy o tym, jak uniknąć wypalenia zawodowego, czyli jak zadbać o siebie będąc nauczycielem. Powiemy o tym, czym jest niekom...
Czytaj więcej

Rozmowy o Szczęściu - Edyta

Rozmowy o szczęściu - Edyta„Uwielbiam metody Early Stage, gdyż są one odzwierciedleniem moich pasji.Muzyka, śpiew, ruch tow...
Czytaj więcej

Podcast o sile nauczyciela

W tym podcaście rozmawiamy o tym, jak budować pewność siebie w roli nauczyciela. Poruszamy tematy związane z teacher empowerment, autonomią nauczyciela, spra...
Czytaj więcej