Songs Are Fun FREEBIES - Underwater World - Early Stage Universe

Songs Are Fun FREEBIES - Underwater World

25.04.2018

Zapraszamy do korzystania z naszych materiałów i piosenki. Do pobrania nagranie, flashcards i ćwiczenia. Poniżej znajdziecie kilka pomysłów na użycie tych materiałów w klasie.

Po wprowadzeniu słownictwa utrwalmy je dzięki grom i zabawom:

ZAGADKI PODWODNE

Nauczyciel wybiera jedną z kart, trzyma tak, aby uczniowie jej nie widzieli. Opowiada coś o stworzeniu z karty, uczniowie zgadują. Poziom zagadki należy dostosować do grupy. Można wykorzystać definicje z ćw. 6, np.

  • It’s a big blue animal. It’s not a fish. It’s a mammal. It can swim. → a whale
  • It’s not a fish. It’s a sea animal with a soft round body and eight long arms called tentacles. → an octopus
  • It’s a small flat sea animal with five or more arms in the shape of a star. → a starfish

OCTOPUS, OCTOPUS

Uczycie się wspólnie wierszyka:

Octopus, octopus

In the sea.

Octopus, octopus,

Don’t catch me!

Dzieci stoją naokoło nauczyciela, wypowiadają wierszyk. Nauczyciel udaje, że jest ośmiornicą. Gdy dzieci skończą wierszyk, nauczyciel próbuje złapać któregoś z uczniów. Uczeń, który został złapany musi powiedzieć nazwę jakiegoś morskiego stworzenia i zostaje następną ośmiornicą.

UNDERWATER WORLD

Uczniowie siedzą na krzesełkach/poduszkach w okręgu. Każdy dostaje na karteczce nazwę podwodnego stworzenia z piosenki w postaci słowa lub obrazka (nazwy będą się powtarzać). Nauczyciel stoi w środku, wypowiada 3 nazwy stworzeń lub odkrywa je ze stosiku kart położonych ‘face down’. Dzieci, które mają je na karteczkach wstają i szybko próbują zmienić miejsce. W tym czasie nauczyciel próbuje usiąść na którymś wolnym krzesełku. Dziecko, które nie ma gdzie usiąść, wypowiada 3 nazwy stworzeń, dalej gramy wg opisu. Gdy już uczniowie będą grali w grę z łatwością, wprowadzamy utrudnienia:

- nie można zamienić się miejscem z osobą siedzącą obok siebie

- na hasło UNDERWATER WORLD wszyscy zmieniają miejsca

Tongue twisters:

  • I see a sea down by the seashore. But which sea do you see down by the seashore?
  • Crab Greg’s quick trip to Crabtree Creek.
  • A real rare whale.
  • There was a fisherman named Fisher who fished for some fish in a fissure. Till a fish with a grin, pulled the fisherman in. Now they're fishing the fissure for Fisher.

Pomysły na projekty:

Shark Pop-up Cardze strony enchantedlearning.com

Akwaria – dla dodania wartości językowej, możemy poprosić uczniów o podpisywanie stworzeń i przyczepianie nazw w odpowiednich miejscach np. takie pomysły ze strony www.preschoolactivities.us

Inne oceaniczne projekty z I Heart Crafty Things. Szczególnie tutaj polecam ośmiornice, na których mackach można umieszczać materiał językowy np. słowa związane z piosenką, zdania z użyciem danej struktury, definicje itp.

Rozgwiazda origami – wystarczy narysować na niej kropki, aby wyglądała jak prawdziwa rozgwiazda. Dodatkowo instrukcje wydajemy po angielsku, aby ćwiczyć słuchanie instrukcji. Przykładowy filmik z youtube tu:

Speaking i / lub writing:

  • Opisujemy swoje akwaria – In my aquarium / fish bowl there is / there are …
  • Opisujemy swojego zwierzaka np. My octopus is … / It’s got …
  • Last summer my crab … - historyjka w czasie przeszłym o niezwykłej przygodzie kraba
  • Do dużych plastikowych kostek przyczepiamy obrazki stworzeń z piosenki. Rozdajemy po jednej kostce na grupę 3-4 osób. Każda osoba w grupie po kolei rzuca kostką i tworzy zdanie z użyciem tego słowa – mogą to być niepowiązane zdania lub logiczna historyjka. Jeżeli chcemy ćwiczyć jakąś strukturę, dodajmy drugą kostkę z różnymi rodzajami zdań / czasownikami. Możemy też narzucić używanie w każdym zdaniu struktury, którą chcemy ćwiczyć - uczniowie wypowiadają się w określony sposób o stworzeniu, które pokazuje kostka np. An octopus HAS GOT 8 arms. A starfish HASN’T GOT hair.

Rozwinięcie (dla bardziej zaawansowanych językowo):

Materiały Opracowała:

Beata Wysocka - metodyk główny Early Stage

Komentarze

Jak oceniac uczniow zeby nie obnizac samooceny

Jak oceniać uczniów, aby nie obniżać ich samooceny? Oceny w szkole podstawowej, językowej, średniej…

Oceny wydają się niezbędne w procesie nauczania – są powszechnie stosowane w szkołach i w uproszczony sposób przedstawiają, w jakim stopniu uczeń przyswoił m...
Czytaj więcej
GT Walsheim Medium

Quick Trick season 2 episode 7: THE NEGATIVE

W siódmym odcinku drugiego sezonu QUICK TRICK ponownie przychodzimy z ciekawym pomysłem, który sprawi, że nauka pisania nowych słów będzie szybka, łatwa i ni...
Czytaj więcej
Hospitacje kolezenskie na lekcjach angielskiego

Tajemniczy ogród nauczania: jak obserwacje lekcji mogą wzbogacić Twój warsztat lektorski?

O hospitacjach i obserwacjach koleżeńskich, lekcjach pokazowych, wizytacjach i lekcjach otwartych pisze Weronika Puszyk, metodyczka główna Early Stage....
Czytaj więcej
Praca z jezykiem angielskim za granica

Ciekawa praca z językiem angielskim – bez doświadczenia, zdalna, a może za granicą?

Marzy Ci się ciekawa praca z angielskim? Jeśli doskonale znasz ten język, to możliwości są naprawdę różnorodne – od zdalnych korepetycji w piżamie, przez gra...
Czytaj więcej