Początek nowego roku to doskonały moment, by pomyśleć o przyszłości. Zaledwie kilka tygodni temu, w gronie rodziny i przyjaciół, życzyliśmy sobie wzajemnie spełnienia najskrytszych marzeń i wszelkiej pomyślności.
W Early Stage obserwujemy, jak kreatywni i niezwykle pomysłowi są nauczyciele języka angielskiego w zakresie opracowania pomocy dydaktycznych, wykorzystywanych podczas zajęć. Bardzo cenimy wszystkie pomysły i inicjatywy, ale rozumiemy także, że czasem dobrze jest skorzystać z gotowych propozycji. Dlatego przygotowaliśmy zestawienie interesujących pomocy dydaktycznych dla nauczycieli angielskiego, które przyspieszą przygotowanie zajęć. Być może znajdą się wśród nich i takie, z których jeszcze nie korzystasz. Zachęcamy do lektury!
Myśląc o tym, jak wygląda praca nauczyciela języka angielskiego mamy często jasno wyrobione zdanie. Z nowym rokiem zweryfikujemy kilka powszechnie znanych “prawd i mitów” na temat pracy w edukacji. O plusach i minusach pracy lektora języka angielskiego, radościach i wyzwaniach oraz o tym, czy praca nauczyciela to tylko ciągłe sprawdzanie kartkówek, rozmawialiśmy z Olą, lektorką Early Stage z Warszawy.
Prowadzenie swojej szkoły języka angielskiego niejedno ma imię. To zarówno mnogość ról, w które trzeba wejść, wiele wyzwań - pojawiających się na różnych etapach jej rozwoju, jak i konieczność mierzenia się z sytuacjami niespodziewanymi, zaskakującymi - jak chociażby przeprowadzenie klientów i pracowników przez trudny czas pandemii i nauczania zdalnego.
Własna szkoła językowa to marzenie wielu przedsiębiorczych lektorów języka angielskiego. Dziś, dzięki wykorzystaniu systemu franczyzowego, łatwiej niż kiedykolwiek można zrealizować ten cel, dając sobie szansę na sukces zawodowy oraz ekonomiczny.
W pracy lektora języka angielskiego oprócz świetnego przygotowania do zajęć oraz umiejętności współpracy z uczniami, ważne jest również budowanie harmonijnych relacji na linii nauczyciel - rodzice.
Nie gramatyzuj i zabierz swoich uczniów w gramatyczne przestworza dzięki podręcznikowi do praktycznej nauki gramatyki języka angielskiego - Grammar Rhymes! Co skrywa kultowy podręcznik autorstwa Joanny Zarańskiej? I dlaczego dzięki niemu lekcje angielskiego będą miały kosmiczną siłę przyciągania? Rozsiądź się wygodnie i poznaj bliżej materiały dla nauczycieli do uczenia angielskiej gramatyki!
Praca nauczyciela daje mnóstwo satysfakcji, obfituje w
wyzwania i ciekawe zadania, ale wiąże się też z dużym stresem i
odpowiedzialnością. Nie jest to tak łatwa praca, jak by się mogło wydawać.
Rozpoczęcie działalności gospodarczej to ogromna szansa na sukces i spełnienie zawodowe. Z prowadzeniem własnej szkoły językowej wiąże się jednak szereg wyzwań, którym trzeba stawić czoła. A jeżeli powiedzielibyśmy, że znamy sposób na bezpieczny biznes, zredukowanie ryzyka związanego z jego prowadzeniem, sprawne pozyskanie niezbędnego know-how? Zapraszamy do dzisiejszego wpisu o zaletach systemu franczyzowego dla szkół językowych.
Zapraszamy Was do odsłuchania podcastu, w którym Zuza Piechowicz oraz Maciej Sopyło porozmawiają o tym, jak budować relacje w świecie technologii. Zapraszamy!
Niepewność, nieprzewidywalność, chaos, stres - to czas, w którym szczególnie należy zatroszczyć się o swoje emocje, by móc doświadczać spokoju i działać skutecznie. Jak to zrobić? Od czego zacząć?
JUŻ DOSTĘPNE! Trzecie wydanie magazynu dla nauczycieli, metodyków i właścicieli szkół Teachers’ Universe!
Ewelina i Łukasz to małżeństwo anglistów z Tarnogrodu. Trzy lata temu postanowili wspólnie otworzyć szkołę angielskiego dla dzieci. Z jakimi wyzwaniami łączy się praca we dwoje? Jakie możliwości daje? Jeśli zastanawiasz się, czy model rodzinnej firmy może się sprawdzić, jakie są jego szanse i zagrożenia - poznaj inspirującą historię tych dwojga!
Pierwsze kroki we własnym biznesie bywają powodem obaw i niepokoju, które mogą sprawić, że przestaniemy walczyć o własne marzenia. A przecież tak być nie musi! W Early Stage wierzymy, że każdy człowiek ma wiele talentów, ale czasami potrzeba wsparcia innych, aby je odkryć. W dzisiejszym wpisie pomożemy Ci ustalić, na jakim etapie przygotowań się znajdujesz oraz w jaki sposób franczyza może zapewnić Twojej firmie miękki start w przyszłość. Zapraszamy!
Zapraszamy na webinaria dotyczące cyberbezpieczeństwa, które powstają we współpracy z Fundacją Citi Handlowy im. L. Kronenberga w ramach akcji CyberMocn@ Szkoła! Kliknij w grafikę i zobacz harmonogram! :-)
Prowadzenie własnej szkoły językowej to zadanie interdyscyplinarne. Często w codziennej pracy trzeba łączyć swoją wiedzę z zakresu dydaktyki i metodyki, z kompetencjami menedżerskimi. Wszystkie te wysiłki jednak pójdą na nic, jeśli nie zadbamy o efektywną strategię pozyskiwania klientów do naszej szkoły języków obcych. Poznaj nasze sposoby na rozwój szkoły językowej, które z powodzeniem stosujemy już od niemal 30 lat! Zapraszamy.
Karolina Ziółkowska to lektorka, która po 6 latach pracy w Early Stage zdecydowała się na otworzenie własnej szkoły. I nie byłoby w tym nic niezwykłego, gdyby nie fakt, że tuż przed startem wybuchła pandemia i cały świat na chwilę się zatrzymał. Jak poradziła sobie z obawami? Co dało jej siłę do działania i wreszcie - jak udał się start? Przeczytaj rozmowę z dziewczyną, która postanowiła na przekór wszystkiemu spełniać swoje marzenia.
Wyobraź sobie, że istnieje Biuro Informacji Zwrotnej. Dzwonisz, a ciepły głos w słuchawce mówi: „Zostaw wiadomość. Niezwłocznie przekażemy ją adresatowi”. Niestety, w zawodowej rzeczywistości nie ma takiego numeru, a udzielanie feedbacku na lekcji to Twoje zadanie. Jak budować komunikat, żeby dawał do myślenia, a nie zamykał i zniechęcał?
"Wszyscy mówimy, że lubimy wyzwania, no to mamy wyzwanie. Człowiek się naprawdę do wszystkiego przyzwyczaja. Los nam rzucił kłodę pod nogi, ale zobaczcie jak ją spektakularnie przeskoczyliśmy. Teraz już naprawdę trudno będzie nas zaskoczyć."
Jak i czy w ogóle uczyć pisania na lekcjach online? Czy jest zupełnie inne od uczenia „analogowego”? Przeczytajcie ten artykuł, aby rozstrzygnąć tę kwestię.
Z pełną szczerością przyznaję, że dla mnie pisanie stanowi najtrudniejszą umiejętność w nauczaniu, niezależnie od tego, czy jest to nauczanie stacjonarne, czy e-learning. Zauważyłam jednak, że mamy sporo ciekawych narzędzi i funkcji online, które dają nowe możliwości w uczeniu właśnie tej umiejętności. Spróbuję więc napisać o ich przydatności i nieco się nimi pozachwycać :-)
W tym artykule opiszę Wam kilka pomysłów na to, jak korzystać z możliwości naszej starej znajomej – google. Tym razem jednak nie o samym google doodle – o tym możecie przeczytać w innym artykule TUTAJ. Dzisiaj będzie o tym, jak wykorzystać google docs do powtarzania słownictwa i struktur... zapraszam!
W dzisiejszym artykule przedstawiam Wam parę propozycji na temat tego, jak wykorzystać czat w narzędziach do uczenia online, aby uatrakcyjnić zajęcia. Jego niezaprzeczalnym plusem jest to, że zwiększa zaangażowanie uczniów. Zamiast prosić o odpowiedź całą grupę i uzyskać jedną – dwie odpowiedzi, uzyskujemy ich kilka – kilkanaście. Poza tym skracamy czas na wymawianie imion uczniów oraz uzyskujemy pełną równość wypowiedzi – czemu więc nie skorzystać ze wszystkich tych plusów?
Każdy nauczyciel wie, że porcjowanie nauki i przerwy są potrzebne dla mózgu. To, czego potrzebujemy jeszcze bardziej, to przerwa przyjazna mózgowi, czyli brain break. Brain break ma na celu zaktywizowanie lub uspokojenie intensywnie pracującego mózgu. Taka przyjazna mózgowi przerwa wyraźnie zaznacza zmianę dla mózgu, przez co zwiększa jego koncentrację i pomaga lepiej zapamiętywać nowe treści. Dobre brain breaki są zazwyczaj zabawne i angażujące, dzięki nim motywacja uczniów do nauki wzrasta.
Po przeczytaniu poprzedniego artykułu prawdopodobnie już wiecie, że pozyskiwanie uwagi uczniów w wieku szkolnym i przedszkolnym za ekranami nie jest łatwe, ale za to przy pewnym wysiłku i wiedzy – w pełni osiągalne. Co jeszcze możemy robić, aby zaangażować naszych uczniów w e-lekcje i uzyskać efekt WOW?
W nauczaniu online trudniej przeprowadzać zabawy ruchowe, organizować pracę w grupach czy parach, wytrwać przed ekranem tą samą ilość czasu, co w warunkach naturalnych, nie można nawet podejść do ucznia i zamienić z nim kilku słów na osobności. Te wszystkie trudności piętrzą się szczególnie w początkowych fazach e-nauki. Jednak z czasem wiele z nich da się obejść, rozwiązać lub zaakceptować i wytworzyć nowe sposoby osiągnięcia celu, jakim jest koncentracja i zaangażowanie uczniów. Przedstawię Wam kilka podpowiedzi!
‘Unlearning’ przemawia do mnie szczególnie w tym czasie, kiedy zamknięci w domach możemy nauczyć się czegoś nowego albo… tego samego w inny, nowy sposób. Do głowy przyszła mi książka „Uważne uczenie się. Techniki mindfulness dla nauczycieli, rodziców i autodydaktyków” – wspaniałe kompendium wiedzy o uważności w kontekście edukacyjnym.
"Chce nauczyć moje córki tego, że kobieta może robić to, o czym marzy, że nie ma jednego idealnego modelu postępowania, który jest właściwy. Ja byłam siebie bardzo świadoma, kiedy urodziłam drugie dziecko i wiem, że praca sprawia, że jestem po prostu szczęśliwa." - zapraszamy na inspirujący wywiad z Martyną Poradą, mamą dwóch córek, lektorką i wicedyrektorem filii Early Stage w Rzeszowie.
Tonia Bochińska, współwłaścicielka naszej szkoły, została finalistką prestiżowego konkursu fundacji Sukces Pisany Szminką. Przeczytajcie jak wyglądała Jej droga - od nauczycielki angielskiego do Bizneswoman Roku.
Jak założyć szkołę językową? Coraz więcej przedsiębiorczych osób zadaje sobie to pytanie. Czy to dobry pomysł na biznes? W końcu tego typu placówek wszędzie jest pełno. Jeśli zastanawiasz się nad tymi kwestiami, marzysz o tym, aby otworzyć tego typu placówkę, a pojęcia biznesplan i szkoła językowa nieustannie zaprzątają Twoje myśli, to ten tekst jest właśnie dla Ciebie. Podpowiadamy, jak otworzyć szkołę językową, która z pewnością okaże się sukcesem. Zapraszamy do lektury.
„Największą przyjemność sprawia mi to, że naprawdę dogaduję się z uczniami na lekcji, że lubimy się i szanujemy. Stanowimy pewną symbiozę. Dzieciaki wiedzą, że nie jestem sztywną nauczycielką. Mogą czuć się swobodnie. Pomaga mi to, że sama kiedyś byłam w ich sytuacji.” – rozmowa z Julią Wyrzykowską, lektorką filii Early Stage na Tarchominie.
Rozmowy o szczęściu - Edyta
„Uwielbiam metody Early Stage, gdyż są one odzwierciedleniem moich pasji.
Muzyka, śpiew, ruch towarzyszyły mi od dziecka. Wiele lat tańczyłam w zespole folklorystycznym, po czym zaczęłam kurs tańców latynoamerykańskich. Skończyłam także szkołę muzyczną i uczyłam się śpiewu w Krakowskiej szkole jazzu. Przez kilka lat śpiewałam z zespołem na weselach! Teraz na zajęciach, dzięki śpiewowi, przemycam nowe słówka i gramatykę.” – rozmowa z Edytą Burnóg, lektorką w filii Early Stage w Brzesku.
Niektórzy myślą, że życie metodyka jest usłane różami – nie musi przygotowywać lekcji, rozwiązywać trudnych sytuacji w klasie, sprawdzać sterty prac domowych. Czy rzeczywiście jego głównym zadaniem są spacery po szkolnych korytarzach i zaglądanie na zajęcia, aby upewnić się, czy wszystko gra?
Zazwyczaj gra w pierwszym składzie, ale kiedy ma gorszy dzień – dostaje czerwoną kartkę i trafia na ławkę rezerwowych! Tyle że mecz toczy się dalej i trzeba znaleźć dobry sposób, żeby go wygrać. Po cichu ;)
Lubisz wygrywać? Gramatyka to mocny zawodnik, nie ulegnie bez walki! Jeżeli chcesz działać taktycznie, wciągnij ją do gry i nie wypuszczaj z klasy, dopóki nie rozbudzi językowej wyobraźni Twoich uczniów. Niech zaprezentuje się jako ciekawa i zrozumiała, skłonna do frajdy. Taki ruch to gramatyczny szach mat!
Po tych kilku latach pracy, zaczęłam inaczej patrzeć na świat – jak widzę dużą kostkę myślę „pogramy w klasy ćwicząc past simple”, jak widzę pusty słoik myślę „wrzucę tam słówka i będziemy losować i pogramy w kalambury”. Kreowanie nowych pomysłów nie jest już obciążeniem tylko nawykiem, a improwizacja i organizacja wchodzi w krew!” O pracy lektora, byciu mamą i nieograniczonych możliwościach rozwoju Mamo Pracuj rozmawia z Pauliną Raszko, lektorką i podwójną mamą.
„Pół na pół” czy „telefon do metodyka”? Co robisz, kiedy w trakcie zabaw językowych zacięta rywalizacja bierze górę nad współpracą? Zamiast korzystać z koła ratunkowego, wprowadź do gry nową zawodniczkę. Ma mnóstwo zalet i potrafi błyskawicznie odnaleźć się w grupie. To kooperacja.
Uwielbiam pracę z piosenką i kontakt z dzieciakami. Lubię słuchać o tym, co mają w planach, poznawać je, wchodzić do ich świata... Dzięki temu łatwiej się prowadzi lekcje. Czasami wyzwaniem jest poznawanie dzieci bliżej, bo niektóre ich zwierzenia mnie wzruszają ale też przytłaczają. Z drugiej strony to jeszcze mocniej kształtuje naszą relację. Wywiad z Mają Kapłon - lektorką Early Stage i… finalistką Voice of Poland!
“Świat zmienia się tak szybko, że właściwie nie wiemy, które umiejętności intelektualne będą najważniejsze dla przyszłych pokoleń. Wiemy jednak na pewno, że aby być kreatywnym, kochać swoją pracę, płynnie manewrować pomiędzy tym, co cyfrowe i analogowe, i doświadczać życia wypełnionego nauką, młodzi ludzie w każdym wieku będą potrzebowali rozwinąć umiejętność bycia obecnym. Polega ona na zaprzyjaźnieniu się z własnymi wewnętrznymi doświadczeniami i zaufaniu im, przyswojeniu sobie umiejętności nawigowania po wewnętrznym krajobrazie umysłu, ciała i serca oraz w zewnętrznym środowisku wspólnej nauki z innymi ludźmi. Tego rodzaju dostęp do własnej kreatywności oraz wyobraźni w trakcie całego życia jest przepisem na sukces, dobre samopoczucie i, jak sugeruje tytuł tej książki, na szczęście” - ten cytat Jona Kabat-Zinna stanowi najlepszy wstęp do jej recenzji i jednocześnie rekomendację do jej UWAŻNEGO :) przeczytania.
Jak byłam na praktykach to często słyszałam “Jesteś młoda… jeszcze Ci się chce, ale zobaczysz, że ten zapał przejdzie’. To strasznie przykre dla kogoś, kto ma w sobie pasję, ciekawość, wciąż chce więcej i lepiej. - rozmowa z Martą Stępniak, metodykiem z wrocławskiej filii Early Stage
Bardzo dziękuję osobie, która poleciła mi kolejną pozycję wartą przeczytania i podzielenia się jej wartością. Książka Shankera wyróżnia się przede wszystkim ogromną ilością konkretnych przykładów z klasy, przejrzystą formą i bardzo przystępną szatą graficzną. Zawiera wyniki wielu różnorodnych badań oraz case studies. Już sam ten wstęp powinien zachęcić do wnikliwej analizy treści tej książki, moim zdaniem każdy nauczyciel może z niej czerpać mnóstwo mądrości.
"Wiedziałyśmy, że mamy prawo się uczyć, popełniać błędy, że trzeba doskonalić warsztat. Faktycznie wówczas dużo pracy wymagało kserowanie, przygotowywanie się do zajęć, ale w związku z tym, że zaczęłam tak wcześnie, mam poczucie, że dzięki temu mogłam też kształtować tę firmę." O rozwoju, wspinaczce i Kaziu - jeżyku afrykańskim, rozmawiamy z Karoliną Kij-Skarżewską - lektorką i metodykiem wspomagającym we wrocławskiej filii Early Stage.
W 2005 roku przekonaliśmy się, że jedna dobra idea potrafi rozpalić wyobraźnię kilku tysięcy osób. A kilka tysięcy osób może osiągnąć dużo więcej, niż jedna dobra idea. Odtąd działamy razem, MY, członkowie drużyny Early Stage. Uczniowie, rodzice, lektorzy, pracownicy i przyjaciele szkoły. Od lat wspólnie realizujemy projekty międzynarodowe. W ten sposób przybliżamy dzieciom kulturę, historię i muzykę różnych zakątków świata. Rozwijamy ich zainteresowania, poszerzamy wiedzę, uwrażliwiamy na potrzeby innych ludzi i z ciekawością spoglądamy przez otwarte okno szkoły na świat.
Jak się przejdzie trudne momenty, które transformują człowieka to zmienia się świadomość i postrzeganie świata. To wyzwala. Jeśli przestaniemy się bać tego, co się stanie, czy sobie poradzimy, sięgniemy do swoich doświadczeń i przypomnimy sobie, że już nam się kiedyś udało, to zmniejszamy nasze obawy. Przestajemy się kurczowo trzymać rzeczywistości, otwieramy się na nowe. Życie jest niepojęte:) - wywiad z Agnieszką Granecką, lektorką Early Stage, mamą, pasjonatką rolek, gór i fotografii.
Kolejny raz z przyjemnością dzielę się z Wami książką, którą uwielbiam. Tym razem piszę o poważnej pozycji, która nauczyła mnie patrzeć krytycznie na tzw. „popwiedzę” i otworzyła drzwi do poszukiwań sprawdzonych, a niekoniecznie modnych, rozwiązań w edukacji. W tej recenzji skupię się głównie na tych mitach, które dotyczą właśnie edukacji, ale gorąco zachęcam do wgryzienia się w całość książki. Książka napisana jest przystępnie, rzeczowo oraz nieco ironicznie, a demitologizacja odbywa się w podziale na krótkie kilkustronicowe rozdziały.
Nauczyciel to tak sobie po prostu wchodzi do klasy i uczy. Tak? A co ze sporządzaniem dokumentów, dawaniem feedbacku, pisaniem raportów, planowaniem zajęć, tworzeniem materiałów, komunikacją i zebraniami z rodzicami? Oto kilka aplikacji, które pomogą te wszystkie obowiązki zorganizować i pozwolą zaoszczędzić czas.
Muszę przyznać, że jestem już sfrustrowana narzekaniem na polski system szkolnictwa. Choć z większością argumentów się zgadzam, nie widzę sensu powtarzania ich bez konstruktywnej debaty na temat tego, jak ten system usprawnić czy zmienić. Wydaje mi się natomiast, że ta książka podaje kilka ciekawych pomysłów do rozważenia w tej kwestii. Mimo że nie możemy zmienić systemu, znajdziemy w niej wiele inspiracji do małych kroków, które możemy podjąć, aby naszym uczniom było lepiej w szkole.
W naszych postach freebiesowych i na grupie Teachers’ Universe na facebooku pojawiają się różne pomysły na gry z flashami. Aby ułatwić Wam ich znalezienie, postanowiłam zebrać te pomysły w jednym miejscu :)
W dzisiejszym wpisie chciałabym napisać kilka słów o książce popularnonaukowej dotyczącej tego, jak się uczymy, zapamiętujemy, jakie warunki powinny być spełnione, aby to zaszło oraz czego unikać, jeśli chcemy się rzeczywiście nauczyć wybranego materiału. Dla mnie największą zaletą tej książki jest to, że obala różne popularne mity dotyczące procesu uczenia się, na przykład to, że najlepiej powtarzać materiał w ten sam sposób czy w tym samym (najlepiej cichym) miejscu albo to, że nie powinno się prokrastynować nauki.
Korzystanie z książeczek obrazkowych (picture books) na lekcjach angielskiego to doskonała okazja do przedstawienia struktur gramatycznych i słownictwa w kontekście. Storytelling to czytanie / opowiadanie bajek, historii czy wierszyków w angażujący dla uczniów sposób. W trakcie tej aktywności mają oni okazję odpowiedzieć na pytania dotyczące tekstu, pokazać część historii gestami i powtarzać słowa. Książeczki można odpowiednio dobrać do poziomu językowe i zainteresowań uczniów. Dodatkowo, poprzez zadawane pytania ćwiczymy umiejętność rozumienia tekstu.
Być może części z Was „coaching” nie kojarzy się najlepiej, natomiast część z Was mogła już mieć z nim styczność od strony psychologicznej. Do lektury tej książki należy podejść bez szczególnego nadawania znaczeniu tego słowa. Chodzi przede wszystkim o to, że nauczyciel poza wiedzą i dydaktyką czy pedagogiką powinien mieć też „kompetencje miękkie” (szczególnie w kwestii motywowania do rozwoju i zdobywania wiedzy), o których ta pozycja traktuje w sposób bardzo ciekawy i przystępny.
Chcesz zwiększyć motywację Twoich uczniów na zajęciach angielskiego? Warto wtedy sięgnąć po dodatkowe gry i zabawy, aby urozmaicić lekcje. Przygotowywanie takich aktywności bywa czasochłonne, ale na szczęście internet oferuje różne narzędzia ułatwiające to zadanie.
We wpisie kompilacja moich ulubionych stron do tworzenia analogowych gier na zajęcia angielskiego.
Hej nauczycielu przedszkolaków! Masz w grupie kilkoro uczniów, którzy ciągle powtarzają „Toilet, please!”, a na hasło „Let’s sing!” milczą? Czujesz, że czasami zainteresowanie dzieci Twoją lekcją jest za małe? Oto moje 5 filarów atrakcyjnej i efektywnej pracy z przedszkolakami. Zapraszam do lektury!
W dzisiejszej recenzji chciałabym przedstawić książkę proponującą nieco inne podejście do stresu niż to, do którego przywykliśmy. Myślę, że czas skończyć z propagowaniem utartych, ale nieprawdziwych stwierdzeń dotyczących tego zagadnienia. Jako nauczyciele mamy styczność ze sporą ilością trudnych sytuacji, wypaleniem zawodowym, problemem zestresowanych uczniów. Czy wiedza na temat stresu pomoże nam efektywniej sobie z nim radzić? Zachęcam do lektury.
Obawiasz się, że Twoja kolejna lekcja języka angielskiego może się zamienić w "Mission impossible"? Niepotrzebnie! Każdy gramatyczny impas przełamuj sposobem. Postaw na gry – sprawdzone, przetestowane na zajęciach, wzbudzające pozytywne emocje. Jedno jest pewne: uczniów nie trzeba do nich przekonywać. Uwielbiają je! A przy okazji aktywnie przyswajają wiedzę. Dlatego nie zwlekaj i rozpocznij gramatyczne rozgrywki już dziś!
Zapraszamy do korzystania z naszych gier, które sprawią, że Wasi uczniowie pokochają gramatykę!
Będziemy tu regularnie udostępniać kolejne materiały. Jeśli nie chcesz ich przeoczyć zapisz się koniecznie do naszego Newslettera (link znajduje się na dole strony).
Have fun!
Praca lektora języka angielskiego nie jest dla każdego. To powołanie i pasja - tylko dzięki tej ostatniej można realizować się w tym wymagającym zawodzie. Interesuje Cię praca dla lektora? Chcesz wiedzieć, ile możesz zarobić i jakie korzyści wiążą się z zatrudnieniem w szkole językowej? W takim razie zapraszamy do lektury!
Śpieszę z podzieleniem się z Wami najlepszą książką, jaką przeczytałam w ciągu ostatnich miesięcy! Jest ona nie tylko pełna informacji dla rodziców i nauczycieli, ale też dotyczy jednej z moich największych pasji – relacji. Oparta jest na najnowszych badaniach i trendach w psychologii i pedagogice, co czyni ją dużo ciekawszą i bardziej wiarygodną niż zwykłe poradniki z tej dziedziny. Czytanie jej było dla mnie potwierdzeniem tego, co już wiem, ale również kopalnią nowej wiedzy, inspiracji i praktycznych ćwiczeń.
Lekcja gramatyki języka angielskiego to najlepszy test wysiłkowy. Nauczyciel stara się przekazać uczniom wiedzę, a oni z trudem przyjmują ją do wiadomości. Taki scenariusz to niestety często standard. Mimo sporego wysiłku, nie ma co liczyć na zadowalające postępy w nauce. Tymczasem wszyscy wychodzą z zajęć wyczerpani jak po godzinnym biegu z przeszkodami. Czy można to zmienić? Jasne! Wystarczy sięgnąć po odpowiednie metody i materiały edukacyjne, a na imponujące efekty nie trzeba będzie długo czekać.
Relacje zaczynamy budować już od pierwszego spotkania. Dobrze jest dać uczniom okazję do powiedzenia czegoś o sobie i do wstępnego poznania swoich nowych kolegów z grupy i nauczyciela. Poniżej przykłady gier i aktywności integracyjnych, które mogą w tym pomóc.
Teatr bawi, wzrusza, wzbudza zachwyt, ale też uczy i rozwija. To jedna z naszych wyjątkowych supermocy, dzięki której nauka języka i praca z dziećmi nabierają zupełnie nowego wymiaru.
Książka „Fińskie dzieci uczą się najlepiej” opisuje doświadczenia amerykańskiego nauczyciela, który zaczyna uczyć w szkole w Helsinkach. Stanowi ona zbiór wskazówek dotyczących tego, jak powinny, zdaniem autora, wyglądać szkoły, aby uczniom i nauczycielom było w nich lepiej, a proces uczenia się nabrał efektywności. Zalecenia opatrzone są obserwacjami Walkera, a także relacjami fińskich nauczycieli i badaniami, które dowodzą ich słuszności. Muszę przyznać po tej lekturze, że z całą pewnością chciałabym uczyć się w fińskiej szkole!
Chcesz, żeby każda lekcja języka angielskiego była ciekawa i wartościowa. Starasz się, angażujesz. Z wyprzedzeniem przygotowujesz niezbędne materiały. Trzymasz się ustalonego planu działania. Punkt po punkcie. A jednak zdarza się, że coś idzie nie tak!
Alarm trzeciego stopnia! Poziom skupienia wśród uczniów osiągnął krytyczne minimum, a Tobie wyczerpał się limit cierpliwości. Co robisz? Ogłaszasz natychmiastową ewakuację albo… sięgasz po gry. To najlepszy sposób na rozbudzenie pozytywnych emocji i ekspresową mobilizację wyobraźni. Poznaj 10 prostych przepisów na uatrakcyjnienie zajęć. Są łatwe w przygotowaniu, a działają na zmysły jak najlepsza mistrzowska potrawa. Spróbujesz?
Nie ma dobrych notowań, bo uchodzi za trudną we współpracy i wymagającą uwagi. Gramatyka. Wywołana do tablicy popisuje się doskonałą znajomością językowych reguł. Jest bezbłędna, ale bywa usypiająca. Za to jeśli pozwolić jej na odrobinę swobody, opowiada fascynujące historie o kosmosie, piłce nożnej, zwierzętach, trzymając się swoich zasad. Jak ją poznać od najlepszej strony?
Na dzisiejszej liście rzeczy TO DO możesz wykreślić wszystkie pozycje. Śmiało, nie pożałujesz! Zastąp je jednym słowem: inwentaryzacja. Zrób małe podsumowanie: tego, co z siebie dajesz i co otrzymujesz, zasobów i celów, sukcesów i porażek. Widzisz jakieś dysproporcje? Wyślij je na trening work-life balance.
Wiele osób zatrudnionych na etat niezależnie od profesji marzy o tym, by w przyszłości zacząć pracować na własny rachunek. Prowadzenie biznesu oznacza dużo odpowiedzialności, ale jednocześnie mnóstwo satysfakcji. To także otwarta droga do wyższych zarobków, a przecież po to między innymi pracujemy. Możliwości są praktycznie nieograniczone. Nauczyciele angielskiego nie stanowią pod tym względem wyjątku.
Język obcy jest Twoją pasją? Chciałabyś uczyć innych, ale boisz się, że praca w szkole językowej to praca 12 godzin dziennie? Przeczytaj jak Paulina Sidoryk, lektorka języka angielskiego w Early Stage, prywatnie mama trójki dzieci, realizuje swoją zawodową pasję i łączy ją z życiem prywatnym.
Skuteczna nauka angielskiego dla dzieci - czy to w ogóle możliwe? Przecież bywają rozkojarzone, głośne i szczere do bólu. Wiercą się, niecierpliwią, zadają setki pytań nie na temat. Lubią się spierać. Nikt jednak nie robi takich postępów w nauce języków obcych jak one. W trakcie zajęć czasami trudno nad nimi zapanować, dlatego oferujemy Ci naszych 10 supermocy, zakorzenionych w neurodydaktyce. Korzystaj z nich bez limitu!
Bardzo modnym ostatnimi czasy określeniem jest mindfulness - wiesz co to jest? Jak może przysłużyć się nauczycielom? W tym artykule mam nadzieję dotknąć tych tematów i zachęcić Was do wprowadzenia mindfulness w swoje nawyki w uczeniu i nie tylko! Wspólnie zastanówmy się nad tym, jak wykorzystać mindfulness w pracy lektora.
Dziś zamierzam (...) podjąć prawdziwe wyzwanie – chciałabym Wam przybliżyć podręcznik niemieckiego neurologa, psychiatry i psychologa. Czuję, że w gąszczu poradników i książek dotyczących filozofii i pomysłów na to, jak (się) uczyć, a także sprzecznych (ale jakże chwytliwych) danych w artykułach poradnikowych w internecie brakuje nam „twardej” wiedzy.
Zapraszamy do lektury recenzji książki "Jak uczy się mózg" M. Spitzera.
Growth mindset - co to jest? Może to twierdzenie obiło Ci się o uszy, a może to pierwszy raz, kiedy masz z nim styczność. Niezależnie od tego, który przypadek dotyczy Ciebie, psychologia sukcesu to coś, co jako nauczyciela powinno Cię zainteresować. Zapraszam więc do lektury!
"Największą różnicą w stosunku do Polski było minimalne zaangażowanie rodziców w Katarze w rozwój dzieci. Tam cała odpowiedzialność za wyniki i rozwój moich uczniów leżała na mnie, niewielu opiekunów się w to angażowało. W Polsce rodzice chcą wiedzieć, co się dzieje, są zainteresowani, często się ze mną kontaktują." Wywiad z Dorotą Ścisłowską, lektorką i metodyczką Early Stage.
Tym razem jej się nie oprzesz, bo ma sporo atutów i siłę przekonywania. Pozwoli Ci rozwijać skrzydła, nie rezygnując z przestrzeni dla siebie. Wymarzona oferta pracy! Zaczyna się od optymalnych warunków zatrudnienia i świetnych perspektyw na przyszłość, a kończy na podpisaniu umowy. Tyle że nie wszystkie kuszące obietnice zamieniają się w zawodową rzeczywistość, dlatego zanim wybierzesz szkołę, prześwietl ją i przekonaj się, czy właśnie jej warto powiedzieć: Tak!
Early Stage to nie tylko największa sieć szkół angielskiego w Polsce, ale rodzinna i bardzo kobieca firma. Firma stworzona przez matkę a rozwijana wraz z córkami: Tonią i Agnieszką
Jakie były początki szkoły? Jak to się dzieje, że firma tak szybko rośnie i coraz więcej osób chce w niej pracować? W specjalnym wywiadzie dla Mamo Pracuj - Tonia Bochińska - opowiada o atmosferze w firmie, wartościach jakimi firma się kieruje i jak wspiera swoich lektorów!
Chcesz pracować z językiem angielskim i zastanawiasz się, ile zarabia nauczyciel angielskiego w szkole językowej? Czy to w ogóle opłacalne? Często prywatne szkoły językowe stwarzają lektorom korzystne warunki pracy - poczynając od wsparcia przy przygotowaniu do zajęć, a na wynagrodzeniu kończąc. Przekonaj się, co może mieć wpływ na zarobki lektora języka angielskiego i czy warto podjąć taką pracę.
Chodzi Ci po głowie pomysł nauczania w swojej szkole językowej? Nie wiesz, jaką franczyzę warto otworzyć? Jeśli myślisz o własnej szkole, to na pewno zastanawiasz się, czy franczyza się opłaca i jakie korzyści może Ci przynieść. Przed podjęciem decyzji warto przyjrzeć się różnym ofertom i wybrać tę, która najlepiej spełni Twoje potrzeby. Jeśli rozważasz to, czy warto otworzyć szkołę w ramach franczyzy, przyjrzyj się różnym aspektom ofert. Jakim? Tego dowiesz się z naszego wpisu. Mamy nadzieję, że dzięki niemu dowiesz się jak założyć szkołę językową i na co zwracać uwagę szukając partnerów biznesowych.
Jesteś nauczycielem języka angielskiego i zastanawiasz się nad tym, czy korepetycje to dobra opcja. Wiesz, jak uczyć najmłodszych, a także nastolatków, a praca z nimi sprawia Ci przyjemność i jest Twoją pasją. Korepetycje z angielskiego dla dzieci pozwalają Ci w pełni skupić się na jednym uczniu oraz jego problemach. Wspólnie przygotujecie się do sprawdzianu w szkole, poćwiczycie wymowę lub omówicie problematyczną partię materiału. Z pewnością dumą będą napawać Cię postępy, jakie w wyniku nauki poczyni Twój podopieczny.