📚 | Spring FREEBIES - Early Stage Universe

Spring FREEBIES

4.04.2018

Zapraszamy do korzystania naszych wiosennych materiałów. Mamy dla Was piosenkę, flashcards i handout z ćwiczeniami.

Poniżej znajdziecie kilka pomysłów na użycie materiałów w klasie.

Gry i zabawy z kartami obrazkowymi i wyrazowymi:

KEEP THE CARDS IN ORDER

Każda para lub grupa uczniów dostaje zestaw kart (obrazkowych lub wyrazowych). Nauczyciel też ma swój zestaw i układa go na tablicy w dwóch lub trzech rzędach. Uczniowie układają swoje karty w ten sam sposób. Następnie nauczyciel mówi dwa słowa na głos, zadaniem uczniów jest zamienienie tych dwóch wymienionych kart miejscami. Po paru zmianach uczniowie odczytują swoją kolejność kart. Drużyny mogą też wywoływać pary kart dla pozostałych drużyn.

OVER-UNDER

Uczniowie ustawiają się w dwóch rzędach. Pierwszych dwoje uczniów dostaje po jednej karcie obrazkowej. Kiedy nauczyciel mówi „Go”, pierwszy z uczniów mówi, co znajduje się na karcie, a następnie podaje kartę nad głową (over) uczniowi stojącemu za nim. Ten uczeń również mówi słowo, a następnie podaje kartę następnej osobie, ale tym razem dołem, pomiędzy nogami (under). Kolejni uczniowie powtarzają sekwencję czynności aż do końca rzędu. Ostatni uczeń bierze kartę i podbiega do nauczyciela mówiąc, co znajduje się na karcie. Można grać w tę grę na punkty.

Listening/Speaking/Writing: Ćwiczenie 4 str. 2 z handoutu: uczniowie w parach grają w kółko i krzyżyk (noughts and crosses) – mogą zaznaczyć pole tylko po powiedzeniu (i napisaniu), co znajduje się na obrazku. Ćwiczenia 4 można również użyć jako planszy do gry w bingo.

W kółko i krzyżyk możecie też zagrać drużynowo na tablicy lub podłodze przy użyciu flashcards, tak jak jest to pokazane w filmiku poniżej:

Gra może być bardziej zaawansowana – uczniowie mogą układać zdania z wyrazami w polach, tak jak tutaj:

Writing/Art Projects: Ćwiczenie 6 str. 3 z handoutu: można je rozwinąć i użyć do powtórzenia materiału przerabianego na poprzednich zajęciach – każdy z kolorów to kategoria (verbs, nouns, bedroom vocabulary etc.), lub konstrukcja gramatyczna, którą chcemy przećwiczyć.

Przykład projektu z tęczą w 3D znajdziemy na blogu easypeasyandfun.com.

Ciekawe materiały są też dostępne w dziale Spring na eslkidz.com.

Na koniec filmik o tym, jak powstaje tęcza (dla ułatwienia można włączyć napisy):




Dorota Ścisłowska
lektor i Metodyk Główny Early Stage
Opracowanie materiałów:
Olga Dębska-Wybraniec,
Metodyk Główny Early Stage
Piosenka: Joanna Zarańska,
założycielka Early Stage,
autorka podręczników
i pomocy dydaktycznych

IMG 7136

Brain breaks w uczeniu online

Każdy nauczyciel wie, że porcjowanie nauki i przerwy są potrzebne dla mózgu. To, czego potrzebujemy jeszcze bardziej, to przerwa przyjazna mózgowi, czyli ...
Czytaj więcej
IMG 1569

Jak uzyskać efekt WOW w zdalnym nauczaniu?

Po przeczytaniu poprzedniego artykułu pra...
Czytaj więcej
IMG 20200323 160610

Jak pozyskać uwagę uczniów w zdalnym nauczaniu?

W nauczaniu online trudniej przeprowadzać zabawy ruchowe, organizować pracę w grupach czy parach, wytrwać przed ekranem tą samą ilość czasu, co w warunkach n...
Czytaj więcej
Podcast Tonia

Biznesowy podcast o design thinking

Biznesowy podcast o design thinkingW trzecim podcaście game-changerów Tonia Bochińska rozmawia z Eweliną Wyczółkowską, o tym:...
Czytaj więcej