Spring FREEBIES - Early Stage Universe

Spring FREEBIES

4.04.2018

Zapraszamy do korzystania naszych wiosennych materiałów. Mamy dla Was piosenkę, flashcards i handout z ćwiczeniami.

Poniżej znajdziecie kilka pomysłów na użycie materiałów w klasie.

Gry i zabawy z kartami obrazkowymi i wyrazowymi:

KEEP THE CARDS IN ORDER

Każda para lub grupa uczniów dostaje zestaw kart (obrazkowych lub wyrazowych). Nauczyciel też ma swój zestaw i układa go na tablicy w dwóch lub trzech rzędach. Uczniowie układają swoje karty w ten sam sposób. Następnie nauczyciel mówi dwa słowa na głos, zadaniem uczniów jest zamienienie tych dwóch wymienionych kart miejscami. Po paru zmianach uczniowie odczytują swoją kolejność kart. Drużyny mogą też wywoływać pary kart dla pozostałych drużyn.

OVER-UNDER

Uczniowie ustawiają się w dwóch rzędach. Pierwszych dwoje uczniów dostaje po jednej karcie obrazkowej. Kiedy nauczyciel mówi „Go”, pierwszy z uczniów mówi, co znajduje się na karcie, a następnie podaje kartę nad głową (over) uczniowi stojącemu za nim. Ten uczeń również mówi słowo, a następnie podaje kartę następnej osobie, ale tym razem dołem, pomiędzy nogami (under). Kolejni uczniowie powtarzają sekwencję czynności aż do końca rzędu. Ostatni uczeń bierze kartę i podbiega do nauczyciela mówiąc, co znajduje się na karcie. Można grać w tę grę na punkty.

Listening/Speaking/Writing: Ćwiczenie 4 str. 2 z handoutu: uczniowie w parach grają w kółko i krzyżyk (noughts and crosses) – mogą zaznaczyć pole tylko po powiedzeniu (i napisaniu), co znajduje się na obrazku. Ćwiczenia 4 można również użyć jako planszy do gry w bingo.

W kółko i krzyżyk możecie też zagrać drużynowo na tablicy lub podłodze przy użyciu flashcards, tak jak jest to pokazane w filmiku poniżej:

Gra może być bardziej zaawansowana – uczniowie mogą układać zdania z wyrazami w polach, tak jak tutaj:

Writing/Art Projects: Ćwiczenie 6 str. 3 z handoutu: można je rozwinąć i użyć do powtórzenia materiału przerabianego na poprzednich zajęciach – każdy z kolorów to kategoria (verbs, nouns, bedroom vocabulary etc.), lub konstrukcja gramatyczna, którą chcemy przećwiczyć.

Przykład projektu z tęczą w 3D znajdziemy na blogu easypeasyandfun.com.

Ciekawe materiały są też dostępne w dziale Spring na eslkidz.com.

Na koniec filmik o tym, jak powstaje tęcza (dla ułatwienia można włączyć napisy):

Opracowane przez:

Joanna Zarańska - założycielka Early Stage

Olga Dębska - Wybraniec - metodyk główny Early Stage

Dorota Ścisłowska - metodyk główny Early Stage


Komentarze

Hospitacje kolezenskie na lekcjach angielskiego

Tajemniczy ogród nauczania: jak obserwacje lekcji mogą wzbogacić Twój warsztat lektorski?

O hospitacjach i obserwacjach koleżeńskich, lekcjach pokazowych, wizytacjach i lekcjach otwartych pisze Weronika Puszyk, metodyczka główna Early Stage....
Czytaj więcej
Praca z jezykiem angielskim za granica

Ciekawa praca z językiem angielskim – bez doświadczenia, zdalna, a może za granicą?

Marzy Ci się ciekawa praca z angielskim? Jeśli doskonale znasz ten język, to możliwości są naprawdę różnorodne – od zdalnych korepetycji w piżamie, przez gra...
Czytaj więcej
Mity w nauczaniu angielskiego

5 mitów o nauczaniu i dlaczego te mity to mity

Wszyscy, w tym także nauczyciele, mają pewne, niekiedy bardzo mocne, przekonania dotyczące nauczania, które… nie są prawdziwe. O najczęściej spotyk...
Czytaj więcej
Materiały dla nauczycieli w języka angielskiego - Halloween Song

Materiały dla nauczycieli języka angielskiego – HALLOWEEN SONG

Trick or treat? Z racji tego, że Halloween zbliża się wielkimi krokami, nasz dzisiejszy materiał opiera się na piosence HALLOWEEN SONG! :)...
Czytaj więcej