Spring FREEBIES

4.04.2018

Zapraszamy do korzystania naszych wiosennych materiałów. Mamy dla Was piosenkę, flashcards i handout z ćwiczeniami.

Poniżej znajdziecie kilka pomysłów na użycie materiałów w klasie.

Gry i zabawy z kartami obrazkowymi i wyrazowymi:

KEEP THE CARDS IN ORDER

Każda para lub grupa uczniów dostaje zestaw kart (obrazkowych lub wyrazowych). Nauczyciel też ma swój zestaw i układa go na tablicy w dwóch lub trzech rzędach. Uczniowie układają swoje karty w ten sam sposób. Następnie nauczyciel mówi dwa słowa na głos, zadaniem uczniów jest zamienienie tych dwóch wymienionych kart miejscami. Po paru zmianach uczniowie odczytują swoją kolejność kart. Drużyny mogą też wywoływać pary kart dla pozostałych drużyn.

OVER-UNDER

Uczniowie ustawiają się w dwóch rzędach. Pierwszych dwoje uczniów dostaje po jednej karcie obrazkowej. Kiedy nauczyciel mówi „Go”, pierwszy z uczniów mówi, co znajduje się na karcie, a następnie podaje kartę nad głową (over) uczniowi stojącemu za nim. Ten uczeń również mówi słowo, a następnie podaje kartę następnej osobie, ale tym razem dołem, pomiędzy nogami (under). Kolejni uczniowie powtarzają sekwencję czynności aż do końca rzędu. Ostatni uczeń bierze kartę i podbiega do nauczyciela mówiąc, co znajduje się na karcie. Można grać w tę grę na punkty.

Listening/Speaking/Writing: Ćwiczenie 4 str. 2 z handoutu: uczniowie w parach grają w kółko i krzyżyk (noughts and crosses) – mogą zaznaczyć pole tylko po powiedzeniu (i napisaniu), co znajduje się na obrazku. Ćwiczenia 4 można również użyć jako planszy do gry w bingo.

W kółko i krzyżyk możecie też zagrać drużynowo na tablicy lub podłodze przy użyciu flashcards, tak jak jest to pokazane w filmiku poniżej: 



Gra może być bardziej zaawansowana – uczniowie mogą układać zdania z wyrazami w polach, tak jak tutaj:



Writing/Art Projects: Ćwiczenie 6 str. 3 z handoutu: można je rozwinąć i użyć do powtórzenia materiału przerabianego na poprzednich zajęciach – każdy z kolorów to kategoria (verbs, nouns, bedroom vocabulary etc.), lub konstrukcja gramatyczna, którą chcemy przećwiczyć.

Przykład projektu z tęczą w 3D znajdziemy na blogu easypeasyandfun.com

Ciekawe materiały są też dostępne w dziale Spring na eslkidz.com.


Na koniec filmik o tym, jak powstaje tęcza (dla ułatwienia można włączyć napisy):




Dorota Ścisłowska
lektor i Metodyk Główny Early Stage
Opracowanie materiałów:
Olga Dębska-Wybraniec,
Metodyk Główny Early Stage
Piosenka: Joanna Zarańska,
założycielka Early Stage,
autorka podręczników
i pomocy dydaktycznych



Nowe Summer Holiday FREEBIES

"Playing together Having lots of fun Enjoying holidays The lakes and the sun!" Nowa wakacyjna niespodzianka od Early Stage!...
Czytaj więcej

Rozmowy o szczęściu - Maja

Uwielbiam pracę z piosenką i kontakt z dzieciakami. Lubię słuchać o tym, co mają w planach, poznawać je, wchodzić do ich świata... Dzięki temu łatwiej się pr...
Czytaj więcej

Recenzja książki Thich Nhat Hanh i Katherine Weare „Szczęśliwi nauczyciele zmieniają świat”

“Świat zmienia się tak szybko, że właściwie nie wiemy, które umiejętności intelektualne będą najważniejsze dla przyszłych pokoleń. Wiemy jednak na pewno, że ...
Czytaj więcej

Rozmowy o szczęściu - Marta

Jak byłam na praktykach to często słyszałam “Jesteś młoda… jeszcze Ci się chce, ale zobaczysz, że ten zapał przejdzie’. To strasznie przykre dla kogoś, kto m...
Czytaj więcej