­čôÜ | Spring FREEBIES - Early Stage Universe

Spring FREEBIES

4.04.2018

Zapraszamy do korzystania naszych wiosennych materiałów. Mamy dla Was piosenkę, flashcards i handout z ćwiczeniami.

Poniżej znajdziecie kilka pomysłów na użycie materiałów w klasie.

Gry i zabawy z kartami obrazkowymi i wyrazowymi:

KEEP THE CARDS IN ORDER

Ka┼╝da para lub grupa uczni├│w dostaje zestaw kart (obrazkowych lub wyrazowych). Nauczyciel te┼╝ ma sw├│j zestaw i uk┼éada go na tablicy w dw├│ch lub trzech rz─Ödach. Uczniowie uk┼éadaj─ů swoje karty w ten sam spos├│b. Nast─Öpnie nauczyciel m├│wi dwa s┼éowa na g┼éos, zadaniem uczni├│w jest zamienienie tych dw├│ch wymienionych kart miejscami. Po paru zmianach uczniowie odczytuj─ů swoj─ů kolejno┼Ť─ç kart. Dru┼╝yny mog─ů te┼╝ wywo┼éywa─ç pary kart dla pozosta┼éych dru┼╝yn.

OVER-UNDER

Uczniowie ustawiaj─ů si─Ö w dw├│ch rz─Ödach. Pierwszych dwoje uczni├│w dostaje po jednej karcie obrazkowej. Kiedy nauczyciel m├│wi ÔÇ×GoÔÇŁ, pierwszy z uczni├│w m├│wi, co znajduje si─Ö na karcie, a nast─Öpnie podaje kart─Ö nad g┼éow─ů (over) uczniowi stoj─ůcemu za nim. Ten ucze┼ä r├│wnie┼╝ m├│wi s┼éowo, a nast─Öpnie podaje kart─Ö nast─Öpnej osobie, ale tym razem do┼éem, pomi─Ödzy nogami (under). Kolejni uczniowie powtarzaj─ů sekwencj─Ö czynno┼Ťci a┼╝ do ko┼äca rz─Ödu. Ostatni ucze┼ä bierze kart─Ö i podbiega do nauczyciela m├│wi─ůc, co znajduje si─Ö na karcie. Mo┼╝na gra─ç w t─Ö gr─Ö na punkty.

Listening/Speaking/Writing: ─ćwiczenie 4 str. 2 z handoutu: uczniowie w parach graj─ů w k├│┼éko i krzy┼╝yk (noughts and crosses) ÔÇô mog─ů zaznaczy─ç pole tylko po powiedzeniu (i napisaniu), co znajduje si─Ö na obrazku. ─ćwiczenia 4 mo┼╝na r├│wnie┼╝ u┼╝y─ç jako planszy do gry w bingo.

W kółko i krzyżyk możecie też zagrać drużynowo na tablicy lub podłodze przy użyciu flashcards, tak jak jest to pokazane w filmiku poniżej:

Gra mo┼╝e by─ç bardziej zaawansowana ÔÇô uczniowie mog─ů uk┼éada─ç zdania z wyrazami w polach, tak jak tutaj:

Writing/Art Projects: ─ćwiczenie 6 str. 3 z handoutu: mo┼╝na je rozwin─ů─ç i u┼╝y─ç do powt├│rzenia materia┼éu przerabianego na poprzednich zaj─Öciach ÔÇô ka┼╝dy z kolor├│w to kategoria (verbs, nouns, bedroom vocabulary etc.), lub konstrukcja gramatyczna, kt├│r─ů chcemy prze─çwiczy─ç.

Przyk┼éad projektu z t─Öcz─ů w 3D znajdziemy na blogu easypeasyandfun.com.

Ciekawe materia┼éy s─ů te┼╝ dost─Öpne w dziale Spring na eslkidz.com.

Na koniec filmik o tym, jak powstaje t─Öcza (dla u┼éatwienia mo┼╝na w┼é─ůczy─ç napisy):




Dorota Ścisłowska
lektor i Metodyk Główny Early Stage
Opracowanie materiałów:
Olga D─Öbska-Wybraniec,
Metodyk Główny Early Stage
Piosenka: Joanna Zarańska,
założycielka Early Stage,
autorka podr─Öcznik├│w
i pomocy dydaktycznych

Weby posty na fb

To write or not to write... czyli o pisaniu w online!

Jak i czy w og├│le uczy─ç pisania na lekcjach online? Czy jest zupe┼énie inne od uczenia ÔÇ×analogowegoÔÇŁ? Przeczytajcie ten artyku┼é, aby rozstrzygn─ů─ç t─Ö kwesti─Ö....
Czytaj wi─Öcej
Post2

Google doodle i inne przyjemno┼Ťci ÔÇô o narz─Ödziach google w uczeniu online

W tym artykule opisz─Ö Wam kilka pomys┼é├│w na to, jak korzysta─ç z mo┼╝liwo┼Ťci naszej starej znajomej ÔÇô google. Tym razem jednak nie o samym google doodle ÔÇô o ty...
Czytaj wi─Öcej
Weby posty na fb 1

CZAT MAT! Czyli jak wykorzysta─ç czat w e-uczeniu

W dzisiejszym artykule przedstawiam Wam par─Ö propozycji na temat tego, jak wykorzysta─ç czat w narz─Ödziach do uczenia online, aby uatrakcyjni─ç zaj─Öcia. Jego n...
Czytaj wi─Öcej
Onine 3

My bedroom is my classroom!

Kuchnia, sypialnia, ┼éazienka. I tak w k├│┼éko od ostatnich 3 miesi─Öcy. St├│┼é zawalony notatkami i kubkami po kawie. I codziennie pytanie - jaki jest dzi┼Ť dzie┼ä ...
Czytaj wi─Öcej