Weather FREEBIES Younger Students - Early Stage Universe

Weather FREEBIES Younger Students

25.11.2018

Przed Tobą materiały pochodzące z autorskiego programu Early Stage dla dzieci w wieku przedszkolnym – Bear Band – możesz je wykorzystać na swoich zajęciach.

W zestawie odnajdziesz: scenariusz zajęć, nagrania rapu i piosenki, karty obrazkowe, a także materiały dla uczniów.

Poniżej scenariusz zajęć:

  1. Rozpocznij lekcję od powitania, które zwykle praktykujesz ze swoimi uczniami.
  2. Zaprezentuj karty obrazkowe SUN RAIN SNOW WIND prosząc uczniów o powtarzanie. Zrób to w różnej kolejności i na różne sposoby (głośno, cicho, szybko, wolno).
    Zachęć dzieci do powtarzania rymowanką: One, two, three – follow me!
  3. Zgadywanka: schowaj za plecami jedną kartę i zapytaj: What’s there? Can you guess? SUN or RAIN? Dzieci zgadują. Po chwili pokaż kartę. Wszyscy udzielają poprawnej odpowiedzi.
  4. Na podłodze w sali rozłóż karty obrazkowe – po kilka kart danego rodzaju (SUN RAIN SNOW WIND). Włącz dowolny utwór muzyczny bez wokalu. Wypowiedz jedno ze słów, zadaniem dzieci jest podbiec do odpowiedniej karty. Kart powinno być na tyle dużo, żeby dzieci na siebie nie wpadały biegnąc do karty.
    Powiedz:
    Rain, rain. Look and run!
    Wind, wind. Look and run!
    Snow, snow. Look and run!
    Sun, sun, look and run!
  5. Zaprezentuj słowa SUN RAIN SNOW WIND posługując się ruchem.
    Powiedz: One, two three! Look at me!
    SUN
    (odegraj, że razi Cię słońce i zrób dłonią daszek nad oczami)
    RAIN
    (podnieś ręce i powoli je opuść poruszając palcami i udając krople deszczu)
    SNOW
    (obejmij swoje ciało rękami – jak przy mrozie – dłonie na przedramionach)
    WIND
    (poruszaj rękami nad głową w lewo i prawo udając drzewa kołyszące się na wietrze)
  6. Wypowiedz w różnej kolejności słowa SUN RAIN SNOW WIND – dzieci prezentują ruchy.
    Powiedz:
    Sun – action!
    Rain – action!
    Wind - action!
    Snow – action!
  7. Kolejno zaprezentuj ruchy - dzieci dopowiadają słowa.
    Powiedz: One, two, three. What can it be?
  8. Posłuchajcie wspólnie piosenki/ rapu SUN AND RAIN. Podczas słuchania wykonujcie wcześniej przećwiczone ruchy.
    Powiedz: Let’s do it together!
  9. Rozdaj uczniom małe piłeczki. Zaprezentuj jak można podrzucać piłeczkę raz po raz coraz wyżej.
    Powiedz:
    One, two, three.
    Throw the ball!
    High, higher,
    the highest of all!!
    Sun! Sun! Sun!
    (możesz wymawiać słowo SUN coraz głośniej)
  10. Posłuchajcie rapu i podrzucajcie piłeczki – za każdym razem coraz wyżej (w rapie każdy wyraz wypowiadany jest 3 razy).
  11. Posłuchajcie ponownie, jednocześnie śpiewając wspólnie i podrzucając piłeczki. To samo możecie robić podskakując coraz wyżej z każdym wypowiadanym słowem SUN SUN SUN!
  12. Rozdaj uczniom białe kartki (mogą być używane i zapisane). Zróbcie z nich śniegowe kule. Powiedz: Let’s make snowballs. Wypowiedz wielokrotnie słowo SNOW. W tym czasie dzieci rzucają śnieżkami. Kiedy powiesz inne słowo uczniowie przestają rzucać i zaczynają wykonywać ruch przypisany nowemu słowu (RAIN WIND lub SUN).
  13. Rozdaj dzieciom wykonane z lekkiej bibułki listki w różnych kolorach. To może być okazja do powtórzenia nazw kolorów. Powiedz: Let’s fly leaves! i wielokrotnie wypowiedz słowo WIND. W tym czasie dzieci podrzucają swoje listki i dmuchają na nie. Kiedy zamiast WIND powiesz inne słowo (SUN SNOW RAIN) dzieci zostawiają listek i wykonują ruch przypisany temu słowu).
  14. Zaprezentuj kolejną piosenkę LET’S HAVE FUN! Wykorzystując karty obrazkowe wprowadź kolejne wersy piosenki. Zachęć uczniów do wypowiadania słów, które już poznali (SUN RAIN SNOW WIND).
  15. Posłuchajcie piosenki.
    Powiedz:
    Listen to the song and look at me!
    Let’s have fun! You and me!!!
  16. Podczas słuchania piosenki wykonuj układ choreograficzny:
    Playing in the rain (podnieś ręce i opuść udając palcami padające krople deszczu)
    Playing in the sun (zrób dłonią daszek and oczami)
    Sun or rain (na zmianę daszek i krople deszczu)
    Let’s have fun! (wyskocz z rękami w górze)
    Playing in the snow (obejmij się rękami za przedramiona)
    Playing in the sun (zrób dłonią daszek and oczami)
    Sun or snow (na zmianę daszek i obejmowanie rękami)
    Let’s have fun! (wyskocz z rękami w górze)
    Playing in the wind (odegraj rękami kołyszące się na wietrze drzewo)
    Playing in the sun (zrób dłonią daszek and oczami)
    Sun or wind (na zmianę daszek i kołysanie rękami)
    Let’s have fun! (wyskocz z rękami w górze)
  17. Następnie wypowiedz wybrane z piosenki wersy i poproś dzieci o wykonywanie odpowiednich ruchów.
    Powiedz: Listen and mime!
    Playing in the rain
    Playing in the wind
    Playing in the snow
    Let’s have fun!!
    Sun or rain
    Sun or snow
    Sun or wind
  18. Wspólnie z uczniami wykonaj układ choreograficzny podczas słuchania piosenki.
    Powiedz: One, two, three! Mime with me!!!
  19. Poproś uczniów, aby wykonali ćwiczenia z kart pracy polegające na skończeniu ilustracji (pokolorowanie i rysunek po śladzie). Zademonstruj, na czym polegają zadania.
    Powiedz: Time to draw. Let’s have a go!
  20. Wykonajcie wspólny projekt plastyczno- językowy.
    Powiedz:
    A project!!!
    Let’s do it now!
    I’ll show you how!
  21. Na dużym kartonie narysuj kontur pochylonego na wietrze drzewa i chmurę. Na drzewie i wokół niego dzieci przyklejają kolorowe listki, których wcześniej używały. Nad drzewem w rogu przyklej słońce z żółtego papieru. Wokół niego uczniowie przyklejają paski żółtego kartonu (promienie). Pod chmurą przyklejcie wycięte wcześniej kropelki deszczu. Na koniec w wolnej przestrzeni uczniowie mogą przykleić śniegowe kule robiąc z nich igloo. Ważne, aby zadbać o to, by wszystkie dzieci miały swój udział w projekcie.
  22. Na koniec podsumuj pracę uczniów. Wspólnie nazwijcie wszystkie poznane słowa, które znalazły się również w projekcie plastyczno- językowym. Możecie zaśpiewać piosenkę LET’S HAVE FUN i wskazywać odpowiednie słowa podczas słuchania.
  23. Zakończcie lekcję piosenką, którą zwykle kończycie zajęcia.

Agnieszka Gajewska - metodyk główny Early Stage
Komentarze

Rozmowa kwalifikacyjna lektor jezyka angielskiego

Jak dobrze wypaść na rozmowie kwalifikacyjnej? Rady dla lektorów

Jak dobrze wypaść na rozmowie kwalifikacyjnej? Przede wszystkim zwróć uwagę na to, jakie masz umiejętności – również te miękkie – i przemyśl, jak możesz je z...
Czytaj więcej
Praca jako lektor nauczyciel bez wyksztalcenia filologicznego

Praca jako lektor angielskiego bez wykształcenia filologicznego – czy to możliwe?

Jak zostać nauczycielem angielskiego bez studiów? Czy to w ogóle możliwe? Jeżeli chcesz uczyć w szkole podstawowej lub średniej, to wystarczy, że ukończysz n...
Czytaj więcej
Myslenie krytyczne w edukacji dzieci i mlodziezy early stage

Jak rozwijać umiejętności krytycznego myślenia u uczniów na lekcjach języka angielskiego?

Co to jest myślenie krytyczne? Na czym polega? Myślenie krytyczne to ważna umiejętność we współczesnym świecie. Jest zaliczana do kluczowych kompetencji XXI ...
Czytaj więcej
QT 2

Quick Trick season 2, episode 2: ONE PEN

W drugim odcinku drugiego sezonu QUICK TRICK przedstawiamy kolejny sposób na ćwiczenie nauki pisania nowych słów bez konieczności przynoszen...
Czytaj więcej