Weather FREEBIES Younger Students

25.11.2018

Przed Tobą materiały pochodzące z autorskiego programu Early Stage dla dzieci w wieku przedszkolnym – Bear Band – możesz je wykorzystać na swoich zajęciach.

W zestawie odnajdziesz: scenariusz zajęć, nagrania rapu i piosenki, karty obrazkowe, a także materiały dla uczniów.

Poniżej scenariusz zajęć:

  1. Rozpocznij lekcję od powitania, które zwykle praktykujesz ze swoimi uczniami.
  2. Zaprezentuj karty obrazkowe SUN RAIN SNOW WIND prosząc uczniów o powtarzanie. Zrób to w różnej kolejności i na różne sposoby (głośno, cicho, szybko, wolno).
    Zachęć dzieci do powtarzania rymowanką: One, two, three – follow me!
  3. Zgadywanka: schowaj za plecami jedną kartę i zapytaj: What’s there? Can you guess? SUN or RAIN? Dzieci zgadują. Po chwili pokaż kartę. Wszyscy udzielają poprawnej odpowiedzi.
  4. Na podłodze w sali rozłóż karty obrazkowe – po kilka kart danego rodzaju (SUN RAIN SNOW WIND). Włącz dowolny utwór muzyczny bez wokalu. Wypowiedz jedno ze słów, zadaniem dzieci jest podbiec do odpowiedniej karty. Kart powinno być na tyle dużo, żeby dzieci na siebie nie wpadały biegnąc do karty.
    Powiedz:
    Rain, rain. Look and run!
    Wind, wind. Look and run!
    Snow, snow. Look and run!
    Sun, sun, look and run!
  5. Zaprezentuj słowa SUN RAIN SNOW WIND posługując się ruchem.
    Powiedz: One, two three! Look at me!
    SUN
    (odegraj, że razi Cię słońce i zrób dłonią daszek nad oczami)
    RAIN
    (podnieś ręce i powoli je opuść poruszając palcami i udając krople deszczu)
    SNOW
    (obejmij swoje ciało rękami – jak przy mrozie – dłonie na przedramionach)
    WIND
    (poruszaj rękami nad głową w lewo i prawo udając drzewa kołyszące się na wietrze)
  6. Wypowiedz w różnej kolejności słowa SUN RAIN SNOW WIND – dzieci prezentują ruchy.
    Powiedz:
    Sun – action!
    Rain – action!
    Wind - action!
    Snow – action!
  7. Kolejno zaprezentuj ruchy - dzieci dopowiadają słowa.
    Powiedz: One, two, three. What can it be?
  8. Posłuchajcie wspólnie piosenki/ rapu SUN AND RAIN. Podczas słuchania wykonujcie wcześniej przećwiczone ruchy.
    Powiedz: Let’s do it together!
  9. Rozdaj uczniom małe piłeczki. Zaprezentuj jak można podrzucać piłeczkę raz po raz coraz wyżej.
    Powiedz:
    One, two, three.
    Throw the ball!
    High, higher,
    the highest of all!!
    Sun! Sun! Sun!
    (możesz wymawiać słowo SUN coraz głośniej)
  10. Posłuchajcie rapu i podrzucajcie piłeczki – za każdym razem coraz wyżej (w rapie każdy wyraz wypowiadany jest 3 razy).
  11. Posłuchajcie ponownie, jednocześnie śpiewając wspólnie i podrzucając piłeczki. To samo możecie robić podskakując coraz wyżej z każdym wypowiadanym słowem SUN SUN SUN!
  12. Rozdaj uczniom białe kartki (mogą być używane i zapisane). Zróbcie z nich śniegowe kule. Powiedz: Let’s make snowballs. Wypowiedz wielokrotnie słowo SNOW. W tym czasie dzieci rzucają śnieżkami. Kiedy powiesz inne słowo uczniowie przestają rzucać i zaczynają wykonywać ruch przypisany nowemu słowu (RAIN WIND lub SUN).
  13. Rozdaj dzieciom wykonane z lekkiej bibułki listki w różnych kolorach. To może być okazja do powtórzenia nazw kolorów. Powiedz: Let’s fly leaves! i wielokrotnie wypowiedz słowo WIND. W tym czasie dzieci podrzucają swoje listki i dmuchają na nie. Kiedy zamiast WIND powiesz inne słowo (SUN SNOW RAIN) dzieci zostawiają listek i wykonują ruch przypisany temu słowu).
  14. Zaprezentuj kolejną piosenkę LET’S HAVE FUN! Wykorzystując karty obrazkowe wprowadź kolejne wersy piosenki. Zachęć uczniów do wypowiadania słów, które już poznali (SUN RAIN SNOW WIND).
  15. Posłuchajcie piosenki.
    Powiedz:
    Listen to the song and look at me!
    Let’s have fun! You and me!!!
  16. Podczas słuchania piosenki wykonuj układ choreograficzny:
    Playing in the rain (podnieś ręce i opuść udając palcami padające krople deszczu)
    Playing in the sun (zrób dłonią daszek and oczami)
    Sun or rain (na zmianę daszek i krople deszczu)
    Let’s have fun! (wyskocz z rękami w górze)
    Playing in the snow (obejmij się rękami za przedramiona)
    Playing in the sun (zrób dłonią daszek and oczami)
    Sun or snow (na zmianę daszek i obejmowanie rękami)
    Let’s have fun! (wyskocz z rękami w górze)
    Playing in the wind (odegraj rękami kołyszące się na wietrze drzewo)
    Playing in the sun (zrób dłonią daszek and oczami)
    Sun or wind (na zmianę daszek i kołysanie rękami)
    Let’s have fun! (wyskocz z rękami w górze)
  17. Następnie wypowiedz wybrane z piosenki wersy i poproś dzieci o wykonywanie odpowiednich ruchów.
    Powiedz: Listen and mime!
    Playing in the rain
    Playing in the wind
    Playing in the snow
    Let’s have fun!!
    Sun or rain
    Sun or snow
    Sun or wind
  18. Wspólnie z uczniami wykonaj układ choreograficzny podczas słuchania piosenki.
    Powiedz: One, two, three! Mime with me!!!
  19. Poproś uczniów, aby wykonali ćwiczenia z kart pracy polegające na skończeniu ilustracji (pokolorowanie i rysunek po śladzie). Zademonstruj, na czym polegają zadania.
    Powiedz: Time to draw. Let’s have a go!
  20. Wykonajcie wspólny projekt plastyczno- językowy.
    Powiedz:
    A project!!!
    Let’s do it now!
    I’ll show you how!
  21. Na dużym kartonie narysuj kontur pochylonego na wietrze drzewa i chmurę. Na drzewie i wokół niego dzieci przyklejają kolorowe listki, których wcześniej używały. Nad drzewem w rogu przyklej słońce z żółtego papieru. Wokół niego uczniowie przyklejają paski żółtego kartonu (promienie). Pod chmurą przyklejcie wycięte wcześniej kropelki deszczu. Na koniec w wolnej przestrzeni uczniowie mogą przykleić śniegowe kule robiąc z nich igloo. Ważne, aby zadbać o to, by wszystkie dzieci miały swój udział w projekcie.
  22. Na koniec podsumuj pracę uczniów. Wspólnie nazwijcie wszystkie poznane słowa, które znalazły się również w projekcie plastyczno- językowym. Możecie zaśpiewać piosenkę LET’S HAVE FUN i wskazywać odpowiednie słowa podczas słuchania.
  23. Zakończcie lekcję piosenką, którą zwykle kończycie zajęcia.

Agnieszka Gajewska - metodyk główny Early Stage
Komentarze

Cwiczenia ruchowe dla dzieci podczas nauki jezyka angielskiego

Ćwiczenia ruchowe dla dzieci podczas nauki języka angielskiego

Czy najlepiej przyswajamy wiedzę siedząc nieruchomo w ławce? Czy ruch może zmienić strukturę mózgu? Jak dokładnie aktywność fizyczna działa na umysł? Jeśli c...
Czytaj więcej
Czy w szkole jezykowej nauczyciele zadaja prace domowe

Czy w szkole językowej nauczyciele zadają prace domowe (i czy powinni)?

Czy zadawanie pracy domowej z języka angielskiego jest konieczne, niepotrzebne, a może szkodliwe? Z badań wynika jasno, że w przypadku języka obcego zadania ...
Czytaj więcej
Ksiazki dla nauczycieli angielskiego

Książki dla nauczycieli, które pozwolą rozwijać kompetencje zawodowe (i nie tylko)

Na pewno zdajesz sobie sprawę z tego, że jako nauczyciel(ka) musisz myśleć o nieustannym rozwoju i poszerzaniu swojej wiedzy. Wiele informacji znajdziesz w f...
Czytaj więcej
Wspolpraca lektorsko metodyczna a efektywnosc nauczania jezyka

Współpraca lektorsko-metodyczna a efektywność nauczania języka

Nauczanie angielskiego wymaga nie tylko ugruntowanej wiedzy językowej, ale również umiejętności przekazywania jej w angażujący i efektywny sposób. W tym proc...
Czytaj więcej