­čôÜ | Stw├│rz w┼éasn─ů gr─Ö ┼éatwo i szybko - kompilacja narz─Ödzi - EarlyÔÇŽ

Stw├│rz w┼éasn─ů gr─Ö ┼éatwo i szybko - kompilacja narz─Ödzi

30.10.2018
Stw├│rz W┼éasn─ů Gr─Ö 1

Chcesz zwi─Ökszy─ç motywacj─Ö Twoich uczni├│w na zaj─Öciach angielskiego? Warto wtedy si─Ögn─ů─ç po dodatkowe gry i zabawy, aby urozmaici─ç lekcje. Przygotowywanie takich aktywno┼Ťci bywa czasoch┼éonne, ale na szcz─Ö┼Ťcie internet oferuje r├│┼╝ne narz─Ödzia u┼éatwiaj─ůce to zadanie.

Poni┼╝ej kompilacja moich ulubionych stron do tworzenia analogowych gier na zaj─Öcia angielskiego.

BOARD GAMES

Zaczn─Ö od klasyki, czyli gier planszowych. Ten typ aktywno┼Ťci sprawdzi si─Ö przy r├│┼╝nych tematach. Mo┼╝e pos┼éu┼╝y─ç do powt├│rki i utrwalenia zar├│wno s┼éownictwa, jak i zagadnie┼ä gramatycznych. Bardzo polecam ten generator, kt├│ry daje mo┼╝liwo┼Ť─ç tworzenia r├│┼╝nych rodzaj├│w plansz├│wek przy u┼╝yciu tematycznej bazy obrazk├│w.

Do tworzenia gier z w┼éasnymi obrazkami przydadz─ů si─Ö gotowe szablony (PDF, JPG). Do powt├│rek bardzo polecam rozdanie uczniom pustych szablon├│w, aby samodzielnie stworzyli gry dla siebie lub dla pozosta┼éych uczni├│w w klasie. Tego typu zadania wymagaj─ů od nauczyciela niewiele przygotowa┼ä, a uczniowie s─ů zwykle bardzo zmotywowani do ich wykonania.

CROSSWORD PUZZLES / WORDSEARCHES

Krzy┼╝├│wki to kolejny spos├│b na powt├│rk─Ö materia┼éu - ┼Ťwietnie sprawdza si─Ö przy s┼éowach i definicjach. Prosta krzy┼╝├│wka tematyczna mo┼╝e te┼╝ pos┼éu┼╝y─ç na pocz─ůtku lekcji do wprowadzenia tematu. Podobnie jest w przypadku ─çwicze┼ä typu wordsearch, szczeg├│lnie je┼Ťli list─Ö s┼é├│w pod wykre┼Ťlank─ů zast─ůpimy definicjami lub obrazkami. Ten prosty generator pozwala na szybkie stworzenie krzy┼╝├│wki i wordsearcha z opcj─ů dodania definicji. Za dodatkow─ů op┼éat─ů otrzymamy ─çwiczenia bez logo programu, ale wersja darmowa zupe┼énie wystarczy.

Ta strona również służy do tworzenia krzyżówek. Daje opcję wyboru czcionek i dodawania obrazków. Można tez wybrać gotowe (i edytowalne) tematyczne listy słów, wtedy tworzenie takiej krzyżówki zajmie dosłownie kilka minut. Mamy opcję wydrukowania ćwiczenia od razu, lub zachowania go jako obraz lub dokument w formacie PDF.

BINGO

T─Ö aktywno┼Ť─ç mo┼╝na wykorzysta─ç na wszystkich poziomach zaawansowania. To dobra alternatywa dla zwyk┼éego ─çwiczenia na s┼éuchanie ÔÇô nauczyciel m├│wi s┼éowo, uczniowie zakre┼Ťlaj─ů odpowiedni obrazek. W trudniejszej wersji nauczyciel pokazuje kart─Ö obrazkow─ů, a uczniowie szukaj─ů odpowiedniego s┼éowa na swojej karcie. Na wy┼╝szych poziomach nauczyciel mo┼╝e m├│wi─ç definicje.

Ten generator pozwala na stworzenie dowolnego zestawu kart i dodanie definicji. Generuje też kartę dla nauczyciela (w wersji wszystkie słowa na jednym arkuszu, lub większe karty do pocięcia i losowania)

Ta strona daje ciekawsze opcje graficzne. Mamy do wyboru r├│┼╝ne style i ramki, ale nie ma mo┼╝liwo┼Ťci dodania definicji.

DOBBLE

Dobble (po angielsku ÔÇ×Spot itÔÇŁ) to gra na spostrzegawczo┼Ť─ç, kt├│ra ┼Ťwietnie pos┼éu┼╝y do powt├│rek s┼éownictwa. Zestaw kart mo┼╝na stworzy─ç na 13, 31 lub 57 s┼é├│wek. Generator gry mo┼╝na znale┼║─ç tu, potrzebne s─ů obrazki w formacie jpg, mo┼╝na te┼╝ wpisywa─ç s┼éowa.

Na r├│┼╝nych blogach pojawiaj─ů si─Ö te┼╝ szablony do tworzenia zestaw├│w na 13 s┼é├│wek i wykazy kart z numerami oraz instrukcje, jak stworzy─ç gr─Ö zupe┼énie samodzielnie bez u┼╝ycia generator├│w czy program├│w graficznych.

QR CODES

Do u┼╝ycia kod├│w QR na lekcji potrzebne s─ů smarfony. Wystarczy jeden na par─Ö lub grup─Ö, wi─Öc w starszych grupach nie powinien to by─ç problem. W kodach mo┼╝na zaszyfrowa─ç s┼éowa lub ca┼ée zdania, albo polecenia. Wydrukowane kody rozwieszamy w sali, a uczniowie skanuj─ů je i zapisuj─ů odpowiedzi na kartkach. Ta strona pozwala na ┼éatwe kodowanie tekstu. Ta natomiast daje dodatkowo mo┼╝liwo┼Ť─ç zakodowania pliku PDF lub audio, dzi─Öki czemu mo┼╝emy doda─ç zadania z u┼╝yciem obrazk├│w czy nagra┼ä.

I HAVE, WHO HAS

Wystarczy zarejestrowa─ç si─Ö na stronie i mo┼╝na szybko stworzy─ç zestaw kart. Niestety nie da si─Ö wprowadza─ç obrazk├│w, ale generator mo┼╝e pos┼éu┼╝y─ç do tworzenia materia┼é├│w powt├│rkowych do s┼é├│wek (w formacie s┼é├│wko ÔÇô definicja), lub temat├│w gramatycznych np. liczby mnogiej czy pyta┼ä i kr├│tkich odpowiedzi. W Internecie dost─Öpne s─ů te┼╝ puste szablony (nale┼╝y najpierw zarejestrowa─ç na na stronie) do tej gry, kt├│re mo┼╝na wydrukowa─ç i zalaminowa─ç. Taki zestaw mo┼╝e pos┼éu┼╝y─ç do szybkiego stworzenia gry przy u┼╝yciu markera sucho┼Ťcieralnego.

Dorota Ścisłowska Metodyk Główny Early Stage
Weby posty na fb

To write or not to write... czyli o pisaniu w online!

Jak i czy w og├│le uczy─ç pisania na lekcjach online? Czy jest zupe┼énie inne od uczenia ÔÇ×analogowegoÔÇŁ? Przeczytajcie ten artyku┼é, aby rozstrzygn─ů─ç t─Ö kwesti─Ö....
Czytaj wi─Öcej
Post2

Google doodle i inne przyjemno┼Ťci ÔÇô o narz─Ödziach google w uczeniu online

W tym artykule opisz─Ö Wam kilka pomys┼é├│w na to, jak korzysta─ç z mo┼╝liwo┼Ťci naszej starej znajomej ÔÇô google. Tym razem jednak nie o samym google doodle ÔÇô o ty...
Czytaj wi─Öcej
Weby posty na fb 1

CZAT MAT! Czyli jak wykorzysta─ç czat w e-uczeniu

W dzisiejszym artykule przedstawiam Wam par─Ö propozycji na temat tego, jak wykorzysta─ç czat w narz─Ödziach do uczenia online, aby uatrakcyjni─ç zaj─Öcia. Jego n...
Czytaj wi─Öcej
Onine 3

My bedroom is my classroom!

Kuchnia, sypialnia, ┼éazienka. I tak w k├│┼éko od ostatnich 3 miesi─Öcy. St├│┼é zawalony notatkami i kubkami po kawie. I codziennie pytanie - jaki jest dzi┼Ť dzie┼ä ...
Czytaj wi─Öcej