Easter FREEBIES

5.03.2018

Zapraszamy do korzystania naszych materiałów wielkanocnych. Oto piosenka, flashcards i ćwiczenia wraz z zestawem kart do gry w memory. Handout jest przygotowany do druku dwustronnego. Ostatnia "zakratkowana" strona tworzy grzbiet kart do gry. Szczegółowy opis gry w memory znajdziecie w naszym wpisie bożonarodzeniowym

Poniżej kilka pomysłów na użycie materiałów w klasie:

Gry i zabawy z kartami obrazkowymi i wyrazowymi:

BASKETBALL CARD LINE-UP

Nauczyciel układa dwa rzędy z kart obrazkowych i/lub wyrazowych. W pewnej odległości od kart ustawia kosz lub okrąg ze sznurka. Uczniowie podzieleni na dwie drużyny ustawiają się na początku rzędów kart. Każda drużyna dostaje piłkę. Aby przybliżyć się do kosza i tym samym ułatwić sobie trafienie, uczniowie podają słowa przedstawione na kartach obrazkowych lub czytają/pokazują wyrazy. Kiedy uczeń uzna, że jest już wystarczająco blisko kosza, próbuje trafić do niego piłką, aby zdobyć punkt dla swojej drużyny.

MUSICAL FLASHCARDS

Uczniowie chodzą wokół kręgu ułożonego z kart obrazkowych do muzyki. Kiedy nauczyciel wyłączy muzykę, uczniowie muszą powiedzieć co znajduje się na karcie obrazkowej przed nimi. 

EASTER EGG HUNT

Nauczyciel chowa karteczki z obrazkami/słowami z flashcards do plastikowych jajek i ukrywa je po całej klasie. Uczniowie szukają jajek. Po skończonym polowaniu, każdy uczeń mówi, co znajduje się w jajkach, które znalazł. 

Listening/Speaking: Uczniowie pracują w parach. Jeden z uczniów opisuje drugiemu, bez pokazywania obrazka, co znajduje się w jego koszu wielkanocnym z ćwiczenia 6 z handoutu. Zadaniem drugiego ucznia jest odtworzenie kosza według opisu. W tym zadaniu uczniowie mogą ćwiczyć przyimki i okoliczniki miejsca (in, on, next to, on the right, on the left, in the middle etc). 

Możemy też stworzyć wielkanocne kostki do gry (z obrazkami z flashcards lub, dla bardziej zaawansowanych, z innymi słowami związanymi z Wielkanocą: bunny, eggs, basket, hunt, break, spring, hop, hunt etc.) Uczniowie rzucają kostką i mówią, co widzą na obrazku lub układają zdanie ze słowem, które wyrzucili. 

Writing/Reading: Uczniowie projektują swoją pisankę, a następnie tworzą jej opis na osobnej kartce. Nauczyciel zbiera pisanki i opisy, następnie wspólnie grupa dopasowuje rysunki do tekstu. 

Ciekawe materiały znajdziemy też w dziale Easter na learnenglishkids.britishcouncil.org.

Dla zaawansowanych: 

British Council ma również na swojej stronie wielkanocne materiały przeznaczone dla nastolatków. Znajdziemy tam reading comprehension oraz ćwiczenia gramatyczne na stronę czynną i bierną i przyimki. 

Na zajęcia w duchu STEM polecam zestaw wielkanocnych eksperymentów.   

Na koniec filmik o zwyczajach wielkanocnych w Wielkiej Brytanii. Na stronie ESL Video znajdziecie do niego pytania



Dorota Ścisłowska
lektor i Metodyk Główny Early Stage
Opracowanie materiałów: Malwina Starska, Główny Metodyk Early Stage
Piosenka "Easter Basket": Joanna Zarańska, założycielka Early Stage,
autorka podręczników i pomocy dydaktycznych




















Nowe Summer Holiday FREEBIES

"Playing together Having lots of fun Enjoying holidays The lakes and the sun!" Nowa wakacyjna niespodzianka od Early Stage!...
Czytaj więcej

Rozmowy o szczęściu - Maja

Uwielbiam pracę z piosenką i kontakt z dzieciakami. Lubię słuchać o tym, co mają w planach, poznawać je, wchodzić do ich świata... Dzięki temu łatwiej się pr...
Czytaj więcej

Recenzja książki Thich Nhat Hanh i Katherine Weare „Szczęśliwi nauczyciele zmieniają świat”

“Świat zmienia się tak szybko, że właściwie nie wiemy, które umiejętności intelektualne będą najważniejsze dla przyszłych pokoleń. Wiemy jednak na pewno, że ...
Czytaj więcej

Rozmowy o szczęściu - Marta

Jak byłam na praktykach to często słyszałam “Jesteś młoda… jeszcze Ci się chce, ale zobaczysz, że ten zapał przejdzie’. To strasznie przykre dla kogoś, kto m...
Czytaj więcej