Easter FREEBIES

5.03.2018

Zapraszamy do korzystania naszych materiałów wielkanocnych. Oto piosenka, flashcards i ćwiczenia wraz z zestawem kart do gry w memory. Handout jest przygotowany do druku dwustronnego. Ostatnia "zakratkowana" strona tworzy grzbiet kart do gry. Szczegółowy opis gry w memory znajdziecie w naszym wpisie bożonarodzeniowym

Poniżej kilka pomysłów na użycie materiałów w klasie:

Gry i zabawy z kartami obrazkowymi i wyrazowymi:

BASKETBALL CARD LINE-UP

Nauczyciel układa dwa rzędy z kart obrazkowych i/lub wyrazowych. W pewnej odległości od kart ustawia kosz lub okrąg ze sznurka. Uczniowie podzieleni na dwie drużyny ustawiają się na początku rzędów kart. Każda drużyna dostaje piłkę. Aby przybliżyć się do kosza i tym samym ułatwić sobie trafienie, uczniowie podają słowa przedstawione na kartach obrazkowych lub czytają/pokazują wyrazy. Kiedy uczeń uzna, że jest już wystarczająco blisko kosza, próbuje trafić do niego piłką, aby zdobyć punkt dla swojej drużyny.

MUSICAL FLASHCARDS

Uczniowie chodzą wokół kręgu ułożonego z kart obrazkowych do muzyki. Kiedy nauczyciel wyłączy muzykę, uczniowie muszą powiedzieć co znajduje się na karcie obrazkowej przed nimi. 

EASTER EGG HUNT

Nauczyciel chowa karteczki z obrazkami/słowami z flashcards do plastikowych jajek i ukrywa je po całej klasie. Uczniowie szukają jajek. Po skończonym polowaniu, każdy uczeń mówi, co znajduje się w jajkach, które znalazł. 

Listening/Speaking: Uczniowie pracują w parach. Jeden z uczniów opisuje drugiemu, bez pokazywania obrazka, co znajduje się w jego koszu wielkanocnym z ćwiczenia 6 z handoutu. Zadaniem drugiego ucznia jest odtworzenie kosza według opisu. W tym zadaniu uczniowie mogą ćwiczyć przyimki i okoliczniki miejsca (in, on, next to, on the right, on the left, in the middle etc). 

Możemy też stworzyć wielkanocne kostki do gry (z obrazkami z flashcards lub, dla bardziej zaawansowanych, z innymi słowami związanymi z Wielkanocą: bunny, eggs, basket, hunt, break, spring, hop, hunt etc.) Uczniowie rzucają kostką i mówią, co widzą na obrazku lub układają zdanie ze słowem, które wyrzucili. 

Writing/Reading: Uczniowie projektują swoją pisankę, a następnie tworzą jej opis na osobnej kartce. Nauczyciel zbiera pisanki i opisy, następnie wspólnie grupa dopasowuje rysunki do tekstu. 

Ciekawe materiały znajdziemy też w dziale Easter na learnenglishkids.britishcouncil.org.

Dla zaawansowanych: 

British Council ma również na swojej stronie wielkanocne materiały przeznaczone dla nastolatków. Znajdziemy tam reading comprehension oraz ćwiczenia gramatyczne na stronę czynną i bierną i przyimki. 

Na zajęcia w duchu STEM polecam zestaw wielkanocnych eksperymentów.   

Na koniec filmik o zwyczajach wielkanocnych w Wielkiej Brytanii. Na stronie ESL Video znajdziecie do niego pytania



Dorota Ścisłowska
lektor i Metodyk Główny Early Stage
Opracowanie materiałów: Malwina Starska, Główny Metodyk Early Stage
Piosenka "Easter Basket": Joanna Zarańska, założycielka Early Stage,
autorka podręczników i pomocy dydaktycznych




















Gardło na ławce rezerwowych

Zazwyczaj gra w pierwszym składzie, ale kiedy ma gorszy dzień – dostaje czerwoną kartkę i trafia na ławkę rezerwowych! Tyle że mecz toczy się dalej i trzeba ...
Czytaj więcej

Gramatyczny szach mat

Lubisz wygrywać? Gramatyka to mocny zawodnik, nie ulegnie bez walki! Jeżeli chcesz działać taktycznie, wciągnij ją do gry i nie wypuszczaj z klasy, dopóki ni...
Czytaj więcej

Feedback z innej beczki

Wyobraź sobie, że istnieje Biuro Informacji Zwrotnej. Dzwonisz, a ciepły głos w słuchawce mówi: „Zostaw wiadomość. Niezwłocznie przekażemy ją adresatowi”. Ni...
Czytaj więcej

Praca lektorki to dla mnie nieograniczone możliwości rozwoju i świetna zabawa

Po tych kilku latach pracy, zaczęłam inaczej patrzeć na świat – jak widzę dużą kostkę myślę „pogramy w klasy ćwicząc past simple”, jak widzę pusty słoik myśl...
Czytaj więcej