Early Stage Universe | Early Stage Universe

Jak podnosić swoje kompetencje lektorskie?

20.09.2022
G112

Najcenniejsza jest praca nad sobą

Tutaj nie chodzi wyłącznie o sukces, poczucie bycia lepszym od innych, wyróżnianie się na ich tle, czy zbieranie laurów. W pracy nad warsztatem i kompetencjami chodzi przede wszystkim o własny dobrostan. Wszystkie badania pokazują, że ludzie, którzy pracują nad własnym rozwojem, poszerzają swoje umiejętności i kompetencje, są bardziej aktywni, gotowi do podejmowania nowych wyzwań, odważniejsi i pozytywnie nastawieni do życia.

Nic nas tak nie stymuluje, jak nauka nowych rzeczy. To między innymi ona pozwala nam czerpać satysfakcję z pracy i wyznaczać nowe cele.


Szkolenia dla lektorów

Podnoszenie kompetencji lektorskich i rozwijanie umiejętności to także bardzo ważna rzecz w kwestii radzenia sobie z wymagającymi uczniami czy trudniejszymi sytuacjami.

Jako lektor możesz rozwijać wiedzę nie tylko czysto metodyczną, dotyczącą wprowadzania konkretnych technik dydaktycznych na zajęciach, lecz także poszerzyć swój horyzont o określone widzenie samej nauki jako procesu, błędu jako sprzymierzeńca itp. Perspektywa nauczania, którą możesz sobie w ten sposób zbudować, okaże się twoim bezcennym wsparciem także w tych trudniejszych momentach.

Przede wszystkim jednak udział w szkoleniach, warsztatach, konferencjach rozbudza wewnętrzną motywację, pozwala odkrywać nowe zdolności i zapał do codziennej pracy, a tym samym chroni przed poczuciem stania w miejscu. Lektorzy siłą rzeczy prowadzą zajęcia z pozycji tych, którzy wiedzą więcej od swoich uczniów i w pewnym momencie mierzą się z niebezpieczeństwem przekonania o własnej omnipotencji. Jednak pewne stwierdzenie tego, że wie się już wszystko, jest wyjątkowo niebezpieczne. Ucząc się nowych rzeczy, korzystając ze szkoleń dla nauczycieli języka angielskiego, nie tylko się rozwijamy, ale też godzimy się na bycie nieperfekcyjnym. Widzimy horyzont nowych możliwości, który kusi i zachęca, żeby wejść na kolejną ścieżkę rozwoju. To zaś sprawia, że czerpiemy ze swojej pracy jeszcze więcej satysfakcji.

Talent Booster w Early Stage

W Early Stage jesteśmy przekonani, że nauka nie jest skuteczna, jeśli ci, którzy ją prowadzą, sami się nie rozwijają. Stawiamy na rozwój wszystkich, którzy tworzą nasze szkoły – od lektorów po zarządzających konkretnymi placówkami. Dla tych pierwszych przygotowaliśmy specjalny program Talent Booster, w ramach którego do dyspozycji lektorów jest ponad 400 godzin bezpłatnych szkoleń i warsztatów dla nauczycieli języka angielskiego. Program to jasna ścieżka rozwoju i awansu, która obejmuje także spotkania z metodykiem i indywidualne pochylenie się nad warsztatem i potrzebami każdego z lektorów.

Awans zawodowy, szkolenie kompetencji, a także budowanie pewności siebie – to wszystko lektorzy w Early Stage mogą osiągnąć dzięki Talent Boosterze. Warto jednak podkreślić, że kompetencje lektorskie można rozwijać także przez inne aktywności i narzędzia. Bardzo cennym impulsem do rozwoju mogą okazać się rozmowy z rodzicami i feedback od nich. Informację zwrotną można także zdobyć od uczniów. Hospitacje i wzajemne wizytacje zajęć, a więc współpraca między lektorami to kolejna cenna aktywność, która pomaga się rozwijać. Możliwości jest naprawdę wiele, wystarczy się jedynie na nie otworzyć i przekonać się, jak wiele satysfakcji może dać nauka nowych umiejętności i poszerzanie kompetencji.


Komentarze

Communication cards 2

Materiały dla nauczycieli języka angielskiego - B2 Communication Cards

W tym sezonie będziemy się z Wami cyklicznie dzielić kartami gramatyczno-komunikacyjnymi do użycia w klasie z nastoletnimi uczniami na poziomie ...
Czytaj więcej
porazka

Neurobiologia porażki, czyli co porażka robi z naszym mózgiem?

Nie bój się popełniać błędów! Uczymy się na porażkach! Krok wstecz, ale dwa kroki w przód. Pomimo szczerych chęci te rady niezbyt dobrze na mnie działają. A ...
Czytaj więcej
Jak rozwijac warsztat jezykowy

Jak rozwijać warsztat językowy?

Podczas wykonywania zawodu nauczyciela języka angielskiego stale pracujemy z pewnym, ograniczonym zestawem słów i zasad gramatycznych. Czy w takim wypadku is...
Czytaj więcej
Empty Name 261

Jak nauczyć dzieci, czym jest dobra porażka?

Jak myślicie, czemu porażka nie tylko może, ale wręcz powinna się wydarzać w życiu dziecka? Jak sprawić, aby dziecko dobrze sobie z nią radziło?...
Czytaj więcej