Songs Are Fun FREEBIES - Colourful Veggies - Early Stage Universe

Songs Are Fun FREEBIES - Colourful Veggies

8.01.2018

Udostępniamy zestaw do piosenki o warzywach!
🥕 materiały do kopiowania dla uczniów
🌽 nagranie piosenki "Colourful Veggies"
🌶️ karty obrazkowe 🃏

Zapraszamy do skorzystania z pomysłów na rozszerzenie pracy z piosenką Colourful Veggies.

  1. Gry i zabawy
  • Memory – pomniejszamy flashe, rozcinamy słowa i obrazki, gramy tak jak zwykle. Na początku, przy mniej licznych grupach, możecie zagrać całą klasą. Następnie uczniowie grają w parach lub małych grupach.
  • Sałatka warzywna – dzieciaki szaleją za tą grą! Rozstawiacie krzesła w kółku ta, aby każdy miał gdzie usiąść. Rozdajesz uczniom karteczki z 3 (4/5…) różnymi nazwami warzyw. Upewnij się, że każdy wie, jak przeczytać swoje warzywka i wie, co ma. Następnie jedna osoba w środku (na początku nauczyciel), która nie ma miejsca na krześle, wypowiada wyznaczoną liczbę warzyw. Osoby, które mają chociaż jedno z wymienionych warzyw na swojej kartce, muszą wstać i zmienić miejsce. Osoba ze środka również próbuje zająć któreś ze zwolnionych miejsc, w ten sposób zawsze ktoś zostanie w środku do wypowiadania warzyw. Kiedy już uczniowie przyswoją sobie zasady, możecie wprowadzać wariacje np. kiedy osoba w środku powie „Veggie salad” wszyscy muszą zmienić miejsce albo nie można zmieniać miejsca z osobą siedzącą obok (muszą być co najmniej dwa miejsca odstępu) itd.
  • Łańcuszek pamięciowy – siedzimy w kole, każdy mówi nazwę warzywa, kolejne osoby powtarzają warzywa poprzednich osób. Bardziej zaawansowane wariacje włączają powtarzanie przez każdego wstępu „I went to the shop and bought …” lub dodawania również przymiotników do warzyw np. funny carrot / hairy celery itp.

2. Mówienie, pisanie i projekty

  • Mr Cucumber / Carrot … rozdajemy uczniom kontury wybranego warzywa do ozdobienia – dodania części ciała, garderoby. Uczniowie opisują powstałą postać strukturami, które jak dotąd poznały lub przyklejając karteczki z nazwami części ciała / ubrań – mogą w nich ewentualnie mieć literki do uzupełnienia.
  • Veggies CAN / CAN’T – zwariowane warzywka wykonują różne czynności. Wycinasz rysunki warzyw, rozdajesz zdania typu “The (cauliflower / cabbage )…. can … (ski / run / sing ).” Uczniowie dorysowują odpowiednie rekwizyty np. Narty czy mikrofon. Oczywiście w zależności od poziomu uczniów język można dostosować.
  • Veggie origami – w internecie mnóstwo jest instrukcji wykonania papierowych warzyw np. ten pomidor origami (od Mr Origami Ninja Star) – świetne do ćwiczenia wydawania poleceń oraz jako wyciszający przerywnik. Na pomidorze możemy potem zapisywać różne informacje np. kolory, przymiotniki, nazwy warzyw i stworzyć z nich piękną girlandę.
  • Veggie faces – potrzebne będą prawdziwe warzywa pokrojone w plasterki / paluszki. Dzieciaki układają z nich twarz / postać / domek etc. i opisują je. Ewentualnie możemy przyczepiać karteczki z podpisanymi elementami, zrobić zdjęcia jedzeniowych “rzeźb” i wywiesić jako projekt.
  • Poniższy film na podstawie książki „Bardzo głodna gąsienica” Erica Carle’a może nam posłużyć do nazywania jedzenia oraz stworzenia projektu, w którym rysujemy brzuszek gąsienicy i wklejamy / rysujemy z w nim warzywa / owoce, które każdego dnia jadła gąsienica.


  • Idiomy i niezastąpiony „very interesting and inteligent man”:

Można do filmiku przygotować quiz lub poprosić uczniów o zilustrowanie idiomów np. „hot potato”.

3. Wyższe poziomy

  • Wykorzystujemy warzywa jako nazwiska postaci, prosimy o historyjkę z Mr Carrot, Mrs Parsley np. love story, crime story, opis jego/jej dnia, opis postaci, opis wakacji itd.
  • Temat zdrowego odżywiania – dzieci wypisują zdrowe / niezdrowe produkty jedzeniowe. Mówią o zaletach / wadach fast food. Tworzycie przepisy na zdrowe sałatki. Tworzymy piramidę zdrowego odżywiania (z BusyTeacher).

Inne ciekawe materiały związane z tematem:

warzywa i owoce (z British Council Kids)

warzywny kasting (reklama Aldi)

healthy food vs fast food song (z English Tree TV)

Peppa Pig z filmikiem i handoutem do niego (z BusyTeacher)


Nasze materiały mogą być wykorzystane na bardzo różne sposoby. Mam nadzieję, że te pomysły Was zainspirują.

Opracowanie materiałów

Joanna Zarańska - założycielka Early Stage

Beata Wysocka - metodyk główny Early Stage
Komentarze

Jak oceniac uczniow zeby nie obnizac samooceny

Jak oceniać uczniów, aby nie obniżać ich samooceny? Oceny w szkole podstawowej, językowej, średniej…

Oceny wydają się niezbędne w procesie nauczania – są powszechnie stosowane w szkołach i w uproszczony sposób przedstawiają, w jakim stopniu uczeń przyswoił m...
Czytaj więcej
GT Walsheim Medium

Quick Trick season 2 episode 7: THE NEGATIVE

W siódmym odcinku drugiego sezonu QUICK TRICK ponownie przychodzimy z ciekawym pomysłem, który sprawi, że nauka pisania nowych słów będzie szybka, łatwa i ni...
Czytaj więcej
Hospitacje kolezenskie na lekcjach angielskiego

Tajemniczy ogród nauczania: jak obserwacje lekcji mogą wzbogacić Twój warsztat lektorski?

O hospitacjach i obserwacjach koleżeńskich, lekcjach pokazowych, wizytacjach i lekcjach otwartych pisze Weronika Puszyk, metodyczka główna Early Stage....
Czytaj więcej
Praca z jezykiem angielskim za granica

Ciekawa praca z językiem angielskim – bez doświadczenia, zdalna, a może za granicą?

Marzy Ci się ciekawa praca z angielskim? Jeśli doskonale znasz ten język, to możliwości są naprawdę różnorodne – od zdalnych korepetycji w piżamie, przez gra...
Czytaj więcej