Survival FREEBIES Older Students

6.11.2018

Zapraszamy do korzystania z naszych materiałów dla starszych uczniów. Mamy dla Was flashcards, nagranie audio do drillingu i handout z ćwiczeniami, grą planszową i zadaniami na mówienie.

Poniżej kilka pomysłów na użycie materiałów w klasie:

Gry i zabawy z kartami obrazkowymi i definicjami

CALL MY BLUFF

To dobra gra na wprowadzenie phrasal verbs. Uczniowie pracują w małych grupach (2-3 osoby). Dostają jeden phrasal verb, jego definicję i przykład użycia w zdaniu, oraz 3 plansze ponumerowane 1, 2 i 3. Uczniowie wymyślają dwie inne, prawdopodobne definicje tego wyrażenia. Każda z drużyn prezentuje swoje definicje. Pozostałe drużyny głosują na tę, która wydaje im się prawdziwa. Za poprawną odpowiedź drużyny dostają punkt.

ROCK, PAPER, SCISSORS

Każda z par uczniów dostaje zestaw kart obrazkowych lub definicji z ćw 4 str. 2 handoutu. Uczniowie grają w „papier, kamień, nożyce”. Przegrany bierze kartę z kupki i pokazuje obrazek bądź czyta definicję wygranemu. Jeśli tamten dobrze odpowie, to zabiera kartę, jeśli źle, to karta idzie na dno kupki; wygrywa osoba, która zbierze więcej kart.

BOARD SENTENCES

Nauczyciel rozwiesza karty wyrazowe z phrasal verbs na tablicy. Uczniowie są podzieleni na małe drużyny (3-4 osobowe). Nauczyciel ustawia timer na 2 minuty w tym czasie uczniowie muszą zapisać jak najwięcej zdań z wyrażeniami z tablicy. Każdy phrasal verb może być użyty tylko raz. Potem cała klasa wspólnie decyduje czy zdania są poprawne. Drużyna z największą liczbą poprawnych zdań wygrywa. Nauczyciel może przyznać punkty bonusowe za zdania z phrasal verb, które nie pojawiły się u żadnej innej drużyny.

Speaking

TIC-TAC-TOE

Ćw. 8 ze str. 3 w handoucie można uatrakcyjnić poprzez wpisanie pytań na planszę z kwadratem podzielonym na 9 pól – taką, jak do gry „kółko i krzyżyk”.  Uczniowie wybierają pole i odpowiadają na pytanie, które się na nim znajduje. Celem gry jest zebranie 3 pól w jednej linii.  

Dorota Ścisłowska - metodyk główny Early Stage; opracowanie materiałów: Agnieszka Jankowska-Łoś - dyrektor metodyczny Early Stage

Nowe Summer Holiday FREEBIES

"Playing together Having lots of fun Enjoying holidays The lakes and the sun!" Nowa wakacyjna niespodzianka od Early Stage!...
Czytaj więcej

Rozmowy o szczęściu - Maja

Uwielbiam pracę z piosenką i kontakt z dzieciakami. Lubię słuchać o tym, co mają w planach, poznawać je, wchodzić do ich świata... Dzięki temu łatwiej się pr...
Czytaj więcej

Recenzja książki Thich Nhat Hanh i Katherine Weare „Szczęśliwi nauczyciele zmieniają świat”

“Świat zmienia się tak szybko, że właściwie nie wiemy, które umiejętności intelektualne będą najważniejsze dla przyszłych pokoleń. Wiemy jednak na pewno, że ...
Czytaj więcej

Rozmowy o szczęściu - Marta

Jak byłam na praktykach to często słyszałam “Jesteś młoda… jeszcze Ci się chce, ale zobaczysz, że ten zapał przejdzie’. To strasznie przykre dla kogoś, kto m...
Czytaj więcej