­čôÜ | Survival FREEBIES Older Students - Early Stage Universe

Survival FREEBIES Older Students

6.11.2018

Zapraszamy do korzystania z naszych materia┼é├│w dla starszych uczni├│w. Mamy dla Was flashcards, nagranie audio do drillingu i handout z ─çwiczeniami, gr─ů planszow─ů i zadaniami na m├│wienie.

Poniżej kilka pomysłów na użycie materiałów w klasie:

Gry i zabawy z kartami obrazkowymi i definicjami

CALL MY BLUFF

To dobra gra na wprowadzenie phrasal verbs. Uczniowie pracuj─ů w ma┼éych grupach (2-3 osoby). Dostaj─ů jeden phrasal verb, jego definicj─Ö i przyk┼éad u┼╝ycia w zdaniu, oraz 3 plansze ponumerowane 1, 2 i 3. Uczniowie wymy┼Ťlaj─ů dwie inne, prawdopodobne definicje tego wyra┼╝enia. Ka┼╝da z dru┼╝yn prezentuje swoje definicje. Pozosta┼ée dru┼╝yny g┼éosuj─ů na t─Ö, kt├│ra wydaje im si─Ö prawdziwa. Za poprawn─ů odpowied┼║ dru┼╝yny dostaj─ů punkt.

ROCK, PAPER, SCISSORS

Ka┼╝da z par uczni├│w dostaje zestaw kart obrazkowych lub definicji z ─çw 4 str. 2 handoutu. Uczniowie graj─ů w ÔÇ×papier, kamie┼ä, no┼╝yceÔÇŁ. Przegrany bierze kart─Ö z kupki i pokazuje obrazek b─ůd┼║ czyta definicj─Ö wygranemu. Je┼Ťli tamten dobrze odpowie, to zabiera kart─Ö, je┼Ťli ┼║le, to karta idzie na dno kupki; wygrywa osoba, kt├│ra zbierze wi─Öcej kart.

BOARD SENTENCES

Nauczyciel rozwiesza karty wyrazowe z phrasal verbs na tablicy. Uczniowie s─ů podzieleni na ma┼ée dru┼╝yny (3-4 osobowe). Nauczyciel ustawia timer na 2 minuty w tym czasie uczniowie musz─ů zapisa─ç jak najwi─Öcej zda┼ä z wyra┼╝eniami z tablicy. Ka┼╝dy phrasal verb mo┼╝e by─ç u┼╝yty tylko raz. Potem ca┼éa klasa wsp├│lnie decyduje czy zdania s─ů poprawne. Dru┼╝yna z najwi─Öksz─ů liczb─ů poprawnych zda┼ä wygrywa. Nauczyciel mo┼╝e przyzna─ç punkty bonusowe za zdania z phrasal verb, kt├│re nie pojawi┼éy si─Ö u ┼╝adnej innej dru┼╝yny.

Speaking

TIC-TAC-TOE

─ćw. 8 ze str. 3 w handoucie mo┼╝na uatrakcyjni─ç poprzez wpisanie pyta┼ä na plansz─Ö z kwadratem podzielonym na 9 p├│l ÔÇô tak─ů, jak do gry ÔÇ×k├│┼éko i krzy┼╝ykÔÇŁ.  Uczniowie wybieraj─ů pole i odpowiadaj─ů na pytanie, kt├│re si─Ö na nim znajduje. Celem gry jest zebranie 3 p├│l w jednej linii.  

Dorota ┼Ücis┼éowska - metodyk g┼é├│wny Early Stage; opracowanie materia┼é├│w: Agnieszka Jankowska-┼üo┼Ť - dyrektor metodyczny Early Stage

Weby posty na fb

To write or not to write... czyli o pisaniu w online!

Jak i czy w og├│le uczy─ç pisania na lekcjach online? Czy jest zupe┼énie inne od uczenia ÔÇ×analogowegoÔÇŁ? Przeczytajcie ten artyku┼é, aby rozstrzygn─ů─ç t─Ö kwesti─Ö....
Czytaj wi─Öcej
Post2

Google doodle i inne przyjemno┼Ťci ÔÇô o narz─Ödziach google w uczeniu online

W tym artykule opisz─Ö Wam kilka pomys┼é├│w na to, jak korzysta─ç z mo┼╝liwo┼Ťci naszej starej znajomej ÔÇô google. Tym razem jednak nie o samym google doodle ÔÇô o ty...
Czytaj wi─Öcej
Weby posty na fb 1

CZAT MAT! Czyli jak wykorzysta─ç czat w e-uczeniu

W dzisiejszym artykule przedstawiam Wam par─Ö propozycji na temat tego, jak wykorzysta─ç czat w narz─Ödziach do uczenia online, aby uatrakcyjni─ç zaj─Öcia. Jego n...
Czytaj wi─Öcej
Onine 3

My bedroom is my classroom!

Kuchnia, sypialnia, ┼éazienka. I tak w k├│┼éko od ostatnich 3 miesi─Öcy. St├│┼é zawalony notatkami i kubkami po kawie. I codziennie pytanie - jaki jest dzi┼Ť dzie┼ä ...
Czytaj wi─Öcej