Survival FREEBIES Older Students - Early Stage Universe

Survival FREEBIES Older Students

6.11.2018

Zapraszamy do korzystania z naszych materiałów dla starszych uczniów. Mamy dla Was flashcards, nagranie audio do drillingu i handout z ćwiczeniami, grą planszową i zadaniami na mówienie.

Poniżej kilka pomysłów na użycie materiałów w klasie:

Gry i zabawy z kartami obrazkowymi i definicjami

CALL MY BLUFF

To dobra gra na wprowadzenie phrasal verbs. Uczniowie pracują w małych grupach (2-3 osoby). Dostają jeden phrasal verb, jego definicję i przykład użycia w zdaniu, oraz 3 plansze ponumerowane 1, 2 i 3. Uczniowie wymyślają dwie inne, prawdopodobne definicje tego wyrażenia. Każda z drużyn prezentuje swoje definicje. Pozostałe drużyny głosują na tę, która wydaje im się prawdziwa. Za poprawną odpowiedź drużyny dostają punkt.

ROCK, PAPER, SCISSORS

Każda z par uczniów dostaje zestaw kart obrazkowych lub definicji z ćw 4 str. 2 handoutu. Uczniowie grają w „papier, kamień, nożyce”. Przegrany bierze kartę z kupki i pokazuje obrazek bądź czyta definicję wygranemu. Jeśli tamten dobrze odpowie, to zabiera kartę, jeśli źle, to karta idzie na dno kupki; wygrywa osoba, która zbierze więcej kart.

BOARD SENTENCES

Nauczyciel rozwiesza karty wyrazowe z phrasal verbs na tablicy. Uczniowie są podzieleni na małe drużyny (3-4 osobowe). Nauczyciel ustawia timer na 2 minuty w tym czasie uczniowie muszą zapisać jak najwięcej zdań z wyrażeniami z tablicy. Każdy phrasal verb może być użyty tylko raz. Potem cała klasa wspólnie decyduje czy zdania są poprawne. Drużyna z największą liczbą poprawnych zdań wygrywa. Nauczyciel może przyznać punkty bonusowe za zdania z phrasal verb, które nie pojawiły się u żadnej innej drużyny.

Speaking

TIC-TAC-TOE

Ćw. 8 ze str. 3 w handoucie można uatrakcyjnić poprzez wpisanie pytań na planszę z kwadratem podzielonym na 9 pól – taką, jak do gry „kółko i krzyżyk”. Uczniowie wybierają pole i odpowiadają na pytanie, które się na nim znajduje. Celem gry jest zebranie 3 pól w jednej linii.

Agnieszka Jankowska - Łoś - Dyrektorka metodyczna Early Stage
Dorota Ścisłowska - Metodyk główny Early Stage

Komentarze

Jak uczyc zeby nauczyc 5 sposobow

Jak uczyć, żeby nauczyć? 5 teaching hacks, które robią różnicę

Jak skutecznie uczyć – angielskiego i nie tylko? Na to pytanie odpowiada metodyczka Early Stage, Beata Wysocka, która od lat wspiera nauczycieli i testuje na...
Czytaj więcej
Edukacja wlaczajaca

Edukacja włączająca – jak uczyć, żeby każdy uczeń czuł się częścią klasowej wspólnoty?

Edukacja włączająca to podejście, które zakłada, że każde dziecko – niezależnie od stanu zdrowia, sprawności, pochodzenia czy wyznania – ma prawo do równych ...
Czytaj więcej
Nauczycielskie spa mindfulness uwaznosc medytacja praca emocjonalna

Nauczycielskie spa dla ducha, czyli jak medytacja pomoże Ci zadbać o swój dobrostan

Czym jest medytacja? Jak praktykować mindfulness? Czy uważność to ucieczka od rzeczywistości? Na temat sposobów na zadbanie o swój dobrostan pisze metodyczka...
Czytaj więcej
Zrzut ekranu 2023 10 16 121135

Jak szybko odpocząć? Chwila relaksu da nauczyciela i nauczycielki

Hej nauczycielu, nauczycielko! Czy zdarza Ci się złapać na tym, że mówisz innym, żeby odpoczywali… a sam(a) nawet nie wiesz, jak odpocząć? Jeśli Twoja głowa ...
Czytaj więcej