Travel FREEBIES Older Students - Early Stage Universe

Travel FREEBIES Older Students

12.02.2019

Zapraszamy do korzystania z naszych materiałów dla starszych uczniów. Mamy dla Was flashcards i handout z ćwiczeniami, grą i zadaniami na mówienie.

Poniżej kilka pomysłów na użycie materiałów w klasie:

Gry i zabawy z kartami obrazkowymi i definicjami

BINGO

Uczniowie zapisują wybraną liczbę idiomów z lekcji. Nauczyciel podaje definicje lub zdania, pomijając sam idiom, i w jego miejsce pokazując kartę obrazkową. Uczeń, który ma dany idiom zapisany, wykreśla go. Wszystkie wykreślone idiomy oznaczają BINGO!

TORNADO

Nauczyciel dzieli grupę na dwie drużyny. Na tablicy rysujemy kwadrat lub prostokąt z liczbą pól odpowiadającą liczbie idiomów. Nauczyciel wiesza karty obrazkowe (obrazkiem do tablicy) w polach. Pod niektórymi kartami ukrywa tornado (3-4 pola). Drużyny po kolei wybierają pola i nazywają idiom i/lub podają definicję. Jeśli dana drużyna trafi na tornado, traci wszystkie punkty.

Speaking

STORY CUBES

Warto skorzystać ze Story Cubes, aby dać uczniom okazję do użycia nowopoznanych idiomów w kontekście. Jeśli nie masz w swoich zasobach takich kostek, można skorzystać z aplikacji (Rory’s Story Dice jest odpłatna, ale na przykład Story Dice od Cachucha Developer można ściągnąć za darmo, a działa równie dobrze)

FIND A PHOTO FOR AN IDIOM

Uczniowie pracują w parach robiąc zdjęcia przedstawiające znaczenie idiomów wprowadzonych na lekcji. Jeżeli nie mają możliwości zrobienia zdjęcia np. telefonem, mogą ustawić się w scenki i udawać, że je robią. Pozostałe grupy zgadują co to za idiom.

MIX-PAIR-SHARE

Ćw. 7 ze str. 4 w handoucie można zrobić poza ławkami. Uczniowie chodzą po klasie do muzyki (można puścić jakąś znaną piosenkę związaną z podróżowaniem, np. „The Passenger” Iggy’ego Popa. Nauczyciel zatrzymuje nagranie lub mówi „Freeze” albo „Pair”. Uczniowie losowo łączą się w pary (opcjonalnie pary przybijają sobie piątkę). Nauczyciel zadaje jedno z pytań z ćw. 7 na str. 4 handoutu. Uczniowie w parach odpowiadają na pytanie przez 1 min. Następnie nauczyciel ponownie włącza nagranie lub mówi „Mix”, grupa miesza się, aby stworzyć nowe pary, w których będą odpowiadać na kolejne pytania.

TABOO

Ćw. 8 str. 5 to gra Taboo. Podobne karty można stworzyć do innych zestawów słownictwa. Na Busyteacher są też karty gotowe do ściągnięcia w formacie, który pozwala na edytowanie.



Dorota Ścisłowska - metodyczka główna Early Stage



Agnieszka Jankowska - Dyrektorka metodyczna Early Stage


Komentarze

Samoregulacja dziecka w szkole

Stuart Shanker „Samoregulacja w szkole” – książka do nauczycielskiej biblioteczki

„Samoregulacja w szkole” dra Shankera zawiera rezultaty wielu badań poświęconych umiejętności samoregulacji. Wyróżnia się ogromną ilością konkretnych przykła...
Czytaj więcej
Czy warto korzystac z gotowych scenariuszy lekcji jezyka angielskiego dla dzieci

Czy warto korzystać z gotowych scenariuszy lekcji języka angielskiego dla dzieci?

Gotowe scenariusze lekcji języka angielskiego – czy ich wykorzystanie jest dobrym pomysłem? Nie ma na to pytanie jednoznacznej odpowiedzi. Jest to zależne od...
Czytaj więcej
Konspekt lekcji jezyka angielskiego jak napisac

Jak przygotować konspekt do lekcji języka angielskiego z dziećmi?

Nie masz pewności, jak przygotować konspekt do lekcji angielskiego dla dzieci? Nie martw się – w tym artykule wytłumaczymy Ci, jak to zrobić w 8 prostych kro...
Czytaj więcej
Obserwacja kolezenska jakie korzysci ma lekcja kolezenska dla lektora angielskiego

O obserwacji koleżeńskiej słów kilka…

Dawno dawno temu 🙂, kiedy byłam już całkiem doświadczoną lektorką, wymieniałyśmy się z innymi nauczycielkami obserwacjami lekcji. Z jednej strony mia...
Czytaj więcej