Early Stage Universe | Travel FREEBIES Older Students - Early Stage…

Travel FREEBIES Older Students

12.02.2019

Zapraszamy do korzystania z naszych materiałów dla starszych uczniów. Mamy dla Was flashcards i handout z ćwiczeniami, grą i zadaniami na mówienie.

Poniżej kilka pomysłów na użycie materiałów w klasie:

Gry i zabawy z kartami obrazkowymi i definicjami

BINGO

Uczniowie zapisują wybraną liczbę idiomów z lekcji. Nauczyciel podaje definicje lub zdania, pomijając sam idiom, i w jego miejsce pokazując kartę obrazkową. Uczeń, który ma dany idiom zapisany, wykreśla go. Wszystkie wykreślone idiomy oznaczają BINGO!

TORNADO

Nauczyciel dzieli grupę na dwie drużyny. Na tablicy rysujemy kwadrat lub prostokąt z liczbą pól odpowiadającą liczbie idiomów. Nauczyciel wiesza karty obrazkowe (obrazkiem do tablicy) w polach. Pod niektórymi kartami ukrywa tornado (3-4 pola). Drużyny po kolei wybierają pola i nazywają idiom i/lub podają definicję. Jeśli dana drużyna trafi na tornado, traci wszystkie punkty.

Speaking

STORY CUBES

Warto skorzystać ze Story Cubes, aby dać uczniom okazję do użycia nowopoznanych idiomów w kontekście. Jeśli nie masz w swoich zasobach takich kostek, można skorzystać z aplikacji (Rory’s Story Dice jest odpłatna, ale na przykład Story Dice od Cachucha Developer można ściągnąć za darmo, a działa równie dobrze)

FIND A PHOTO FOR AN IDIOM

Uczniowie pracują w parach robiąc zdjęcia przedstawiające znaczenie idiomów wprowadzonych na lekcji. Jeżeli nie mają możliwości zrobienia zdjęcia np. telefonem, mogą ustawić się w scenki i udawać, że je robią. Pozostałe grupy zgadują co to za idiom.

MIX-PAIR-SHARE

Ćw. 7 ze str. 4 w handoucie można zrobić poza ławkami. Uczniowie chodzą po klasie do muzyki (można puścić jakąś znaną piosenkę związaną z podróżowaniem, np. „The Passenger” Iggy’ego Popa. Nauczyciel zatrzymuje nagranie lub mówi „Freeze” albo „Pair”. Uczniowie losowo łączą się w pary (opcjonalnie pary przybijają sobie piątkę). Nauczyciel zadaje jedno z pytań z ćw. 7 na str. 4 handoutu. Uczniowie w parach odpowiadają na pytanie przez 1 min. Następnie nauczyciel ponownie włącza nagranie lub mówi „Mix”, grupa miesza się, aby stworzyć nowe pary, w których będą odpowiadać na kolejne pytania.

TABOO

Ćw. 8 str. 5 to gra Taboo. Podobne karty można stworzyć do innych zestawów słownictwa. Na Busyteacher są też karty gotowe do ściągnięcia w formacie, który pozwala na edytowanie.



Dorota Ścisłowska - metodyczka główna Early Stage



Agnieszka Jankowska - Dyrektorka metodyczna Early Stage


Komentarze

Communication cards 2

Materiały dla nauczycieli języka angielskiego - B2 Communication Cards

W tym sezonie będziemy się z Wami cyklicznie dzielić kartami gramatyczno-komunikacyjnymi do użycia w klasie z nastoletnimi uczniami na poziomie ...
Czytaj więcej
porazka

Neurobiologia porażki, czyli co porażka robi z naszym mózgiem?

Nie bój się popełniać błędów! Uczymy się na porażkach! Krok wstecz, ale dwa kroki w przód. Pomimo szczerych chęci te rady niezbyt dobrze na mnie działają. A ...
Czytaj więcej
Jak rozwijac warsztat jezykowy

Jak rozwijać warsztat językowy?

Podczas wykonywania zawodu nauczyciela języka angielskiego stale pracujemy z pewnym, ograniczonym zestawem słów i zasad gramatycznych. Czy w takim wypadku is...
Czytaj więcej
Empty Name 261

Jak nauczyć dzieci, czym jest dobra porażka?

Jak myślicie, czemu porażka nie tylko może, ale wręcz powinna się wydarzać w życiu dziecka? Jak sprawić, aby dziecko dobrze sobie z nią radziło?...
Czytaj więcej