­čôÜ | Travel FREEBIES Older Students - Early Stage Universe

Travel FREEBIES Older Students

12.02.2019

Zapraszamy do korzystania z naszych materia┼é├│w dla starszych uczni├│w. Mamy dla Was flashcards i handout z ─çwiczeniami, gr─ů i zadaniami na m├│wienie.

Poniżej kilka pomysłów na użycie materiałów w klasie:

Gry i zabawy z kartami obrazkowymi i definicjami

BINGO

Uczniowie zapisuj─ů wybran─ů liczb─Ö idiom├│w z lekcji. Nauczyciel podaje definicje lub zdania, pomijaj─ůc sam idiom, i w jego miejsce pokazuj─ůc kart─Ö obrazkow─ů. Ucze┼ä, kt├│ry ma dany idiom zapisany, wykre┼Ťla go. Wszystkie wykre┼Ťlone idiomy oznaczaj─ů BINGO!

TORNADO

Nauczyciel dzieli grup─Ö na dwie dru┼╝yny. Na tablicy rysujemy kwadrat lub prostok─ůt z liczb─ů p├│l odpowiadaj─ůc─ů liczbie idiom├│w. Nauczyciel wiesza karty obrazkowe (obrazkiem do tablicy) w polach. Pod niekt├│rymi kartami ukrywa tornado (3-4 pola). Dru┼╝yny po kolei wybieraj─ů pola i nazywaj─ů idiom i/lub podaj─ů definicj─Ö. Je┼Ťli dana dru┼╝yna trafi na tornado, traci wszystkie punkty.

Speaking

STORY CUBES

Warto skorzysta─ç ze Story Cubes, aby da─ç uczniom okazj─Ö do u┼╝ycia nowopoznanych idiom├│w w kontek┼Ťcie. Je┼Ťli nie masz w swoich zasobach takich kostek, mo┼╝na skorzysta─ç z aplikacji (RoryÔÇÖs Story Dice jest odp┼éatna, ale na przyk┼éad Story Dice od Cachucha Developer mo┼╝na ┼Ťci─ůgn─ů─ç za darmo, a dzia┼éa r├│wnie dobrze)

FIND A PHOTO FOR AN IDIOM

Uczniowie pracuj─ů w parach robi─ůc zdj─Öcia przedstawiaj─ůce znaczenie idiom├│w wprowadzonych na lekcji. Je┼╝eli nie maj─ů mo┼╝liwo┼Ťci zrobienia zdj─Öcia np. telefonem, mog─ů ustawi─ç si─Ö w scenki i udawa─ç, ┼╝e je robi─ů. Pozosta┼ée grupy zgaduj─ů co to za idiom.

MIX-PAIR-SHARE

─ćw. 7 ze str. 4 w handoucie mo┼╝na zrobi─ç poza ┼éawkami. Uczniowie chodz─ů po klasie do muzyki (mo┼╝na pu┼Ťci─ç jak─ů┼Ť znan─ů piosenk─Ö zwi─ůzan─ů z podr├│┼╝owaniem, np. ÔÇ×The PassengerÔÇŁ IggyÔÇÖego Popa. Nauczyciel zatrzymuje nagranie lub m├│wi ÔÇ×FreezeÔÇŁ albo ÔÇ×PairÔÇŁ. Uczniowie losowo ┼é─ůcz─ů si─Ö w pary (opcjonalnie pary przybijaj─ů sobie pi─ůtk─Ö). Nauczyciel zadaje jedno z pyta┼ä z ─çw. 7 na str. 4 handoutu. Uczniowie w parach odpowiadaj─ů na pytanie przez 1 min. Nast─Öpnie nauczyciel ponownie w┼é─ůcza nagranie lub m├│wi ÔÇ×MixÔÇŁ, grupa miesza si─Ö, aby stworzy─ç nowe pary, w kt├│rych b─Öd─ů odpowiada─ç na kolejne pytania.

TABOO

─ćw. 8 str. 5 to gra Taboo. Podobne karty mo┼╝na stworzy─ç do innych zestaw├│w s┼éownictwa. Na Busyteacher s─ů te┼╝ karty gotowe do ┼Ťci─ůgni─Öcia w formacie, kt├│ry pozwala na edytowanie.

Dorota ┼Ücis┼éowska - Metodyk G┼é├│wny Early Stage; opracowanie materia┼é├│w: Agnieszka Jankowska-┼üo┼Ť ÔÇô Dyrektor Metodyczny Early Stage




Weby posty na fb

To write or not to write... czyli o pisaniu w online!

Jak i czy w og├│le uczy─ç pisania na lekcjach online? Czy jest zupe┼énie inne od uczenia ÔÇ×analogowegoÔÇŁ? Przeczytajcie ten artyku┼é, aby rozstrzygn─ů─ç t─Ö kwesti─Ö....
Czytaj wi─Öcej
Post2

Google doodle i inne przyjemno┼Ťci ÔÇô o narz─Ödziach google w uczeniu online

W tym artykule opisz─Ö Wam kilka pomys┼é├│w na to, jak korzysta─ç z mo┼╝liwo┼Ťci naszej starej znajomej ÔÇô google. Tym razem jednak nie o samym google doodle ÔÇô o ty...
Czytaj wi─Öcej
Weby posty na fb 1

CZAT MAT! Czyli jak wykorzysta─ç czat w e-uczeniu

W dzisiejszym artykule przedstawiam Wam par─Ö propozycji na temat tego, jak wykorzysta─ç czat w narz─Ödziach do uczenia online, aby uatrakcyjni─ç zaj─Öcia. Jego n...
Czytaj wi─Öcej
Onine 3

My bedroom is my classroom!

Kuchnia, sypialnia, ┼éazienka. I tak w k├│┼éko od ostatnich 3 miesi─Öcy. St├│┼é zawalony notatkami i kubkami po kawie. I codziennie pytanie - jaki jest dzi┼Ť dzie┼ä ...
Czytaj wi─Öcej