Travel FREEBIES Older Students

12.02.2019

Zapraszamy do korzystania z naszych materiałów dla starszych uczniów. Mamy dla Was flashcards i handout z ćwiczeniami, grą i zadaniami na mówienie.

Poniżej kilka pomysłów na użycie materiałów w klasie:

Gry i zabawy z kartami obrazkowymi i definicjami

BINGO

Uczniowie zapisują wybraną liczbę idiomów z lekcji. Nauczyciel podaje definicje lub zdania, pomijając sam idiom, i w jego miejsce pokazując kartę obrazkową. Uczeń, który ma dany idiom zapisany, wykreśla go. Wszystkie wykreślone idiomy oznaczają BINGO!

TORNADO

Nauczyciel dzieli grupę na dwie drużyny. Na tablicy rysujemy kwadrat lub prostokąt z liczbą pól odpowiadającą liczbie idiomów. Nauczyciel wiesza karty obrazkowe (obrazkiem do tablicy) w polach. Pod niektórymi kartami ukrywa tornado (3-4 pola). Drużyny po kolei wybierają pola i nazywają idiom i/lub podają definicję. Jeśli dana drużyna trafi na tornado, traci wszystkie punkty.  

Speaking

STORY CUBES

Warto skorzystać ze Story Cubes, aby dać uczniom okazję do użycia nowopoznanych idiomów w kontekście. Jeśli nie masz w swoich zasobach takich kostek, można skorzystać z aplikacji (Rory’s Story Dice jest odpłatna, ale na przykład Story Dice od Cachucha Developer można ściągnąć za darmo, a działa równie dobrze)

FIND A PHOTO FOR AN IDIOM

Uczniowie pracują w parach robiąc zdjęcia przedstawiające znaczenie idiomów wprowadzonych na lekcji. Jeżeli nie mają możliwości zrobienia zdjęcia np. telefonem, mogą ustawić się w scenki i udawać, że je robią. Pozostałe grupy zgadują co to za idiom.

MIX-PAIR-SHARE

Ćw. 7 ze str. 4 w handoucie można zrobić poza ławkami. Uczniowie chodzą po klasie do muzyki (można puścić jakąś znaną piosenkę związaną z podróżowaniem, np. „The Passenger” Iggy’ego Popa. Nauczyciel zatrzymuje nagranie lub mówi „Freeze” albo „Pair”. Uczniowie losowo łączą się w pary (opcjonalnie pary przybijają sobie piątkę). Nauczyciel zadaje jedno z pytań z ćw. 7 na str. 4 handoutu. Uczniowie w parach odpowiadają na pytanie przez 1 min. Następnie nauczyciel ponownie włącza nagranie lub mówi „Mix”, grupa miesza się, aby stworzyć nowe pary, w których będą odpowiadać na kolejne pytania.

TABOO

Ćw. 8 str. 5 to gra Taboo. Podobne karty można stworzyć do innych zestawów słownictwa. Na Busyteacher są też karty gotowe do ściągnięcia w formacie, który pozwala na edytowanie.

Dorota Ścisłowska - Metodyk Główny Early Stage; opracowanie materiałów: Agnieszka Jankowska-Łoś – Dyrektor Metodyczny Early Stage




Nowe Summer Holiday FREEBIES

"Playing together Having lots of fun Enjoying holidays The lakes and the sun!" Nowa wakacyjna niespodzianka od Early Stage!...
Czytaj więcej

Rozmowy o szczęściu - Maja

Uwielbiam pracę z piosenką i kontakt z dzieciakami. Lubię słuchać o tym, co mają w planach, poznawać je, wchodzić do ich świata... Dzięki temu łatwiej się pr...
Czytaj więcej

Recenzja książki Thich Nhat Hanh i Katherine Weare „Szczęśliwi nauczyciele zmieniają świat”

“Świat zmienia się tak szybko, że właściwie nie wiemy, które umiejętności intelektualne będą najważniejsze dla przyszłych pokoleń. Wiemy jednak na pewno, że ...
Czytaj więcej

Rozmowy o szczęściu - Marta

Jak byłam na praktykach to często słyszałam “Jesteś młoda… jeszcze Ci się chce, ale zobaczysz, że ten zapał przejdzie’. To strasznie przykre dla kogoś, kto m...
Czytaj więcej