Early Stage Universe | Travel FREEBIES Older Students - Early Stage…

Travel FREEBIES Older Students

12.02.2019

Zapraszamy do korzystania z naszych materiałów dla starszych uczniów. Mamy dla Was flashcards i handout z ćwiczeniami, grą i zadaniami na mówienie.

Poniżej kilka pomysłów na użycie materiałów w klasie:

Gry i zabawy z kartami obrazkowymi i definicjami

BINGO

Uczniowie zapisują wybraną liczbę idiomów z lekcji. Nauczyciel podaje definicje lub zdania, pomijając sam idiom, i w jego miejsce pokazując kartę obrazkową. Uczeń, który ma dany idiom zapisany, wykreśla go. Wszystkie wykreślone idiomy oznaczają BINGO!

TORNADO

Nauczyciel dzieli grupę na dwie drużyny. Na tablicy rysujemy kwadrat lub prostokąt z liczbą pól odpowiadającą liczbie idiomów. Nauczyciel wiesza karty obrazkowe (obrazkiem do tablicy) w polach. Pod niektórymi kartami ukrywa tornado (3-4 pola). Drużyny po kolei wybierają pola i nazywają idiom i/lub podają definicję. Jeśli dana drużyna trafi na tornado, traci wszystkie punkty.

Speaking

STORY CUBES

Warto skorzystać ze Story Cubes, aby dać uczniom okazję do użycia nowopoznanych idiomów w kontekście. Jeśli nie masz w swoich zasobach takich kostek, można skorzystać z aplikacji (Rory’s Story Dice jest odpłatna, ale na przykład Story Dice od Cachucha Developer można ściągnąć za darmo, a działa równie dobrze)

FIND A PHOTO FOR AN IDIOM

Uczniowie pracują w parach robiąc zdjęcia przedstawiające znaczenie idiomów wprowadzonych na lekcji. Jeżeli nie mają możliwości zrobienia zdjęcia np. telefonem, mogą ustawić się w scenki i udawać, że je robią. Pozostałe grupy zgadują co to za idiom.

MIX-PAIR-SHARE

Ćw. 7 ze str. 4 w handoucie można zrobić poza ławkami. Uczniowie chodzą po klasie do muzyki (można puścić jakąś znaną piosenkę związaną z podróżowaniem, np. „The Passenger” Iggy’ego Popa. Nauczyciel zatrzymuje nagranie lub mówi „Freeze” albo „Pair”. Uczniowie losowo łączą się w pary (opcjonalnie pary przybijają sobie piątkę). Nauczyciel zadaje jedno z pytań z ćw. 7 na str. 4 handoutu. Uczniowie w parach odpowiadają na pytanie przez 1 min. Następnie nauczyciel ponownie włącza nagranie lub mówi „Mix”, grupa miesza się, aby stworzyć nowe pary, w których będą odpowiadać na kolejne pytania.

TABOO

Ćw. 8 str. 5 to gra Taboo. Podobne karty można stworzyć do innych zestawów słownictwa. Na Busyteacher są też karty gotowe do ściągnięcia w formacie, który pozwala na edytowanie.



Dorota Ścisłowska - metodyczka główna Early Stage



Agnieszka Jankowska - Dyrektorka metodyczna Early Stage


Pexels maël balland 3457273

Jak pracować z tekstem podczas zajęć z języka angielskiego?

Praca z tekstem w głowach uczniów najczęściej łączy się z hasłem: nuuuuuda! W lektorach języka angielskiego może wzbudzać wątpliwości: „Czy nie lepiej zadać ...
Czytaj więcej
Materiały dla nauczycieli języka angielskiego Working Abroad

Materiały dla nauczycieli języka angielskiego – Working Abroad

Jak to w końcu jest z tą pracą za granicą? Jakie korzyści ciągnie za sobą działanie w biznesie o innej kulturze niż nasza, z ludźmi, którzy nie posługują się...
Czytaj więcej
Pexels andrea piacquadio 3769981

Nauczanie zróżnicowane – czym jest i jak możesz je zastosować w klasie?

Bycie nauczycielem to wyzwanie na wielu poziomach: merytorycznym, kreatywnym, organizacyjnym, emocjonalnym. Klasy tworzą uczniowie, którzy – choć są w tym sa...
Czytaj więcej
Podcast Czym są talenty Gallupa i jak mogą pomóc Ci w prowadzeniu zajęć języka angielskiego

[Podcast] Czym są talenty Gallupa i jak mogą pomóc Ci w prowadzeniu zajęć języka angielskiego?

Masz czasem poczucie, że wykonywanie zadań analitycznych jest dla Ciebie łatwiejsze niż zadania kreatywne albo na odwrót? Czy zauważasz, że Twoi uczniowie ma...
Czytaj więcej