­čôÜ | Travel FREEBIES Older Students

Travel FREEBIES Older Students

12.02.2019

Zapraszamy do korzystania z naszych materia┼é├│w dla starszych uczni├│w. Mamy dla Was flashcards i handout z ─çwiczeniami, gr─ů i zadaniami na m├│wienie.

Poniżej kilka pomysłów na użycie materiałów w klasie:

Gry i zabawy z kartami obrazkowymi i definicjami

BINGO

Uczniowie zapisuj─ů wybran─ů liczb─Ö idiom├│w z lekcji. Nauczyciel podaje definicje lub zdania, pomijaj─ůc sam idiom, i w jego miejsce pokazuj─ůc kart─Ö obrazkow─ů. Ucze┼ä, kt├│ry ma dany idiom zapisany, wykre┼Ťla go. Wszystkie wykre┼Ťlone idiomy oznaczaj─ů BINGO!

TORNADO

Nauczyciel dzieli grup─Ö na dwie dru┼╝yny. Na tablicy rysujemy kwadrat lub prostok─ůt z liczb─ů p├│l odpowiadaj─ůc─ů liczbie idiom├│w. Nauczyciel wiesza karty obrazkowe (obrazkiem do tablicy) w polach. Pod niekt├│rymi kartami ukrywa tornado (3-4 pola). Dru┼╝yny po kolei wybieraj─ů pola i nazywaj─ů idiom i/lub podaj─ů definicj─Ö. Je┼Ťli dana dru┼╝yna trafi na tornado, traci wszystkie punkty.  

Speaking

STORY CUBES

Warto skorzysta─ç ze Story Cubes, aby da─ç uczniom okazj─Ö do u┼╝ycia nowopoznanych idiom├│w w kontek┼Ťcie. Je┼Ťli nie masz w swoich zasobach takich kostek, mo┼╝na skorzysta─ç z aplikacji (RoryÔÇÖs Story Dice jest odp┼éatna, ale na przyk┼éad Story Dice od Cachucha Developer mo┼╝na ┼Ťci─ůgn─ů─ç za darmo, a dzia┼éa r├│wnie dobrze)

FIND A PHOTO FOR AN IDIOM

Uczniowie pracuj─ů w parach robi─ůc zdj─Öcia przedstawiaj─ůce znaczenie idiom├│w wprowadzonych na lekcji. Je┼╝eli nie maj─ů mo┼╝liwo┼Ťci zrobienia zdj─Öcia np. telefonem, mog─ů ustawi─ç si─Ö w scenki i udawa─ç, ┼╝e je robi─ů. Pozosta┼ée grupy zgaduj─ů co to za idiom.

MIX-PAIR-SHARE

─ćw. 7 ze str. 4 w handoucie mo┼╝na zrobi─ç poza ┼éawkami. Uczniowie chodz─ů po klasie do muzyki (mo┼╝na pu┼Ťci─ç jak─ů┼Ť znan─ů piosenk─Ö zwi─ůzan─ů z podr├│┼╝owaniem, np. ÔÇ×The PassengerÔÇŁ IggyÔÇÖego Popa. Nauczyciel zatrzymuje nagranie lub m├│wi ÔÇ×FreezeÔÇŁ albo ÔÇ×PairÔÇŁ. Uczniowie losowo ┼é─ůcz─ů si─Ö w pary (opcjonalnie pary przybijaj─ů sobie pi─ůtk─Ö). Nauczyciel zadaje jedno z pyta┼ä z ─çw. 7 na str. 4 handoutu. Uczniowie w parach odpowiadaj─ů na pytanie przez 1 min. Nast─Öpnie nauczyciel ponownie w┼é─ůcza nagranie lub m├│wi ÔÇ×MixÔÇŁ, grupa miesza si─Ö, aby stworzy─ç nowe pary, w kt├│rych b─Öd─ů odpowiada─ç na kolejne pytania.

TABOO

─ćw. 8 str. 5 to gra Taboo. Podobne karty mo┼╝na stworzy─ç do innych zestaw├│w s┼éownictwa. Na Busyteacher s─ů te┼╝ karty gotowe do ┼Ťci─ůgni─Öcia w formacie, kt├│ry pozwala na edytowanie.

Dorota ┼Ücis┼éowska - Metodyk G┼é├│wny Early Stage; opracowanie materia┼é├│w: Agnieszka Jankowska-┼üo┼Ť ÔÇô Dyrektor Metodyczny Early Stage




Learn 2001847 1280

Jak za┼éo┼╝y─ç szko┼é─Ö j─Özykow─ů?

Jak za┼éo┼╝y─ç szko┼é─Ö j─Özykow─ů? Coraz wi─Öcej przedsi─Öbiorczych os├│b zadaje sobie to pytanie. Czy to dobry pomys┼é na biznes? W ko┼äcu tego typu p...
Czytaj wi─Öcej
Aga Doti podcast

Podcast o nastawieniu na rozw├│j

W podca┼Ťcie o nastawieniu na rozw├│j ("growth mindset") Beata Wysocka z Agnieszk─ů Jankowsk─ů-┼üo┼Ť rozmawiaj─ů o tym:- dlaczego tak bardzo nie lubimy pope┼é...
Czytaj wi─Öcej
Podcast Tonia 4

Biznesowy podcast o storytellingu

Go┼Ťciem Toni Bochi┼äskiej, wsp├│┼éw┼éa┼Ťcicielki Early Stage, jest Magda Petryniak, Prezeska Story Seekers Polska. W pierwszym podca┼Ťcie game-changer├│w rozmawiaj─ů...
Czytaj wi─Öcej
Podcasty Early Stage z Moni─ů

Podcast - wra┼╝enie i refleksje zebrane po przeczytaniu ksi─ů┼╝ki ÔÇśPowerful TeachingÔÇÖ.

W najnowszym odcinku podcast├│w Early Stage ÔÇśO edukacji i nie tylkoÔÇÖ Magda Ada┼Ť rozmawia z Monik─ů Rudnick─ů o wra┼╝eniach i refleksjach zebranych ...
Czytaj wi─Öcej