Welcome Back FREEBIES

5.09.2018

Zapraszamy do korzystania naszych materiałów na początek roku szkolnego. Mamy dla Was piosenkę, flashcards i handout z ćwiczeniami. Handout jest przygotowany do druku dwustronnego. Ostatnia strona to gra memo do wycięcia. Szczegółowy opis gry w memory znajdziecie w naszym wpisie bożonarodzeniowym.

Poniżej kilka pomysłów na użycie materiałów w klasie:

Gry z kartami obrazkowymi i wyrazowymi

SNAP

Uczniowie podzieleni na dwie drużyny stają w dwóch rzędach przy tablicy. Na tablicy wiszą karty obrazkowe. Pierwszy uczeń w każdym rzędzie trzyma packę na muchy. Zadaniem graczy jest podbiec do tablicy i pacnąć flashcard przedstawiający słowo, które podał nauczyciel - kto pierwszy, ten lepszy. Następnie ci gracze przechodzą na koniec, przekazując packi następnym uczniom w kolejce.

GIANT BOARD GAME

Dzielimy grupę na dwie lub trzy drużyny. Z kart obrazkowych i wyrazowych tworzymy grę planszową na tablicy lub podłodze. Można użyć dwóch zestawów kart albo dodać karty z poprzednich lekcji w ramach powtórzenia. Drużyny naprzemiennie rzucają kostką. Jako pionków można użyć magnesów (gra na tablicy) lub samych uczniów (gra na podłodze). Gdy pionek stanie na danym polu dana drużyna musi powiedzieć, co widzi na obrazku lub przeczytać i pokazać co przedstawia karta wyrazowa. Można dodać pola specjalne np. go ahead 2 spaces, go back 2 spaces etc.

BACK TO THE BOARD GAME

Uczniowie są podzieleni na dwie drużyny. Jeden reprezentant z każdej drużyny ustawia się tyłem do tablicy, na której nauczyciel wiesza jedną z kart wyrazowych. Pozostali uczniowie pokazują poprzez miming, to co widzą na karcie. Uczeń, który pierwszy odgadnie słowo, zdobywa punkt dla swojej drużyny. Inna wersja tej gry, w której uczniowie zamiast pokazywać używają definicji lub zdań, jest wyjaśniona na poniższym filmiku:

Listening: Ćw. 6 ze str. 3 w handoucie można zrobić poza ławkami. Nauczyciel tworzy linię na podłodze (można użyć sznurka, taśmy malarskiej lub kredy, jeśli grasz na podwórku). Po jednej stronie linii jest „True”, a po drugiej „False”. Nauczyciel czyta na głos przykłady z ćwiczenia. Jeśli uczniowie uznają jego zdanie jest takie samo jak w piosence - przeskakują na stronę „True”, jeśli zdanie jest inne – na stronę „False”. W przypadku zdań „False”, uczniowie ustnie poprawiają „błędy”.

Speaking/Writing: Ćw. 9 na str. 5 handoutu można zacząć od pracy w parach. Uczniowie ustnie dzielą się z partnerem swoimi pomysłami na szalone zasady szkolne.

Piosenka „Miss Idea is Cool” może być dobrym punktem wyjścia do wspólnego stworzenia listy zasad pracy grupy na zajęciach angielskiego w nowym roku szkolnym. 

Dorota Ścisłowska - Metodyk Główny Early Stage; opracowanie materiałów: Marta Portalewska - Metodyk Główny Early Stage; piosenka: Joanna Zarańska - założycielka Early Stage, autorka podręczników i pomocy dydaktycznych



Nowe Summer Holiday FREEBIES

"Playing together Having lots of fun Enjoying holidays The lakes and the sun!" Nowa wakacyjna niespodzianka od Early Stage!...
Czytaj więcej

Rozmowy o szczęściu - Maja

Uwielbiam pracę z piosenką i kontakt z dzieciakami. Lubię słuchać o tym, co mają w planach, poznawać je, wchodzić do ich świata... Dzięki temu łatwiej się pr...
Czytaj więcej

Recenzja książki Thich Nhat Hanh i Katherine Weare „Szczęśliwi nauczyciele zmieniają świat”

“Świat zmienia się tak szybko, że właściwie nie wiemy, które umiejętności intelektualne będą najważniejsze dla przyszłych pokoleń. Wiemy jednak na pewno, że ...
Czytaj więcej

Rozmowy o szczęściu - Marta

Jak byłam na praktykach to często słyszałam “Jesteś młoda… jeszcze Ci się chce, ale zobaczysz, że ten zapał przejdzie’. To strasznie przykre dla kogoś, kto m...
Czytaj więcej