Welcome Back FREEBIES - Early Stage Universe

Materiały dla nauczycieli języka angielskiego - Welcome Back

5.09.2018

Zapraszamy do korzystania naszych materiałów na początek roku szkolnego. Mamy dla Was piosenkę, flashcards i handout z ćwiczeniami. Handout jest przygotowany do druku dwustronnego. Ostatnia strona to gra memo do wycięcia. Szczegółowy opis gry w memory znajdziecie w naszym wpisie bożonarodzeniowym.

Poniżej kilka pomysłów na użycie materiałów w klasie:

Gry z kartami obrazkowymi i wyrazowymi

SNAP

Uczniowie podzieleni na dwie drużyny stają w dwóch rzędach przy tablicy. Na tablicy wiszą karty obrazkowe. Pierwszy uczeń w każdym rzędzie trzyma packę na muchy. Zadaniem graczy jest podbiec do tablicy i pacnąć flashcard przedstawiający słowo, które podał nauczyciel - kto pierwszy, ten lepszy. Następnie ci gracze przechodzą na koniec, przekazując packi następnym uczniom w kolejce.

GIANT BOARD GAME

Dzielimy grupę na dwie lub trzy drużyny. Z kart obrazkowych i wyrazowych tworzymy grę planszową na tablicy lub podłodze. Można użyć dwóch zestawów kart albo dodać karty z poprzednich lekcji w ramach powtórzenia. Drużyny naprzemiennie rzucają kostką. Jako pionków można użyć magnesów (gra na tablicy) lub samych uczniów (gra na podłodze). Gdy pionek stanie na danym polu dana drużyna musi powiedzieć, co widzi na obrazku lub przeczytać i pokazać co przedstawia karta wyrazowa. Można dodać pola specjalne np. go ahead 2 spaces, go back 2 spaces etc.

BACK TO THE BOARD GAME

Uczniowie są podzieleni na dwie drużyny. Jeden reprezentant z każdej drużyny ustawia się tyłem do tablicy, na której nauczyciel wiesza jedną z kart wyrazowych. Pozostali uczniowie pokazują poprzez miming, to co widzą na karcie. Uczeń, który pierwszy odgadnie słowo, zdobywa punkt dla swojej drużyny. Inna wersja tej gry, w której uczniowie zamiast pokazywać używają definicji lub zdań, jest wyjaśniona na poniższym filmiku:

Listening: Ćw. 6 ze str. 3 w handoucie można zrobić poza ławkami. Nauczyciel tworzy linię na podłodze (można użyć sznurka, taśmy malarskiej lub kredy, jeśli grasz na podwórku). Po jednej stronie linii jest „True”, a po drugiej „False”. Nauczyciel czyta na głos przykłady z ćwiczenia. Jeśli uczniowie uznają jego zdanie jest takie samo jak w piosence - przeskakują na stronę „True”, jeśli zdanie jest inne – na stronę „False”. W przypadku zdań „False”, uczniowie ustnie poprawiają „błędy”.

Speaking/Writing: Ćw. 9 na str. 5 handoutu można zacząć od pracy w parach. Uczniowie ustnie dzielą się z partnerem swoimi pomysłami na szalone zasady szkolne.

Piosenka „Miss Idea is Cool” może być dobrym punktem wyjścia do wspólnego stworzenia listy zasad pracy grupy na zajęciach angielskiego w nowym roku szkolnym.

Joanna Zarańska - założycielka Early Stage
Marta Portalewska - metodyk główny Early Stage
Dorota Ścisłowska - metodyk główny Early Stage



Komentarze

Metoda total physical response tpr

Mów, ruszaj się, zapamiętuj – dlaczego metoda TPR działa cuda na zajęciach języka angielskiego

Gotowi, by odkryć, dlaczego ruch to tajna supermoc na lekcji języka? Zapraszamy do lektury! O skutecznej i naturalnej metodzie nauczania języka pisze metodyc...
Czytaj więcej
Ocenianie ksztaltujace czym jest

Ocenianie kształtujące – sposób na skuteczne przekazywanie informacji zwrotnej

Jako nauczyciel(-ka) zdajesz sobie sprawę, z jak różnymi uczniami i uczennicami pracujesz na co dzień – część dzieci szybko zapamiętuje nowe słowa i formy gr...
Czytaj więcej
Pomysly na lekcje angielskiego dla nastolatkow

Pomysły na lekcje angielskiego dla nastolatków

Rzędy ławek postawione w kierunku tablicy, w nich uczniowie powtarzają za nauczycielem słówka i notują do zeszytu – taki obraz wciąż może kojarzyć się nam z ...
Czytaj więcej
Metody nauczania angielskiego art przegladowy

Metody nauczania angielskiego – przegląd i sposoby ich wykorzystania

Każdy nauczyciel zna ten moment: jedna metoda działa świetnie w poniedziałek, a w środę już kompletnie nie chwyta. Dlatego, zamiast szukać „złotego Graala” w...
Czytaj więcej