Welcome Back FREEBIES Older Students - Early Stage Universe

Welcome Back FREEBIES Older Students

11.09.2018

Zapraszamy do korzystania z naszych materiałów na początek roku szkolnego dla starszych uczniów. Mamy dla Was flashcards i handout z ćwiczeniami, grą i zadaniami na mówienie.

Poniżej kilka pomysłów na użycie materiałów w klasie:

Gry i zabawy z kartami obrazkowymi i definicjami

WHAT’S MISSING (VARIATION)

Karty obrazkowe z „Mind Idioms” wiszą na tablicy. Nauczyciel przygotowuje kilka kart obrazkowych z idiomami/słowami z poprzednich lekcji. Ta gra to wariacja „What’s missing”. Uczniowie zamykają oczy, nauczyciel w tym czasie zdejmuje jedną kartę i podkłada zamiast niej kartę obrazkową z poprzednich zajęć. Uczestnicy otwierają oczy i odgadują, której karty brakuje.

ACRONYMS

Uczniowie są podzieleni na grupy. Każda grupa wybiera lidera, który otrzymuje gwizdek lub jakąś zabawkę wydającą śmieszny dźwięk. Nauczyciel przygotowuje akronimy idiomów np. LBH to: learn by heart. Czyta je, a grupa, która wie, co to za idiom, daje sygnał dźwiękowy, w ten sposób zgłaszając się do odpowiedzi.

TIME BOMB

Uczniowie są podzieleni na dwie drużyny. Nauczyciel ustawia timer na dwie minuty. Reprezentant każdej drużyny dostaje zestaw kart wyrazowych z idiomami do przedstawienia swojej drużynie – może używać gestów lub definicji. Za każdy odgadnięty idiom drużyna dostaje punkt. Drużyny rywalizują, aby odgadnąć jak najwięcej idiomów w ciągu dwóch minut.

Speaking

Inside/Outside Circle: Ćw. 7 ze str. 5 w handoucie można zrobić poza ławkami. Każdy z uczniów dostaje jedno z pytań. W przypadku grup większych niż 10 uczniów, podziel ich na grupy i przygotuj więcej zestawów. Uczniowie ustawiają się w dwóch kółkach – jedno wewnątrz drugiego (jeśli nie ma parzystej liczby uczestników, nauczyciel również bierze udział w aktywności).

Uczniowie stojący naprzeciwko siebie zadają sobie pytania. Na znak nauczyciela uczniowie w wewnętrznym kole przesuwają się o jedną osobę w prawo i zadają swoje pytanie nowemu partnerowi.

Ta aktywność jest dobrze pokazana na poniższym filmiku:

Taboo: Ćw. 8 str. 5 to gra Taboo. Podobne karty można stworzyć do innych zestawów słownictwa. Na Busyteacher są też karty gotowe do ściągnięcia w formacie, który pozwala na edytowanie.

Materiały opracowane przez:

Dorota Ścisłowska - metodyk główny Early Stage
Agnieszka Jankowska - Łoś - dyrektorka metodyczna Early Stage
Komentarze

Pozytywny feedback konstruktywna informacja zwrotna

Jak dawać wspierający feedback? Przykłady konstruktywnej informacji zwrotnej

Czy powiedzenie „To kiepskie” jest dobrym feedbackiem? Wiadomo, że nie. A czy powiedzenie „To doskonałe, jesteś geniuszem!” jest lepszym? Nie bardzo! Dlaczeg...
Czytaj więcej
Webinaria dla nauczycieli angielkskiego jakie maja rodzaje

Webinaria dla lektorów angielskiego. Czym są? Jakie mają rodzaje? Dlaczego warto w nich uczestniczyć?

Czym są webinaria? Zwane również webinarami (z ang. „web” + „seminar”), są to interaktywne szkolenia, warsztaty, prezentacje lub dyskusje online. Webinaria d...
Czytaj więcej
Kompetencje miekkie w pracy nauczyciela angielskiego

Rozwijanie kompetencji miękkich jako nauczyciel – kluczowe umiejętności lektora

Kompetencje miękkie są niezwykle ważne w codziennej pracy nauczyciela. Obok doskonałej znajomości języka (która w tym zawodzie jest oczywista), odgrywają one...
Czytaj więcej
IT with Doti quick trick bottle flip

Quick Trick season 2, episode 4: BOTTLE FLIP

W czwartym odcinku drugiego sezonu QUICK TRICK przedstawiamy prostą aktywność, która może uatrakcyjnić pracę na poziomie definicji. Wszystko czego potrzebuje...
Czytaj więcej