­čôÜ | Welcome Back FREEBIES Older Students - Early Stage Universe

Welcome Back FREEBIES Older Students

11.09.2018

Zapraszamy do korzystania z naszych materia┼é├│w na pocz─ůtek roku szkolnego dla starszych uczni├│w. Mamy dla Was flashcards i handout z ─çwiczeniami, gr─ů i zadaniami na m├│wienie.

Poniżej kilka pomysłów na użycie materiałów w klasie:

Gry i zabawy z kartami obrazkowymi i definicjami

WHATÔÇÖS MISSING (VARIATION)

Karty obrazkowe z ÔÇ×Mind IdiomsÔÇŁ wisz─ů na tablicy. Nauczyciel przygotowuje kilka kart obrazkowych z idiomami/s┼éowami z poprzednich lekcji. Ta gra to wariacja ÔÇ×WhatÔÇÖs missingÔÇŁ. Uczniowie zamykaj─ů oczy, nauczyciel w tym czasie zdejmuje jedn─ů kart─Ö i podk┼éada zamiast niej kart─Ö obrazkow─ů z poprzednich zaj─Ö─ç. Uczestnicy otwieraj─ů oczy i odgaduj─ů, kt├│rej karty brakuje.

ACRONYMS

Uczniowie s─ů podzieleni na grupy. Ka┼╝da grupa wybiera lidera, kt├│ry otrzymuje gwizdek lub jak─ů┼Ť zabawk─Ö wydaj─ůc─ů ┼Ťmieszny d┼║wi─Ök. Nauczyciel przygotowuje akronimy idiom├│w np. LBH to: learn by heart. Czyta je, a grupa, kt├│ra wie, co to za idiom, daje sygna┼é d┼║wi─Ökowy, w ten spos├│b zg┼éaszaj─ůc si─Ö do odpowiedzi.

TIME BOMB

Uczniowie s─ů podzieleni na dwie dru┼╝yny. Nauczyciel ustawia timer na dwie minuty. Reprezentant ka┼╝dej dru┼╝yny dostaje zestaw kart wyrazowych z idiomami do przedstawienia swojej dru┼╝ynie ÔÇô mo┼╝e u┼╝ywa─ç gest├│w lub definicji. Za ka┼╝dy odgadni─Öty idiom dru┼╝yna dostaje punkt. Dru┼╝yny rywalizuj─ů, aby odgadn─ů─ç jak najwi─Öcej idiom├│w w ci─ůgu dw├│ch minut.  

Speaking

Inside/Outside Circle: ─ćw. 7 ze str. 5 w handoucie mo┼╝na zrobi─ç poza ┼éawkami. Ka┼╝dy z uczni├│w dostaje jedno z pyta┼ä. W przypadku grup wi─Ökszych ni┼╝ 10 uczni├│w, podziel ich na grupy i przygotuj wi─Öcej zestaw├│w. Uczniowie ustawiaj─ů si─Ö w dw├│ch k├│┼ékach ÔÇô jedno wewn─ůtrz drugiego (je┼Ťli nie ma parzystej liczby uczestnik├│w, nauczyciel r├│wnie┼╝ bierze udzia┼é w aktywno┼Ťci).

Uczniowie stoj─ůcy naprzeciwko siebie zadaj─ů sobie pytania. Na znak nauczyciela uczniowie w wewn─Ötrznym kole przesuwaj─ů si─Ö o jedn─ů osob─Ö w prawo i zadaj─ů swoje pytanie nowemu partnerowi.

Ta aktywno┼Ť─ç jest dobrze pokazana na poni┼╝szym filmiku:

Taboo: ─ćw. 8 str. 5 to gra Taboo. Podobne karty mo┼╝na stworzy─ç do innych zestaw├│w s┼éownictwa. Na Busyteacher s─ů te┼╝ karty gotowe do ┼Ťci─ůgni─Öcia w formacie, kt├│ry pozwala na edytowanie.

Dorota ┼Ücis┼éowska - Metodyk G┼é├│wny Early Stage; opracowanie materia┼é├│w: Agnieszka Jankowska-┼üo┼Ť ÔÇô Dyrektor Metodyczny Early Stage i Dorota ┼Ücis┼éowska

Weby posty na fb

To write or not to write... czyli o pisaniu w online!

Jak i czy w og├│le uczy─ç pisania na lekcjach online? Czy jest zupe┼énie inne od uczenia ÔÇ×analogowegoÔÇŁ? Przeczytajcie ten artyku┼é, aby rozstrzygn─ů─ç t─Ö kwesti─Ö....
Czytaj wi─Öcej
Post2

Google doodle i inne przyjemno┼Ťci ÔÇô o narz─Ödziach google w uczeniu online

W tym artykule opisz─Ö Wam kilka pomys┼é├│w na to, jak korzysta─ç z mo┼╝liwo┼Ťci naszej starej znajomej ÔÇô google. Tym razem jednak nie o samym google doodle ÔÇô o ty...
Czytaj wi─Öcej
Weby posty na fb 1

CZAT MAT! Czyli jak wykorzysta─ç czat w e-uczeniu

W dzisiejszym artykule przedstawiam Wam par─Ö propozycji na temat tego, jak wykorzysta─ç czat w narz─Ödziach do uczenia online, aby uatrakcyjni─ç zaj─Öcia. Jego n...
Czytaj wi─Öcej
Onine 3

My bedroom is my classroom!

Kuchnia, sypialnia, ┼éazienka. I tak w k├│┼éko od ostatnich 3 miesi─Öcy. St├│┼é zawalony notatkami i kubkami po kawie. I codziennie pytanie - jaki jest dzi┼Ť dzie┼ä ...
Czytaj wi─Öcej