Early Stage Universe | Welcome Back FREEBIES Older Students - Early…

Welcome Back FREEBIES Older Students

11.09.2018

Zapraszamy do korzystania z naszych materiałów na początek roku szkolnego dla starszych uczniów. Mamy dla Was flashcards i handout z ćwiczeniami, grą i zadaniami na mówienie.

Poniżej kilka pomysłów na użycie materiałów w klasie:

Gry i zabawy z kartami obrazkowymi i definicjami

WHAT’S MISSING (VARIATION)

Karty obrazkowe z „Mind Idioms” wiszą na tablicy. Nauczyciel przygotowuje kilka kart obrazkowych z idiomami/słowami z poprzednich lekcji. Ta gra to wariacja „What’s missing”. Uczniowie zamykają oczy, nauczyciel w tym czasie zdejmuje jedną kartę i podkłada zamiast niej kartę obrazkową z poprzednich zajęć. Uczestnicy otwierają oczy i odgadują, której karty brakuje.

ACRONYMS

Uczniowie są podzieleni na grupy. Każda grupa wybiera lidera, który otrzymuje gwizdek lub jakąś zabawkę wydającą śmieszny dźwięk. Nauczyciel przygotowuje akronimy idiomów np. LBH to: learn by heart. Czyta je, a grupa, która wie, co to za idiom, daje sygnał dźwiękowy, w ten sposób zgłaszając się do odpowiedzi.

TIME BOMB

Uczniowie są podzieleni na dwie drużyny. Nauczyciel ustawia timer na dwie minuty. Reprezentant każdej drużyny dostaje zestaw kart wyrazowych z idiomami do przedstawienia swojej drużynie – może używać gestów lub definicji. Za każdy odgadnięty idiom drużyna dostaje punkt. Drużyny rywalizują, aby odgadnąć jak najwięcej idiomów w ciągu dwóch minut.

Speaking

Inside/Outside Circle: Ćw. 7 ze str. 5 w handoucie można zrobić poza ławkami. Każdy z uczniów dostaje jedno z pytań. W przypadku grup większych niż 10 uczniów, podziel ich na grupy i przygotuj więcej zestawów. Uczniowie ustawiają się w dwóch kółkach – jedno wewnątrz drugiego (jeśli nie ma parzystej liczby uczestników, nauczyciel również bierze udział w aktywności).

Uczniowie stojący naprzeciwko siebie zadają sobie pytania. Na znak nauczyciela uczniowie w wewnętrznym kole przesuwają się o jedną osobę w prawo i zadają swoje pytanie nowemu partnerowi.

Ta aktywność jest dobrze pokazana na poniższym filmiku:

Taboo: Ćw. 8 str. 5 to gra Taboo. Podobne karty można stworzyć do innych zestawów słownictwa. Na Busyteacher są też karty gotowe do ściągnięcia w formacie, który pozwala na edytowanie.

Materiały opracowane przez:

Dorota Ścisłowska - metodyk główny Early Stage
Agnieszka Jankowska - Łoś - dyrektorka metodyczna Early Stage
Komentarze

Communication cards 2

Materiały dla nauczycieli języka angielskiego - B2 Communication Cards

W tym sezonie będziemy się z Wami cyklicznie dzielić kartami gramatyczno-komunikacyjnymi do użycia w klasie z nastoletnimi uczniami na poziomie ...
Czytaj więcej
porazka

Neurobiologia porażki, czyli co porażka robi z naszym mózgiem?

Nie bój się popełniać błędów! Uczymy się na porażkach! Krok wstecz, ale dwa kroki w przód. Pomimo szczerych chęci te rady niezbyt dobrze na mnie działają. A ...
Czytaj więcej
Jak rozwijac warsztat jezykowy

Jak rozwijać warsztat językowy?

Podczas wykonywania zawodu nauczyciela języka angielskiego stale pracujemy z pewnym, ograniczonym zestawem słów i zasad gramatycznych. Czy w takim wypadku is...
Czytaj więcej
Empty Name 261

Jak nauczyć dzieci, czym jest dobra porażka?

Jak myślicie, czemu porażka nie tylko może, ale wręcz powinna się wydarzać w życiu dziecka? Jak sprawić, aby dziecko dobrze sobie z nią radziło?...
Czytaj więcej