Early Stage Universe | Welcome Back FREEBIES Older Students - Early…

Welcome Back FREEBIES Older Students

11.09.2018

Zapraszamy do korzystania z naszych materiałów na początek roku szkolnego dla starszych uczniów. Mamy dla Was flashcards i handout z ćwiczeniami, grą i zadaniami na mówienie.

Poniżej kilka pomysłów na użycie materiałów w klasie:

Gry i zabawy z kartami obrazkowymi i definicjami

WHAT’S MISSING (VARIATION)

Karty obrazkowe z „Mind Idioms” wiszą na tablicy. Nauczyciel przygotowuje kilka kart obrazkowych z idiomami/słowami z poprzednich lekcji. Ta gra to wariacja „What’s missing”. Uczniowie zamykają oczy, nauczyciel w tym czasie zdejmuje jedną kartę i podkłada zamiast niej kartę obrazkową z poprzednich zajęć. Uczestnicy otwierają oczy i odgadują, której karty brakuje.

ACRONYMS

Uczniowie są podzieleni na grupy. Każda grupa wybiera lidera, który otrzymuje gwizdek lub jakąś zabawkę wydającą śmieszny dźwięk. Nauczyciel przygotowuje akronimy idiomów np. LBH to: learn by heart. Czyta je, a grupa, która wie, co to za idiom, daje sygnał dźwiękowy, w ten sposób zgłaszając się do odpowiedzi.

TIME BOMB

Uczniowie są podzieleni na dwie drużyny. Nauczyciel ustawia timer na dwie minuty. Reprezentant każdej drużyny dostaje zestaw kart wyrazowych z idiomami do przedstawienia swojej drużynie – może używać gestów lub definicji. Za każdy odgadnięty idiom drużyna dostaje punkt. Drużyny rywalizują, aby odgadnąć jak najwięcej idiomów w ciągu dwóch minut.

Speaking

Inside/Outside Circle: Ćw. 7 ze str. 5 w handoucie można zrobić poza ławkami. Każdy z uczniów dostaje jedno z pytań. W przypadku grup większych niż 10 uczniów, podziel ich na grupy i przygotuj więcej zestawów. Uczniowie ustawiają się w dwóch kółkach – jedno wewnątrz drugiego (jeśli nie ma parzystej liczby uczestników, nauczyciel również bierze udział w aktywności).

Uczniowie stojący naprzeciwko siebie zadają sobie pytania. Na znak nauczyciela uczniowie w wewnętrznym kole przesuwają się o jedną osobę w prawo i zadają swoje pytanie nowemu partnerowi.

Ta aktywność jest dobrze pokazana na poniższym filmiku:

Taboo: Ćw. 8 str. 5 to gra Taboo. Podobne karty można stworzyć do innych zestawów słownictwa. Na Busyteacher są też karty gotowe do ściągnięcia w formacie, który pozwala na edytowanie.

Materiały opracowane przez:

Dorota Ścisłowska - metodyk główny Early Stage
Agnieszka Jankowska - Łoś - dyrektorka metodyczna Early Stage
Jak-wspierac-rozwoj

Nastawienie na rozwój – jak wspierać je u uczniów?

Błędy mają generalnie nie najlepszą reputację, a jeśli chodzi o naukę, to sprawa komplikuje się jeszcze bardziej. Nic dziwnego: b...
Czytaj więcej
DT_w_szkole_jezyka_angielskiego

Design Thinking w szkole języka angielskiego

Od lat prowadzisz swoją szkołę językową i czujesz, że potrzebujesz zmian? A może właśnie zaczynasz i chcesz dobrze zainwestować edukacyjny potencja...
Czytaj więcej
Uczeń z dysleksją

Uczeń z dysleksją a nauczanie języka angielskiego – jak oswoić dysleksję?

10% populacji ma dysleksję – to dużo czy mało? Oczywiście trudno powiedzieć nie mając punktu odniesienia. Jednak będąc nauczycielem warto sobie uśw...
Czytaj więcej
Pieniadze na start

Skąd wziąć pieniądze na start własnej szkoły językowej?

Zakładanie własnej firmy to inwestycja wymagająca nie tylko posiadania określonych umiejętności organizacyjnych, poświęcenia swojego czasu oraz zaa...
Czytaj więcej