Welcome Back FREEBIES Older Students - Early Stage Universe

Welcome Back FREEBIES Older Students

11.09.2018

Zapraszamy do korzystania z naszych materiałów na początek roku szkolnego dla starszych uczniów. Mamy dla Was flashcards i handout z ćwiczeniami, grą i zadaniami na mówienie.

Poniżej kilka pomysłów na użycie materiałów w klasie:

Gry i zabawy z kartami obrazkowymi i definicjami

WHAT’S MISSING (VARIATION)

Karty obrazkowe z „Mind Idioms” wiszą na tablicy. Nauczyciel przygotowuje kilka kart obrazkowych z idiomami/słowami z poprzednich lekcji. Ta gra to wariacja „What’s missing”. Uczniowie zamykają oczy, nauczyciel w tym czasie zdejmuje jedną kartę i podkłada zamiast niej kartę obrazkową z poprzednich zajęć. Uczestnicy otwierają oczy i odgadują, której karty brakuje.

ACRONYMS

Uczniowie są podzieleni na grupy. Każda grupa wybiera lidera, który otrzymuje gwizdek lub jakąś zabawkę wydającą śmieszny dźwięk. Nauczyciel przygotowuje akronimy idiomów np. LBH to: learn by heart. Czyta je, a grupa, która wie, co to za idiom, daje sygnał dźwiękowy, w ten sposób zgłaszając się do odpowiedzi.

TIME BOMB

Uczniowie są podzieleni na dwie drużyny. Nauczyciel ustawia timer na dwie minuty. Reprezentant każdej drużyny dostaje zestaw kart wyrazowych z idiomami do przedstawienia swojej drużynie – może używać gestów lub definicji. Za każdy odgadnięty idiom drużyna dostaje punkt. Drużyny rywalizują, aby odgadnąć jak najwięcej idiomów w ciągu dwóch minut.

Speaking

Inside/Outside Circle: Ćw. 7 ze str. 5 w handoucie można zrobić poza ławkami. Każdy z uczniów dostaje jedno z pytań. W przypadku grup większych niż 10 uczniów, podziel ich na grupy i przygotuj więcej zestawów. Uczniowie ustawiają się w dwóch kółkach – jedno wewnątrz drugiego (jeśli nie ma parzystej liczby uczestników, nauczyciel również bierze udział w aktywności).

Uczniowie stojący naprzeciwko siebie zadają sobie pytania. Na znak nauczyciela uczniowie w wewnętrznym kole przesuwają się o jedną osobę w prawo i zadają swoje pytanie nowemu partnerowi.

Ta aktywność jest dobrze pokazana na poniższym filmiku:

Taboo: Ćw. 8 str. 5 to gra Taboo. Podobne karty można stworzyć do innych zestawów słownictwa. Na Busyteacher są też karty gotowe do ściągnięcia w formacie, który pozwala na edytowanie.

Materiały opracowane przez:

Dorota Ścisłowska - metodyk główny Early Stage
Agnieszka Jankowska - Łoś - dyrektorka metodyczna Early Stage
Komentarze

Rozmowa kwalifikacyjna lektor jezyka angielskiego

Jak dobrze wypaść na rozmowie kwalifikacyjnej? Rady dla lektorów

Jak dobrze wypaść na rozmowie kwalifikacyjnej? Przede wszystkim zwróć uwagę na to, jakie masz umiejętności – również te miękkie – i przemyśl, jak możesz je z...
Czytaj więcej
Praca jako lektor nauczyciel bez wyksztalcenia filologicznego

Praca jako lektor angielskiego bez wykształcenia filologicznego – czy to możliwe?

Jak zostać nauczycielem angielskiego bez studiów? Czy to w ogóle możliwe? Jeżeli chcesz uczyć w szkole podstawowej lub średniej, to wystarczy, że ukończysz n...
Czytaj więcej
Myslenie krytyczne w edukacji dzieci i mlodziezy early stage

Jak rozwijać umiejętności krytycznego myślenia u uczniów na lekcjach języka angielskiego?

Co to jest myślenie krytyczne? Na czym polega? Myślenie krytyczne to ważna umiejętność we współczesnym świecie. Jest zaliczana do kluczowych kompetencji XXI ...
Czytaj więcej
QT 2

Quick Trick season 2, episode 2: ONE PEN

W drugim odcinku drugiego sezonu QUICK TRICK przedstawiamy kolejny sposób na ćwiczenie nauki pisania nowych słów bez konieczności przynoszen...
Czytaj więcej