­čôÜ | Most Wanted: jak znale┼║─ç najlepsze miejsce pracy dla siebie? -ÔÇŽ

Most Wanted: jak znale┼║─ç najlepsze miejsce pracy dla siebie?

27.04.2018
Projekt Bez Tytułu

Most Wanted: jak znale┼║─ç najlepsze miejsce pracy dla siebie?

27.04.2018

Tym razem jej si─Ö nie oprzesz, bo ma sporo atut├│w i si┼é─Ö przekonywania. Pozwoli Ci rozwija─ç skrzyd┼éa, nie rezygnuj─ůc z przestrzeni dla siebie. Wymarzona oferta pracy! Zaczyna si─Ö od optymalnych warunk├│w zatrudnienia i ┼Ťwietnych perspektyw na przysz┼éo┼Ť─ç, a ko┼äczy na podpisaniu umowy. Tyle ┼╝e nie wszystkie kusz─ůce obietnice zamieniaj─ů si─Ö w zawodow─ů rzeczywisto┼Ť─ç, dlatego zanim wybierzesz szko┼é─Ö, prze┼Ťwietl j─ů i przekonaj si─Ö, czy w┼éa┼Ťnie jej warto powiedzie─ç: Tak!

 Strza┼é w dziesi─ůtk─Ö

 Jako lektor j─Özyka angielskiego jeste┼Ť szeryfem swojej kariery zawodowej. Dzi─Öki zdobytym do┼Ťwiadczeniom z roku na rok zarz─ůdzasz ni─ů coraz lepiej i stale inwestujesz w rozw├│j. To jasne, ┼╝e nie chcesz anga┼╝owa─ç swoich zasob├│w (czasu, wiedzy, energii) w projekty, kt├│re nie przynios─ů Ci spodziewanych korzy┼Ťci i oddal─ů od zaplanowanego celu. Pod ┼╝adnym pozorem nie rezygnuj z ciekawych zawodowych wyzwa┼ä tylko dlatego, ┼╝e obawiasz si─Ö, jak to b─Ödzie. W poszukiwaniu najlepszego miejsca na rynku pracy wcale nie musisz ryzykowa─ç. Po prostu bacznie przyjrzyj si─Ö szkole, kt├│ra oferuje Ci stanowisko lektora. I przeprowad┼║ ma┼ée ┼Ťledztwo jak zapobiegliwy szeryf, kt├│ry bierze pod lup─Ö ka┼╝dego przyjezdnego, ┼╝eby zagwarantowa─ç spok├│j i porz─ůdek na swoim terytorium.

 Zawodowe kierunkowskazy

 Zanim zdecydujesz si─Ö na wsp├│┼éprac─Ö, zwr├│─ç uwag─Ö na:

  • histori─Ö szko┼éy, do kt├│rej chcesz wys┼éa─ç CV: Od ilu lat funkcjonuje na rynku? Jak─ů ma renom─Ö? Czy si─Ö sukcesywnie rozwija? Jak─ů ma misj─Ö? Te informacje pozwol─ů Ci dokona─ç wst─Öpnej selekcji, a przy okazji zastanowi─ç si─Ö nad w┼éasnym kryteriami, kt├│rymi b─Ödziesz si─Ö kierowa─ç przy wyborze odpowiedniej oferty.
  • warunki zatrudnienia dostosowane do Twoich potrzeb i oczekiwa┼ä, na przyk┼éad gwarantowan─ů liczb─Ö godzin lekcyjnych w ci─ůgu roku, dogodny grafik zaj─Ö─ç, rzetelny system wynagrodze┼ä (dobre stawki, uzale┼╝nione od do┼Ťwiadczenia i kompetencji), mo┼╝liwo┼Ť─ç wyboru formy zatrudnienia: etatu, dzia┼éalno┼Ťci gospodarczej lub zlecenia, dzi─Öki kt├│rym b─Ödziesz mie─ç poczucie bezpiecze┼ästwa i dopasowania do obecnych potrzeb.
  • proces rekrutacji. Powinien by─ç przeprowadzony rzetelnie, w przyjaznej atmosferze, z jasny schematem, zaprezentowanym jeszcze przed rozmow─ů i bie┼╝─ůc─ů informacj─ů, na jakim etapie jeste┼Ť i czego mo┼╝esz si─Ö spodziewa─ç w nast─Öpnym kroku.
  • wsparcie metodyczne i merytoryczne, u┼éatwiaj─ůce szybkie przygotowanie zaj─Ö─ç, realizacj─Ö programu nauczania i dobry kontakt z uczniem (ewentualnie jego rodzicem, je┼Ťli to szko┼éa dla dzieci). Sprawd┼║, czy mo┼╝esz na nie liczy─ç! To wa┼╝ne, bo dzi─Öki przemy┼Ťlanemu programowi, w┼éa┼Ťciwie dobranym podr─Öcznikom i materia┼éom dodatkowym, oferowanym przez szko┼é─Ö, zaplanowanie ka┼╝dej lekcji zajmie Ci zdecydowanie mniej czasu, a opieka metodyka pozwoli usprawni─ç ka┼╝dy element zaj─Ö─ç.
  • mo┼╝liwo┼Ť─ç awansu i rozwoju, ze sprawnie dzia┼éaj─ůcym systemem szkole┼ä ÔÇô je┼Ťli funkcjonuje w szkole to du┼╝y plus, bo oznacza realn─ů szans─Ö na zarz─ůdzanie karier─ů i wyznaczanie nowych perspektyw w ramach zawartej wsp├│┼épracy. Bazowanie na kompetencjach, kreatywno┼Ťci i indywidualnych pasjach otwiera mo┼╝liwo┼Ťci awansu.
  • filozofi─Ö szko┼éy i metody, od kt├│rych zale┼╝y komfort nauczania. Zweryfikuj, na ile s─ů zgodne z Twoj─ů wizj─ů. Poczytaj na stronie szko┼éy o metodzie nauczania. Sprawd┼║, jakie jest podej┼Ťcie do ucznia, zw┼éaszcza w przypadku kurs├│w dla dzieci. Dowiedz si─Ö, czy ze szko┼é─ů wsp├│┼épracuje psycholog? Czy otrzymasz pomoc w trudnej sytuacji komunikacyjnej z rodzicem? Dobrze to wiedzie─ç ju┼╝ na starcie.
  • atmosfer─Ö i kultur─Ö pracy, oparte na skutecznym wdro┼╝eniu przyspieszaj─ůcym adaptacj─Ö w nowe realia, konstruktywnej informacji zwrotnej, skutecznej komunikacji wewn─Ötrznej, przestrzeni do wymiany do┼Ťwiadcze┼ä, wsparciu na ka┼╝dym etapie nauczania oraz pozytywnych relacjach w zespole, kt├│re wp┼éywaj─ů na samopoczucie i poziom zaanga┼╝owania w prac─Ö. Dopytaj, czy szko┼éa tworzy spo┼éeczno┼Ť─ç, organizuje nieformalne spotkania. Pos┼éuchaj, w jaki spos├│b odnosi si─Ö do wsp├│┼épracownik├│w, na ile ich inspiruje, nakr─Öca do dzia┼éania. Bycie lektorem to nie tylko lista zada┼ä to do, ale wielka przyjemno┼Ť─ç wynikaj─ůca z robienia tego, co lubisz i dzielenie tej rado┼Ťci z innymi.
  • stosunek do mam (obecnych i przysz┼éych) oraz work-life balance w zakresie pogodzenia ┼╝ycia prywatnego z zawodowym. Przekonaj si─Ö, czy szko┼éa jest przyjazna matkom i oferuje im r├│┼╝ne formy zatrudnienia, mo┼╝liwo┼Ť─ç pracy na etat lub jego cz─Ö┼Ť─ç, elastyczny czas pracy. Zachowanie r├│wnowagi mi─Ödzy sfer─ů prywatn─ů a zawodow─ů przek┼éada si─Ö na dobr─ů organizacj─Ö dnia i pozytywne nastawienie do swojego zawodu.
  • wyposa┼╝enie lektora i kwestie techniczne, takie jak platforma on-line, media spo┼éeczno┼Ťciowe, aplikacje wspieraj─ůce Ci─Ö w przygotowywaniu zaj─Ö─ç, a tak┼╝e drukarki, ksero, materia┼éy plastyczne do Twojej dyspozycji. Dzi─Öki nim zaoszcz─Ödzisz czas i pieni─ůdze, upro┼Ťcisz spos├│b komunikacji ze szko┼é─ů i b─Ödziesz mie─ç dost─Öp do materia┼é├│w dydaktycznych, niezale┼╝nie od miejsca, w kt├│rym aktualnie jeste┼Ť.
  • wizerunek szko┼éy i mark─Ö pracodawcy. One gwarantuj─ů trwanie na rynku, a co za tym idzie Twoje miejsce pracy. My┼Ťl─ůc przysz┼éo┼Ťciowo o konkretnej szkole, koniecznie przyjrzyj si─Ö, jak radzi sobie w tych dziedzinach i pomy┼Ťl, ┼╝e pracuj─ůc w dobrej szkole j─Özykowej, ┼Ťwi─Ötujesz ka┼╝dy sukces razem z ni─ů.

Natalia Gozdowska - dyrektor ds. szkoleń i rozwoju w Early Stage

 Natalia z wykszta┼écenia jest socjologiem, uko┼äczy┼éa ISNS na Uniwersytecie Warszawskim. 

Od ponad 10 lat zajmuje si─Ö projektami HR, kultur─ů organizacyjn─ů, budowaniem marki pracodawcy. Zarz─ůdza┼éa projektami pracowniczymi w Avivie, by┼éa mened┼╝erem Programu Partnerstwa Forum Odpowiedzialnego Biznesu, prowadzi┼éa projekty rekrutacyjne i rozwojowe w Enel-Med. Przez ostatnie lata by┼éa szefem Dzia┼éu Szkole┼ä Polskiego Instytutu Dyplomacji przy Ministerstwie Spraw Zagranicznych. Z Early Stage zwi─ůzana od 2017 r.

Interesuje si─Ö filmem, teatrem i dyplomacj─ů kulturaln─ů. Prywatnie mama Julka i Leona. 

 

Weby posty na fb

To write or not to write... czyli o pisaniu w online!

Jak i czy w og├│le uczy─ç pisania na lekcjach online? Czy jest zupe┼énie inne od uczenia ÔÇ×analogowegoÔÇŁ? Przeczytajcie ten artyku┼é, aby rozstrzygn─ů─ç t─Ö kwesti─Ö....
Czytaj wi─Öcej
Post2

Google doodle i inne przyjemno┼Ťci ÔÇô o narz─Ödziach google w uczeniu online

W tym artykule opisz─Ö Wam kilka pomys┼é├│w na to, jak korzysta─ç z mo┼╝liwo┼Ťci naszej starej znajomej ÔÇô google. Tym razem jednak nie o samym google doodle ÔÇô o ty...
Czytaj wi─Öcej
Weby posty na fb 1

CZAT MAT! Czyli jak wykorzysta─ç czat w e-uczeniu

W dzisiejszym artykule przedstawiam Wam par─Ö propozycji na temat tego, jak wykorzysta─ç czat w narz─Ödziach do uczenia online, aby uatrakcyjni─ç zaj─Öcia. Jego n...
Czytaj wi─Öcej
Onine 3

My bedroom is my classroom!

Kuchnia, sypialnia, ┼éazienka. I tak w k├│┼éko od ostatnich 3 miesi─Öcy. St├│┼é zawalony notatkami i kubkami po kawie. I codziennie pytanie - jaki jest dzi┼Ť dzie┼ä ...
Czytaj wi─Öcej