Most Wanted: jak znaleźć najlepsze miejsce pracy dla siebie? - Early Stage Universe

Most Wanted: jak znaleźć najlepsze miejsce pracy dla siebie?

27.04.2018
Projekt Bez Tytułu

Most Wanted: jak znaleźć najlepsze miejsce pracy dla siebie?

27.04.2018

Tym razem jej się nie oprzesz, bo ma sporo atutów i siłę przekonywania. Pozwoli Ci rozwijać skrzydła, nie rezygnując z przestrzeni dla siebie. Wymarzona oferta pracy! Zaczyna się od optymalnych warunków zatrudnienia i świetnych perspektyw na przyszłość, a kończy na podpisaniu umowy. Tyle że nie wszystkie kuszące obietnice zamieniają się w zawodową rzeczywistość, dlatego zanim wybierzesz szkołę, prześwietl ją i przekonaj się, czy właśnie jej warto powiedzieć: Tak!

Strzał w dziesiątkę

Jako lektor języka angielskiego jesteś szeryfem swojej kariery zawodowej. Dzięki zdobytym doświadczeniom z roku na rok zarządzasz nią coraz lepiej i stale inwestujesz w rozwój. To jasne, że nie chcesz angażować swoich zasobów (czasu, wiedzy, energii) w projekty, które nie przyniosą Ci spodziewanych korzyści i oddalą od zaplanowanego celu. Pod żadnym pozorem nie rezygnuj z ciekawych zawodowych wyzwań tylko dlatego, że obawiasz się, jak to będzie. W poszukiwaniu najlepszego miejsca na rynku pracy wcale nie musisz ryzykować. Po prostu bacznie przyjrzyj się szkole, która oferuje Ci stanowisko lektora. I przeprowadź małe śledztwo jak zapobiegliwy szeryf, który bierze pod lupę każdego przyjezdnego, żeby zagwarantować spokój i porządek na swoim terytorium.

Zawodowe kierunkowskazy

Zanim zdecydujesz się na współpracę, zwróć uwagę na:

  • historię szkoły, do której chcesz wysłać CV: Od ilu lat funkcjonuje na rynku? Jaką ma renomę? Czy się sukcesywnie rozwija? Jaką ma misję? Te informacje pozwolą Ci dokonać wstępnej selekcji, a przy okazji zastanowić się nad własnym kryteriami, którymi będziesz się kierować przy wyborze odpowiedniej oferty.
  • warunki zatrudnienia dostosowane do Twoich potrzeb i oczekiwań, na przykład gwarantowaną liczbę godzin lekcyjnych w ciągu roku, dogodny grafik zajęć, rzetelny system wynagrodzeń (dobre stawki, uzależnione od doświadczenia i kompetencji), możliwość wyboru formy zatrudnienia: etatu, działalności gospodarczej lub zlecenia, dzięki którym będziesz mieć poczucie bezpieczeństwa i dopasowania do obecnych potrzeb.
  • proces rekrutacji. Powinien być przeprowadzony rzetelnie, w przyjaznej atmosferze, z jasny schematem, zaprezentowanym jeszcze przed rozmową i bieżącą informacją, na jakim etapie jesteś i czego możesz się spodziewać w następnym kroku.
  • wsparcie metodyczne i merytoryczne, ułatwiające szybkie przygotowanie zajęć, realizację programu nauczania i dobry kontakt z uczniem (ewentualnie jego rodzicem, jeśli to szkoła dla dzieci). Sprawdź, czy możesz na nie liczyć! To ważne, bo dzięki przemyślanemu programowi, właściwie dobranym podręcznikom i materiałom dodatkowym, oferowanym przez szkołę, zaplanowanie każdej lekcji zajmie Ci zdecydowanie mniej czasu, a opieka metodyka pozwoli usprawnić każdy element zajęć.
  • możliwość awansu i rozwoju, ze sprawnie działającym systemem szkoleń – jeśli funkcjonuje w szkole to duży plus, bo oznacza realną szansę na zarządzanie karierą i wyznaczanie nowych perspektyw w ramach zawartej współpracy. Bazowanie na kompetencjach, kreatywności i indywidualnych pasjach otwiera możliwości awansu.
  • filozofię szkoły i metody, od których zależy komfort nauczania. Zweryfikuj, na ile są zgodne z Twoją wizją. Poczytaj na stronie szkoły o metodzie nauczania. Sprawdź, jakie jest podejście do ucznia, zwłaszcza w przypadku kursów dla dzieci. Dowiedz się, czy ze szkołą współpracuje psycholog? Czy otrzymasz pomoc w trudnej sytuacji komunikacyjnej z rodzicem? Dobrze to wiedzieć już na starcie.
  • atmosferę i kulturę pracy, oparte na skutecznym wdrożeniu przyspieszającym adaptację w nowe realia, konstruktywnej informacji zwrotnej, skutecznej komunikacji wewnętrznej, przestrzeni do wymiany doświadczeń, wsparciu na każdym etapie nauczania oraz pozytywnych relacjach w zespole, które wpływają na samopoczucie i poziom zaangażowania w pracę. Dopytaj, czy szkoła tworzy społeczność, organizuje nieformalne spotkania. Posłuchaj, w jaki sposób odnosi się do współpracowników, na ile ich inspiruje, nakręca do działania. Bycie lektorem to nie tylko lista zadań to do, ale wielka przyjemność wynikająca z robienia tego, co lubisz i dzielenie tej radości z innymi.
  • stosunek do mam (obecnych i przyszłych) oraz work-life balance w zakresie pogodzenia życia prywatnego z zawodowym. Przekonaj się, czy szkoła jest przyjazna matkom i oferuje im różne formy zatrudnienia, możliwość pracy na etat lub jego część, elastyczny czas pracy. Zachowanie równowagi między sferą prywatną a zawodową przekłada się na dobrą organizację dnia i pozytywne nastawienie do swojego zawodu.
  • wyposażenie lektora i kwestie techniczne, takie jak platforma on-line, media społecznościowe, aplikacje wspierające Cię w przygotowywaniu zajęć, a także drukarki, ksero, materiały plastyczne do Twojej dyspozycji. Dzięki nim zaoszczędzisz czas i pieniądze, uprościsz sposób komunikacji ze szkołą i będziesz mieć dostęp do materiałów dydaktycznych, niezależnie od miejsca, w którym aktualnie jesteś.
  • wizerunek szkoły i markę pracodawcy. One gwarantują trwanie na rynku, a co za tym idzie Twoje miejsce pracy. Myśląc przyszłościowo o konkretnej szkole, koniecznie przyjrzyj się, jak radzi sobie w tych dziedzinach i pomyśl, że pracując w dobrej szkole językowej, świętujesz każdy sukces razem z nią.

Natalia Gozdowska - dyrektor ds. szkoleń i rozwoju w Early Stage

Natalia z wykształcenia jest socjologiem, ukończyła ISNS na Uniwersytecie Warszawskim.

Od ponad 10 lat zajmuje się projektami HR, kulturą organizacyjną, budowaniem marki pracodawcy. Zarządzała projektami pracowniczymi w Avivie, była menedżerem Programu Partnerstwa Forum Odpowiedzialnego Biznesu, prowadziła projekty rekrutacyjne i rozwojowe w Enel-Med. Przez ostatnie lata była szefem Działu Szkoleń Polskiego Instytutu Dyplomacji przy Ministerstwie Spraw Zagranicznych. Z Early Stage związana od 2017 r.

Interesuje się filmem, teatrem i dyplomacją kulturalną. Prywatnie mama Julka i Leona.

Komentarze

Czy w szkole jezykowej nauczyciele zadaja prace domowe

Czy w szkole językowej nauczyciele zadają prace domowe (i czy powinni)?

Czy zadawanie pracy domowej z języka angielskiego jest konieczne, niepotrzebne, a może szkodliwe? Z badań wynika jasno, że w przypadku języka obcego zadania ...
Czytaj więcej
Ksiazki dla nauczycieli angielskiego

Książki dla nauczycieli, które pozwolą rozwijać kompetencje zawodowe (i nie tylko)

Na pewno zdajesz sobie sprawę z tego, że jako nauczyciel(ka) musisz myśleć o nieustannym rozwoju i poszerzaniu swojej wiedzy. Wiele informacji znajdziesz w f...
Czytaj więcej
Wspolpraca lektorsko metodyczna a efektywnosc nauczania jezyka

Współpraca lektorsko-metodyczna a efektywność nauczania języka

Nauczanie angielskiego wymaga nie tylko ugruntowanej wiedzy językowej, ale również umiejętności przekazywania jej w angażujący i efektywny sposób. W tym proc...
Czytaj więcej
Zasada rosenshinea skuteczne nauczanie rusztowania w edukacji

Cegiełka po cegiełce, czyli nauczyciel murarzem. Zasada Rosenshine’a a skuteczne nauczanie

Pewnie zdziwcie się, kiedy Wam powiem, że budownictwo i edukacja mają sporo wspólnego! Nie chodzi mi o tak oczywiste porównania, jak tworzenie czegoś od pods...
Czytaj więcej