Zapraszamy do korzystania naszych materiałów na Dzień Matki. Mamy dla Was piosenkę i handout z ćwiczeniami.
Poniżej znajdziecie kilka pomysłów na użycie materiałów w klasie.
Collocations/Speaking: Ćwiczenie 3 str. 2 z handoutu: Zapisz połówki kolokacji z tego ćwiczenia na małych karteczkach – uczniowie mogą łączyć je w pary, a następnie zagrać w memory (opis gry znajdziecie tutaj).
Listening/Speaking/Writing: Ćwiczenie 4 str. 2 handoutu: Uczniowie mogą zgadywać, jak mają na imię i co lubią mamy ich kolegów/koleżanek. To ćwiczenie można też przenieść na większą kartkę papieru i stworzyć galerię. Zamiast rysunków, można poprosić uczniów, aby przynieśli zdjęcie swoich mam i wkleili je na swoją pracę.
Writing/Art Projects: Ćwiczenie 5 str. 3 z handoutu: Uczniom na niższych poziomach można ułatwić zadania poprzez stworzenie banku słownictwa, którego mogą użyć przy zapisywaniu dlaczego kochają swoją mamę (lista słownictwa związanego z Dniem Matki jest na stronie enchantedlearning.com)
Zanim uczniowie zaczną samodzielnie wykonywać to ćwiczenie, możecie też wspólnie z nimi stworzyć tzw. sentence stem, na przykład:
I love my mum because…
… she taught me how to …
… she helps me …
… she reads me …
… she makes me laugh by …
… she makes the best …
Hallmark ma na swojej stronie listę 100 powodów, żeby powiedzieć „Mamo, kocham Cię”. Mogą one zainspirować tych bardziej zaawansowanych uczniów.
Inne projekty na Dzień Matki, również zawierające odciski dłoni, można znaleźć na blogu Easy Peasy and Fun oraz na stronie The Best Ideas for Kids.
Wiele handoutów związanych z Dniem Matki jest na stronie busyteacher.com. Znajdziecie tam materiały zarówno dla uczniów początkujących, jak i tych zaawansowanych.
Dla uczniów na wyższych poziomach warto też wprowadzić idiomy zawierające słowo mother. Na przykład:
Mother Nature
Mama’s boy
Like mother, like daughter
A face only a mother could love
Więcej takich idiomów wraz z infografiką można znaleźć na blogu Accent Savvy.
Na koniec polecam też filmik tematycznie związany z Dniem Matki, w którym pojawia się stopniowanie nieregularnych przymiotników (good i bad):