Early Stage Universe | Nowe Christmas FREEBIES - Early Stage Universe

Nowe Christmas FREEBIES

4.12.2018

Zapraszamy do korzystania naszych nowych materiałów bożonarodzeniowych. Poniżej znajdziecie kilka pomysłów na ich użycie na lekcjach z Waszymi uczniami.

Po wprowadzeniu słownictwa z flashcards, uczniowie mogą utrwalić słownictwo dzięki grom i zabawom:

BINGO INACZEJ

Uczniowie pracują w parach lub grupach trzyosobowych. Nauczyciel rozdaje karty obrazkowe (każda para/grupa otrzymuje taką samą liczbę kart). Uczniowie rozkładają swoje karty na ławkach obrazkiem do góry. Nauczyciel staje przed klasą i po kolei mówi lub pokazuje karty obrazkowe. Grupa, która ma to słówko odwraca daną kartę obrazkiem do dołu. Uczniowie, którzy odwrócą wszystkie swoje karty krzyczą „BINGO!”

CHINESE WHISPERS

Nauczyciel umieszcza na tablicy karty obrazkowe. Uczniowie siadają w czteroosobowych rzędach. Nauczyciel mówi na ucho pierwszemu uczniowi z rzędu słowo, które następnie jest powtarzane następnemu uczniowi. Ostatni uczeń z rzędu podchodzi do tablicy i dotyka flashcard przedstawiający dane słowo. Może też powiedzieć słowo na głos.

Speaking: Gra (ćw. 7 str. 4): rozdaj pionki oraz po jednej kostce na parę. Uczniowie w parach na przemian rzucają kostką i poruszają się po planszy- ich zadaniem jest powiedzieć słowo, które znajduje się na danym polu.

Writing: Ćw. 8 str. 5 uczniowie mogą wykonać na dużych brystolach w grupach. Następnie mogą opowiedzieć pozostałym grupom co znajduje się w worku ich Mikołaja.

Na stronie British Council można znaleźć inne dodatkowe materiały bożonarodzeniowe. Szczególnie polecam historyjkę o bałwanku i ćwiczenia do niej przygotowane.

Dla starszych uczniów polecam aktywność „Christmas Tongue Twisters” pokazaną w poniższym filmiku:

Jeśli nie korzystaliście z naszych świątecznych materiałów w zeszłym roku, serdecznie zapraszam do tego wpisu.

Joanna Zarańska - założycielka Early Stage
Agnieszka Jankowska - Łoś - Dyrektorka metodyczna Early Stage
Dorota Ścisłowska - metodyk główny Early Stage
Komentarze

Communication cards 2

Materiały dla nauczycieli języka angielskiego - B2 Communication Cards

W tym sezonie będziemy się z Wami cyklicznie dzielić kartami gramatyczno-komunikacyjnymi do użycia w klasie z nastoletnimi uczniami na poziomie ...
Czytaj więcej
porazka

Neurobiologia porażki, czyli co porażka robi z naszym mózgiem?

Nie bój się popełniać błędów! Uczymy się na porażkach! Krok wstecz, ale dwa kroki w przód. Pomimo szczerych chęci te rady niezbyt dobrze na mnie działają. A ...
Czytaj więcej
Jak rozwijac warsztat jezykowy

Jak rozwijać warsztat językowy?

Podczas wykonywania zawodu nauczyciela języka angielskiego stale pracujemy z pewnym, ograniczonym zestawem słów i zasad gramatycznych. Czy w takim wypadku is...
Czytaj więcej
Empty Name 261

Jak nauczyć dzieci, czym jest dobra porażka?

Jak myślicie, czemu porażka nie tylko może, ale wręcz powinna się wydarzać w życiu dziecka? Jak sprawić, aby dziecko dobrze sobie z nią radziło?...
Czytaj więcej