Nowe Christmas FREEBIES - Early Stage Universe

Nowe Christmas FREEBIES

4.12.2018

Zapraszamy do korzystania naszych nowych materiałów bożonarodzeniowych. Poniżej znajdziecie kilka pomysłów na ich użycie na lekcjach z Waszymi uczniami.

Po wprowadzeniu słownictwa z flashcards, uczniowie mogą utrwalić słownictwo dzięki grom i zabawom:

BINGO INACZEJ

Uczniowie pracują w parach lub grupach trzyosobowych. Nauczyciel rozdaje karty obrazkowe (każda para/grupa otrzymuje taką samą liczbę kart). Uczniowie rozkładają swoje karty na ławkach obrazkiem do góry. Nauczyciel staje przed klasą i po kolei mówi lub pokazuje karty obrazkowe. Grupa, która ma to słówko odwraca daną kartę obrazkiem do dołu. Uczniowie, którzy odwrócą wszystkie swoje karty krzyczą „BINGO!”

CHINESE WHISPERS

Nauczyciel umieszcza na tablicy karty obrazkowe. Uczniowie siadają w czteroosobowych rzędach. Nauczyciel mówi na ucho pierwszemu uczniowi z rzędu słowo, które następnie jest powtarzane następnemu uczniowi. Ostatni uczeń z rzędu podchodzi do tablicy i dotyka flashcard przedstawiający dane słowo. Może też powiedzieć słowo na głos.

Speaking: Gra (ćw. 7 str. 4): rozdaj pionki oraz po jednej kostce na parę. Uczniowie w parach na przemian rzucają kostką i poruszają się po planszy- ich zadaniem jest powiedzieć słowo, które znajduje się na danym polu.

Writing: Ćw. 8 str. 5 uczniowie mogą wykonać na dużych brystolach w grupach. Następnie mogą opowiedzieć pozostałym grupom co znajduje się w worku ich Mikołaja.

Na stronie British Council można znaleźć inne dodatkowe materiały bożonarodzeniowe. Szczególnie polecam historyjkę o bałwanku i ćwiczenia do niej przygotowane.

Dla starszych uczniów polecam aktywność „Christmas Tongue Twisters” pokazaną w poniższym filmiku:

Jeśli nie korzystaliście z naszych świątecznych materiałów w zeszłym roku, serdecznie zapraszam do tego wpisu.

Joanna Zarańska - założycielka Early Stage
Agnieszka Jankowska - Łoś - Dyrektorka metodyczna Early Stage
Dorota Ścisłowska - metodyk główny Early Stage
Komentarze

Jak oceniac uczniow zeby nie obnizac samooceny

Jak oceniać uczniów, aby nie obniżać ich samooceny? Oceny w szkole podstawowej, językowej, średniej…

Oceny wydają się niezbędne w procesie nauczania – są powszechnie stosowane w szkołach i w uproszczony sposób przedstawiają, w jakim stopniu uczeń przyswoił m...
Czytaj więcej
GT Walsheim Medium

Quick Trick season 2 episode 7: THE NEGATIVE

W siódmym odcinku drugiego sezonu QUICK TRICK ponownie przychodzimy z ciekawym pomysłem, który sprawi, że nauka pisania nowych słów będzie szybka, łatwa i ni...
Czytaj więcej
Hospitacje kolezenskie na lekcjach angielskiego

Tajemniczy ogród nauczania: jak obserwacje lekcji mogą wzbogacić Twój warsztat lektorski?

O hospitacjach i obserwacjach koleżeńskich, lekcjach pokazowych, wizytacjach i lekcjach otwartych pisze Weronika Puszyk, metodyczka główna Early Stage....
Czytaj więcej
Praca z jezykiem angielskim za granica

Ciekawa praca z językiem angielskim – bez doświadczenia, zdalna, a może za granicą?

Marzy Ci się ciekawa praca z angielskim? Jeśli doskonale znasz ten język, to możliwości są naprawdę różnorodne – od zdalnych korepetycji w piżamie, przez gra...
Czytaj więcej