Zapraszamy do korzystania naszych nowych materiałów bożonarodzeniowych. Poniżej znajdziecie kilka pomysłów na ich użycie na lekcjach z Waszymi uczniami.
Po wprowadzeniu słownictwa z flashcards, uczniowie mogą utrwalić słownictwo dzięki grom i zabawom:
BINGO INACZEJ
Uczniowie pracują w parach lub grupach trzyosobowych. Nauczyciel rozdaje karty obrazkowe (każda para/grupa otrzymuje taką samą liczbę kart). Uczniowie rozkładają swoje karty na ławkach obrazkiem do góry. Nauczyciel staje przed klasą i po kolei mówi lub pokazuje karty obrazkowe. Grupa, która ma to słówko odwraca daną kartę obrazkiem do dołu. Uczniowie, którzy odwrócą wszystkie swoje karty krzyczą „BINGO!”
CHINESE WHISPERS
Nauczyciel umieszcza na tablicy karty obrazkowe. Uczniowie siadają w czteroosobowych rzędach. Nauczyciel mówi na ucho pierwszemu uczniowi z rzędu słowo, które następnie jest powtarzane następnemu uczniowi. Ostatni uczeń z rzędu podchodzi do tablicy i dotyka flashcard przedstawiający dane słowo. Może też powiedzieć słowo na głos.
Speaking: Gra (ćw. 7 str. 4): rozdaj pionki oraz po jednej kostce na parę. Uczniowie w parach na przemian rzucają kostką i poruszają się po planszy- ich zadaniem jest powiedzieć słowo, które znajduje się na danym polu.
Writing: Ćw. 8 str. 5 uczniowie mogą wykonać na dużych brystolach w grupach. Następnie mogą opowiedzieć pozostałym grupom co znajduje się w worku ich Mikołaja.
Na stronie British Council można znaleźć inne dodatkowe materiały bożonarodzeniowe. Szczególnie polecam historyjkę o bałwanku i ćwiczenia do niej przygotowane.
Dla starszych uczniów polecam aktywność „Christmas Tongue Twisters” pokazaną w poniższym filmiku:
Jeśli nie korzystaliście z naszych świątecznych materiałów w zeszłym roku, serdecznie zapraszam do tego wpisu.