Dorosłym zdarza się narzekać na zachowania nastolatków i na podejmowane przez nich decyzje, z którym nie zgadzają się ich rodzice i nauczyciele. Tymczasem pamiętamy również, jacy sami byliśmy w tym wieku. Jednak czy wiemy, dlaczego zachowanie tak się zmienia w naszym okresie dojrzewania? Odpowiemy Ci na to pytanie w naszym kolejnym podcaście!
Beata Wysocka przedstawi, co nauczyciel musi wiedzieć o mózgach swoich uczniów. Użyje do tego metafory psa strażnika i mądrej sowy, która na pewno jest znana uczestnikom naszego webinaru ‘Mindfulness w edukacji’ (link do nagrania na końcu tego wpisu)! W ten sposób dowiesz się, które fragmenty naszego mózgu są odpowiedzialne za nagłe reakcje na stres oraz dlaczego uczeń dotyka językiem słupa w mroźną zimę pomimo, że wie, jakie są tego konsekwencje. Dowiesz się również, czemu warto wspierać rozwój emocjonalno-społeczny uczniów i jak to robić ;)
Polecana w czasie podcastu książka to "Attack of the Teenage Brain" Johna Mediny.
Zapraszamy Cię również do obejrzenia naszego webinarium o mindfulness, w którym znajdziesz kilka przydatnych technik na ćwiczenie uważności z Twoimi uczniami, które wspomogą również ich rozwój emocjonalno-społeczny:
https://universe.earlystage.pl/szkolenia/mindfulness-w-nauczaniu
A jeśli chcesz wymienić się spostrzeżeniami z innymi lektorami języka angielskiego – dołącz do naszej grupy na Facebooku – Teachers’ Universe.