Nauczycielu, na pewno zdarzało Ci się zastanawiać, dlaczego nastolatki czasami popełniają tak oczywiste błędy, jak np. wdawanie się w bójki w czasie szkolnych przerw. Zdziwisz się, jeśli powiemy, że takie zachowania są ściśle powiązane z rozwojem mózgu naszych uczniów? Co ciekawe, nauczyciele mogą mieć ogromny wpływ na to i dzięki kilku prostym ćwiczeniom mogą sprawić, że rozwój emocjonalny wśród nastolatków będzie szybszy! Zapraszam do odsłuchania naszego ostatniego podcastu przed nadchodzącymi wakacjami!
MIT CZY PRAWDA? Czy to możliwe, aby ruch zmieniał strukturę naszego mózgu i wpływał pozytywnie na naszą pamięć? Czy spokojne siedzenie w ławce podczas zajęć ma dobry wpływ na proces nauki i koncentrację? Na te pytania odpowiadamy w najnowszym podcaście! Anglisto, nie tylko przedstawimy Ci fakty na temat wpływu ruchu na mózg, ale powiemy, jak możesz wykorzystać go na lekcjach języka angielskiego. Zapraszamy do odsłuchiwania!
Masz czasem poczucie, że wykonywanie zadań analitycznych jest dla Ciebie łatwiejsze niż zadania kreatywne albo na odwrót? Czy zauważasz, że Twoi uczniowie mają różne predyspozycje i zastanawiasz się, jak najlepiej wykorzystać talenty uczniów, aby lekcje języka angielskiego były jak najbardziej efektywne? Zapraszamy do wysłuchania podcastu, z którego dowiesz się, czym są talenty Gallupa oraz jak mogą Ci się przydać w życiu oraz szkole!
Nauczycielu – poszukujesz wskazówek, jak budować relacje z uczniami w oparciu o uznanie wzajemnych uczuć i potrzeb? W takim razie zapraszamy Cię do wysłuchania naszego najnowszego podcastu! Tym razem Beata Wysocka opowie m.in. czym jest Porozumienie Bez Przemocy (Nonviolent Communication) i jak w duchu NVC poradzić sobie z sytuacją, gdy dziecko krzyczy lub bije. Nie przegap tej potężnej dawki inspiracji! :-)
Posłuchaj, jak Beata Wysocka opowiada o memach, w kontekście dydaktyki ewolucyjnej
Posłuchaj, jak Beata Wysocka opowiada o uważności (mindfulness) :)
Zapraszamy Was do odsłuchania podcastu, w którym Zuza Piechowicz oraz Maciej Sopyło porozmawiają o tym, jak budować relacje w świecie technologii. Zapraszamy!
Pierwszy podcast w tym roku szkolnym! Beata Wysocka udziela w nim odpowiedzi na często zadawane pytania, czyli jak radzić sobie ze stresem? Zapraszamy do odsłuchania :)
Biznesowy podcast o design thinking
W trzecim podcaście game-changerów Tonia Bochińska rozmawia z Eweliną Wyczółkowską, o tym:
W tym podcaście Beata Wysocka i Magda Adaś rozmawiają o tym, jak zapobiec hałasowi w klasie. Dowiecie się między innymi:
* dlaczego najlepszym zwierzakiem domowym nauczyciela jest tarantula ;)
* jakie apki pomogą nam w dbaniu o ciszę
* do czego (poza piciem) przydają się kubki
* w jaki sposób korzystać z gestów, aby zminimalizować głośność
* jakie ćwiczenia oddechowe zaproponować uczniom, aby się nauczyli wyciszać
W drugim podcaście game-changerów Tonia Bochińska rozmawia z Jagodą Gandziarowską-Ziołecką, o tym:
W podcaście o nastawieniu na rozwój ("growth mindset") Beata Wysocka z Agnieszką Jankowską-Łoś rozmawiają o tym:
- dlaczego tak bardzo nie lubimy popełniać błędów i jak ich nie unikać (sic!)- czy możemy pracować nad swoją inteligencją czy raczej jest wrodzona (tak, tak - odwieczna debata "nature or nurture")
- czy to prawda, że the sky is the limit i wszystko w naszej mocy
- jaki związek ma powiedzenie "jeszcze nie" z magią ;)
- oraz o tym, czym zastąpić słowo "porażka"
Gościem Toni Bochińskiej, współwłaścicielki Early Stage, jest Magda Petryniak, Prezeska Story Seekers Polska. W pierwszym podcaście game-changerów rozmawiają o tym:
W najnowszym odcinku podcastów Early Stage ‘O edukacji i nie tylko’
Magda Adaś rozmawia z Moniką Rudnicką o wrażeniach i refleksjach
zebranych po przeczytaniu książki ‘Powerful Teaching’.
W tym podcaście Beata Wysocka i Ewelina Wyczółkowska rozmawiają o tym
- z czym się je design thinking i jak schrupać go w klasie :)
- czy to prawda, że niektórzy są kreatywni, a inni nie bardzo
- jak się mają tybetańskie śpiworki do głównych zasad design thinking
- jak nauczanie wiąże się z elementami składowymi myślenia elastycznego
- czy kreatywność zawiera w sobie działanie czy wcale nie.
W tym podcaście rozmawiamy o tym, jak uniknąć wypalenia zawodowego,
czyli jak zadbać o siebie będąc nauczycielem. Powiemy o tym, czym jest
niekompetentna kompetencja, jak się ustrzec przed perfekcjonizmem,
narzekactwem i popadaniem w rutynę. Poszukamy konstruktywnej krytyki i
odskoczni. Nie będziemy natomiast na siłę szukać work-life balance ;).
Zapraszamy!
W tym podcaście rozmawiamy o tym, jak budować pewność siebie w roli nauczyciela. Poruszamy tematy związane z teacher empowerment, autonomią nauczyciela, sprawczością, bezpieczeństwem oraz niepewnością, która daje pewność :) Stay tuned!