Early Stage Universe | Summer FREEBIES - Early Stage Universe

Summer FREEBIES

4.06.2018

Zapraszamy do korzystania naszych materiałów wakacyjnych. Mamy dla Was piosenkę, flashcards i handout z ćwiczeniami.

Poniżej znajdziecie kilka pomysłów na użycie materiałów w klasie.

Gry i zabawy z kartami obrazkowymi i wyrazowymi:

OSTRICH GAME

Do tej gry będą potrzebne klamerki do ubrań. Przy użyciu klamerek nauczyciel przyczepia kartę obrazkową na plecach każdego ucznia. Uczniowie grają w parach, stając na przeciwko siebie z rękami za plecami. Na umówiony sygnał uczniowie próbują odkryć, jaka karta znajduje się na plecach ich partnera, jednocześnie nie pokazując swojej. Gdy uczeń zobaczy, co jest na karcie partnera, musi wykrzyknąć nazwę na głos.

SPIN THE BOTTLE

Uczniowie siadają w kółku. Nauczyciel kręci butelką. Uczeń, na którego wypadnie, musi powiedzieć, co znajduje się na karcie obrazkowej (lub przeczytać i pokazać słowo z karty wyrazowej) pokazanej przez nauczyciela. Po prawidłowej odpowiedzi uczeń kręci butelką, aby wybrać następną osobę do odpowiedzi.

Collocations/Speaking: Ćwiczenie 3 str. 2 z handoutu: Kolokacje z tego ćwiczenia można zapisać na karteczkach na zasadzie gry "I have, who has". Szablony do kart można łatwo stworzyć samemu, albo ściągnąć za darmo ze strony Teachers Pay Teachers.

A zasady tej zabawy dobrze wyjaśnia poniższy filmik:

Speaking/Writing/Art Project: Uczniowie pracują w parach, każdy uczeń nanosi na schematyczną mapę Europy (na przykład w takim stylu) trasę do różnych krajów z zaznaczeniem środka transportu jakiego użyje, aby się tam dostać. Następnie, nie pokazując swojej mapy, opisuje tę trasę partnerowi, który próbuje odtworzyć ją na swojej mapie. Następnie partnerzy zamieniają się rolami.

Dla starszych dzieci na stronie British Council znajdziemy artykuł, ćwiczenia i plan zajęć na temat transportu dla uczniów od 12 roku wzwyż.

Na koniec polecam też filmik o historii transportu, który pokazuje ewolucję pojazdów od canoe do samochodów wykorzystujących wodorowe ogniwa paliwowe - w sam raz na początek dyskusji na temat transportu w grupach zaawansowanych:

Dorota Ścisłowska - metodyk główny Early Stage
Agnieszka Gajewska - metodyk główny Early Stage
Komentarze

Communication cards 2

Materiały dla nauczycieli języka angielskiego - B2 Communication Cards

W tym sezonie będziemy się z Wami cyklicznie dzielić kartami gramatyczno-komunikacyjnymi do użycia w klasie z nastoletnimi uczniami na poziomie ...
Czytaj więcej
porazka

Neurobiologia porażki, czyli co porażka robi z naszym mózgiem?

Nie bój się popełniać błędów! Uczymy się na porażkach! Krok wstecz, ale dwa kroki w przód. Pomimo szczerych chęci te rady niezbyt dobrze na mnie działają. A ...
Czytaj więcej
Jak rozwijac warsztat jezykowy

Jak rozwijać warsztat językowy?

Podczas wykonywania zawodu nauczyciela języka angielskiego stale pracujemy z pewnym, ograniczonym zestawem słów i zasad gramatycznych. Czy w takim wypadku is...
Czytaj więcej
Empty Name 261

Jak nauczyć dzieci, czym jest dobra porażka?

Jak myślicie, czemu porażka nie tylko może, ale wręcz powinna się wydarzać w życiu dziecka? Jak sprawić, aby dziecko dobrze sobie z nią radziło?...
Czytaj więcej