Summer FREEBIES

4.06.2018

Zapraszamy do korzystania naszych materiałów wakacyjnych. Mamy dla Was piosenkę, flashcards i handout z ćwiczeniami.

Poniżej znajdziecie kilka pomysłów na użycie materiałów w klasie.

Gry i zabawy z kartami obrazkowymi i wyrazowymi:

OSTRICH GAME

Do tej gry będą potrzebne klamerki do ubrań. Przy użyciu klamerek nauczyciel przyczepia kartę obrazkową na plecach każdego ucznia. Uczniowie grają w parach, stając na przeciwko siebie z rękami za plecami. Na umówiony sygnał uczniowie próbują odkryć, jaka karta znajduje się na plecach ich partnera, jednocześnie nie pokazując swojej. Gdy uczeń zobaczy, co jest na karcie partnera, musi wykrzyknąć nazwę na głos.

SPIN THE BOTTLE

Uczniowie siadają w kółku. Nauczyciel kręci butelką. Uczeń, na którego wypadnie, musi powiedzieć, co znajduje się na karcie obrazkowej (lub przeczytać i pokazać słowo z karty wyrazowej) pokazanej przez nauczyciela. Po prawidłowej odpowiedzi uczeń kręci butelką, aby wybrać następną osobę do odpowiedzi.

Collocations/Speaking: Ćwiczenie 3 str. 2 z handoutu: Kolokacje z tego ćwiczenia można zapisać na karteczkach na zasadzie gry "I have, who has". Szablony do kart można łatwo stworzyć samemu, albo ściągnąć za darmo ze strony Teachers Pay Teachers.

A zasady tej zabawy dobrze wyjaśnia poniższy filmik:

Speaking/Writing/Art Project: Uczniowie pracują w parach, każdy uczeń nanosi na schematyczną mapę Europy (na przykład w takim stylu) trasę do różnych krajów z zaznaczeniem środka transportu jakiego użyje, aby się tam dostać. Następnie, nie pokazując swojej mapy, opisuje tę trasę partnerowi, który próbuje odtworzyć ją na swojej mapie. Następnie partnerzy zamieniają się rolami.

Dla starszych dzieci na stronie British Council znajdziemy artykuł, ćwiczenia i plan zajęć na temat transportu dla uczniów od 12 roku wzwyż.

Na koniec polecam też filmik o historii transportu, który pokazuje ewolucję pojazdów od canoe do samochodów wykorzystujących wodorowe ogniwa paliwowe - w sam raz na początek dyskusji na temat transportu w grupach zaawansowanych:

Dorota Ścisłowska - metodyk główny Early Stage
Agnieszka Gajewska - metodyk główny Early Stage
Komentarze

Czy w szkole jezykowej nauczyciele zadaja prace domowe

Czy w szkole językowej nauczyciele zadają prace domowe (i czy powinni)?

Czy zadawanie pracy domowej z języka angielskiego jest konieczne, niepotrzebne, a może szkodliwe? Z badań wynika jasno, że w przypadku języka obcego zadania ...
Czytaj więcej
Ksiazki dla nauczycieli angielskiego

Książki dla nauczycieli, które pozwolą rozwijać kompetencje zawodowe (i nie tylko)

Na pewno zdajesz sobie sprawę z tego, że jako nauczyciel(ka) musisz myśleć o nieustannym rozwoju i poszerzaniu swojej wiedzy. Wiele informacji znajdziesz w f...
Czytaj więcej
Wspolpraca lektorsko metodyczna a efektywnosc nauczania jezyka

Współpraca lektorsko-metodyczna a efektywność nauczania języka

Nauczanie angielskiego wymaga nie tylko ugruntowanej wiedzy językowej, ale również umiejętności przekazywania jej w angażujący i efektywny sposób. W tym proc...
Czytaj więcej
Zasada rosenshinea skuteczne nauczanie rusztowania w edukacji

Cegiełka po cegiełce, czyli nauczyciel murarzem. Zasada Rosenshine’a a skuteczne nauczanie

Pewnie zdziwcie się, kiedy Wam powiem, że budownictwo i edukacja mają sporo wspólnego! Nie chodzi mi o tak oczywiste porównania, jak tworzenie czegoś od pods...
Czytaj więcej