Summer FREEBIES - Early Stage Universe

Summer FREEBIES

4.06.2018

Zapraszamy do korzystania naszych materiałów wakacyjnych. Mamy dla Was piosenkę, flashcards i handout z ćwiczeniami.

Poniżej znajdziecie kilka pomysłów na użycie materiałów w klasie.

Gry i zabawy z kartami obrazkowymi i wyrazowymi:

OSTRICH GAME

Do tej gry będą potrzebne klamerki do ubrań. Przy użyciu klamerek nauczyciel przyczepia kartę obrazkową na plecach każdego ucznia. Uczniowie grają w parach, stając na przeciwko siebie z rękami za plecami. Na umówiony sygnał uczniowie próbują odkryć, jaka karta znajduje się na plecach ich partnera, jednocześnie nie pokazując swojej. Gdy uczeń zobaczy, co jest na karcie partnera, musi wykrzyknąć nazwę na głos.

SPIN THE BOTTLE

Uczniowie siadają w kółku. Nauczyciel kręci butelką. Uczeń, na którego wypadnie, musi powiedzieć, co znajduje się na karcie obrazkowej (lub przeczytać i pokazać słowo z karty wyrazowej) pokazanej przez nauczyciela. Po prawidłowej odpowiedzi uczeń kręci butelką, aby wybrać następną osobę do odpowiedzi.

Collocations/Speaking: Ćwiczenie 3 str. 2 z handoutu: Kolokacje z tego ćwiczenia można zapisać na karteczkach na zasadzie gry "I have, who has". Szablony do kart można łatwo stworzyć samemu, albo ściągnąć za darmo ze strony Teachers Pay Teachers.

A zasady tej zabawy dobrze wyjaśnia poniższy filmik:

Speaking/Writing/Art Project: Uczniowie pracują w parach, każdy uczeń nanosi na schematyczną mapę Europy (na przykład w takim stylu) trasę do różnych krajów z zaznaczeniem środka transportu jakiego użyje, aby się tam dostać. Następnie, nie pokazując swojej mapy, opisuje tę trasę partnerowi, który próbuje odtworzyć ją na swojej mapie. Następnie partnerzy zamieniają się rolami.

Dla starszych dzieci na stronie British Council znajdziemy artykuł, ćwiczenia i plan zajęć na temat transportu dla uczniów od 12 roku wzwyż.

Na koniec polecam też filmik o historii transportu, który pokazuje ewolucję pojazdów od canoe do samochodów wykorzystujących wodorowe ogniwa paliwowe - w sam raz na początek dyskusji na temat transportu w grupach zaawansowanych:

Dorota Ścisłowska - metodyk główny Early Stage
Agnieszka Gajewska - metodyk główny Early Stage
Komentarze

Jak oceniac uczniow zeby nie obnizac samooceny

Jak oceniać uczniów, aby nie obniżać ich samooceny? Oceny w szkole podstawowej, językowej, średniej…

Oceny wydają się niezbędne w procesie nauczania – są powszechnie stosowane w szkołach i w uproszczony sposób przedstawiają, w jakim stopniu uczeń przyswoił m...
Czytaj więcej
GT Walsheim Medium

Quick Trick season 2 episode 7: THE NEGATIVE

W siódmym odcinku drugiego sezonu QUICK TRICK ponownie przychodzimy z ciekawym pomysłem, który sprawi, że nauka pisania nowych słów będzie szybka, łatwa i ni...
Czytaj więcej
Hospitacje kolezenskie na lekcjach angielskiego

Tajemniczy ogród nauczania: jak obserwacje lekcji mogą wzbogacić Twój warsztat lektorski?

O hospitacjach i obserwacjach koleżeńskich, lekcjach pokazowych, wizytacjach i lekcjach otwartych pisze Weronika Puszyk, metodyczka główna Early Stage....
Czytaj więcej
Praca z jezykiem angielskim za granica

Ciekawa praca z językiem angielskim – bez doświadczenia, zdalna, a może za granicą?

Marzy Ci się ciekawa praca z angielskim? Jeśli doskonale znasz ten język, to możliwości są naprawdę różnorodne – od zdalnych korepetycji w piżamie, przez gra...
Czytaj więcej