­čôÜ | Summer FREEBIES - Early Stage Universe

Summer FREEBIES

4.06.2018

Zapraszamy do korzystania naszych materiałów wakacyjnych. Mamy dla Was piosenkę, flashcards i handout z ćwiczeniami.

Poniżej znajdziecie kilka pomysłów na użycie materiałów w klasie.

Gry i zabawy z kartami obrazkowymi i wyrazowymi:

OSTRICH GAME

Do tej gry b─Öd─ů potrzebne klamerki do ubra┼ä. Przy u┼╝yciu klamerek nauczyciel przyczepia kart─Ö obrazkow─ů na plecach ka┼╝dego ucznia. Uczniowie graj─ů w parach, staj─ůc na przeciwko siebie z r─Ökami za plecami. Na um├│wiony sygna┼é uczniowie pr├│buj─ů odkry─ç, jaka karta znajduje si─Ö na plecach ich partnera, jednocze┼Ťnie nie pokazuj─ůc swojej. Gdy ucze┼ä zobaczy, co jest na karcie partnera, musi wykrzykn─ů─ç nazw─Ö na g┼éos.

SPIN THE BOTTLE

Uczniowie siadaj─ů w k├│┼éku. Nauczyciel kr─Öci butelk─ů. Ucze┼ä, na kt├│rego wypadnie, musi powiedzie─ç, co znajduje si─Ö na karcie obrazkowej (lub przeczyta─ç i pokaza─ç s┼éowo z karty wyrazowej) pokazanej przez nauczyciela. Po prawid┼éowej odpowiedzi ucze┼ä kr─Öci butelk─ů, aby wybra─ç nast─Öpn─ů osob─Ö do odpowiedzi.

Collocations/Speaking: ─ćwiczenie 3 str. 2 z handoutu: Kolokacje z tego ─çwiczenia mo┼╝na zapisa─ç na karteczkach na zasadzie gry "I have, who has". Szablony do kart mo┼╝na ┼éatwo stworzy─ç samemu, albo ┼Ťci─ůgn─ů─ç za darmo ze strony Teachers Pay Teachers.

A zasady tej zabawy dobrze wyja┼Ťnia poni┼╝szy filmik:

Speaking/Writing/Art Project: Uczniowie pracuj─ů w parach, ka┼╝dy ucze┼ä nanosi na schematyczn─ů map─Ö Europy (na przyk┼éad w takim stylu) tras─Ö do r├│┼╝nych kraj├│w z zaznaczeniem ┼Ťrodka transportu jakiego u┼╝yje, aby si─Ö tam dosta─ç. Nast─Öpnie, nie pokazuj─ůc swojej mapy, opisuje t─Ö tras─Ö partnerowi, kt├│ry pr├│buje odtworzy─ç j─ů na swojej mapie. Nast─Öpnie partnerzy zamieniaj─ů si─Ö rolami.

Dla starszych dzieci na stronie British Council znajdziemy artykuł, ćwiczenia i plan zajęć na temat transportu dla uczniów od 12 roku wzwyż.

Na koniec polecam te┼╝ filmik o historii transportu, kt├│ry pokazuje ewolucj─Ö pojazd├│w od canoe do samochod├│w wykorzystuj─ůcych wodorowe ogniwa paliwowe - w sam raz na pocz─ůtek dyskusji na temat transportu w grupach zaawansowanych:

Dorota Ścisłowska lektor i Metodyk Główny Early Stage
Opracowanie materiałów: Dorota Ścisłowska,
Piosenka: Agnieszka Gajewska - Metodyk Główny Early Stage
Weby posty na fb

To write or not to write... czyli o pisaniu w online!

Jak i czy w og├│le uczy─ç pisania na lekcjach online? Czy jest zupe┼énie inne od uczenia ÔÇ×analogowegoÔÇŁ? Przeczytajcie ten artyku┼é, aby rozstrzygn─ů─ç t─Ö kwesti─Ö....
Czytaj wi─Öcej
Post2

Google doodle i inne przyjemno┼Ťci ÔÇô o narz─Ödziach google w uczeniu online

W tym artykule opisz─Ö Wam kilka pomys┼é├│w na to, jak korzysta─ç z mo┼╝liwo┼Ťci naszej starej znajomej ÔÇô google. Tym razem jednak nie o samym google doodle ÔÇô o ty...
Czytaj wi─Öcej
Weby posty na fb 1

CZAT MAT! Czyli jak wykorzysta─ç czat w e-uczeniu

W dzisiejszym artykule przedstawiam Wam par─Ö propozycji na temat tego, jak wykorzysta─ç czat w narz─Ödziach do uczenia online, aby uatrakcyjni─ç zaj─Öcia. Jego n...
Czytaj wi─Öcej
Onine 3

My bedroom is my classroom!

Kuchnia, sypialnia, ┼éazienka. I tak w k├│┼éko od ostatnich 3 miesi─Öcy. St├│┼é zawalony notatkami i kubkami po kawie. I codziennie pytanie - jaki jest dzi┼Ť dzie┼ä ...
Czytaj wi─Öcej