Summer FREEBIES - Early Stage Universe

Summer FREEBIES

4.06.2018

Zapraszamy do korzystania naszych materiałów wakacyjnych. Mamy dla Was piosenkę, flashcards i handout z ćwiczeniami.

Poniżej znajdziecie kilka pomysłów na użycie materiałów w klasie.

Gry i zabawy z kartami obrazkowymi i wyrazowymi:

OSTRICH GAME

Do tej gry będą potrzebne klamerki do ubrań. Przy użyciu klamerek nauczyciel przyczepia kartę obrazkową na plecach każdego ucznia. Uczniowie grają w parach, stając na przeciwko siebie z rękami za plecami. Na umówiony sygnał uczniowie próbują odkryć, jaka karta znajduje się na plecach ich partnera, jednocześnie nie pokazując swojej. Gdy uczeń zobaczy, co jest na karcie partnera, musi wykrzyknąć nazwę na głos.

SPIN THE BOTTLE

Uczniowie siadają w kółku. Nauczyciel kręci butelką. Uczeń, na którego wypadnie, musi powiedzieć, co znajduje się na karcie obrazkowej (lub przeczytać i pokazać słowo z karty wyrazowej) pokazanej przez nauczyciela. Po prawidłowej odpowiedzi uczeń kręci butelką, aby wybrać następną osobę do odpowiedzi.

Collocations/Speaking: Ćwiczenie 3 str. 2 z handoutu: Kolokacje z tego ćwiczenia można zapisać na karteczkach na zasadzie gry "I have, who has". Szablony do kart można łatwo stworzyć samemu, albo ściągnąć za darmo ze strony Teachers Pay Teachers.

A zasady tej zabawy dobrze wyjaśnia poniższy filmik:

Speaking/Writing/Art Project: Uczniowie pracują w parach, każdy uczeń nanosi na schematyczną mapę Europy (na przykład w takim stylu) trasę do różnych krajów z zaznaczeniem środka transportu jakiego użyje, aby się tam dostać. Następnie, nie pokazując swojej mapy, opisuje tę trasę partnerowi, który próbuje odtworzyć ją na swojej mapie. Następnie partnerzy zamieniają się rolami.

Dla starszych dzieci na stronie British Council znajdziemy artykuł, ćwiczenia i plan zajęć na temat transportu dla uczniów od 12 roku wzwyż.

Na koniec polecam też filmik o historii transportu, który pokazuje ewolucję pojazdów od canoe do samochodów wykorzystujących wodorowe ogniwa paliwowe - w sam raz na początek dyskusji na temat transportu w grupach zaawansowanych:

Dorota Ścisłowska - metodyk główny Early Stage
Agnieszka Gajewska - metodyk główny Early Stage
Komentarze

EARLY STAGE 0814 1

Rola i wizerunek nauczyciela we współczesnym społeczeństwie – kim dziś jest lektor angielskiego?

Wizerunek nauczyciela, z definicji, to ogół cech, które go charakteryzują i wpływają na to, jak jest postrzegany przez otoczenie. Co naturalne, rol...
Czytaj więcej
Lektor jezyka angielskiego praca nauczyciel angielskiego paca

Jak wygląda rekrutacja na lektora angielskiego w szkole językowej?

Lekor/ka języka angielskiego to popularny zawód. Poza satysfakcją z obcowania z językiem i ludźmi, daje też pole do ciągłego rozwoju i kreatywnego spełnienia...
Czytaj więcej
Praca nauczyciela w szkole jezykowej prywatnej panstwowej

Prywatne, państwowe, językowe – w jakich szkołach lepiej uczyć?

Jeśli chcesz pracować jako nauczyciel(ka) języka angielskiego, masz do wyboru pracę w szkole państwowej, prywatnej (chodzi o prywatne licea, szkoły i przedsz...
Czytaj więcej
Jak uczyc zeby nauczyc 5 sposobow

Jak uczyć, żeby nauczyć? 5 teaching hacks, które robią różnicę

Jak skutecznie uczyć – angielskiego i nie tylko? Na to pytanie odpowiada metodyczka Early Stage, Beata Wysocka, która od lat wspiera nauczycieli i testuje na...
Czytaj więcej