Valentine's Day FREEBIES - Early Stage Universe

Valentine's Day FREEBIES

7.03.2018

Zapraszamy do korzystania naszych materiałów walentynkowych. Oto dwie piosenki, wierszyk, flashcards i ćwiczenia.

Poniżej znajdziecie kilka pomysłów na użycie tych materiałów w klasie.

Po wprowadzeniu słownictwa utrwalmy je dzięki grom i zabawom:

FOUR CORNERS

Nauczyciel wiesza po jednej (lub po dwie) karty obrazkowe w czterech rogach sali. Jeden z uczniów stoi na środku sali i z zamkniętymi oczami liczy do dziesięciu. W tym czasie uczniowie rozbiegają się do kątów. Po zakończeniu odliczania uczeń stojący w środku mówi „STOP” i wybiera jeden z rogów sali poprzez nazwanie karty/kart obrazkowych wiszących w tym rogu. Uczniowie stojący w tym miejscu odpadają z gry. Gramy do momentu, aż zostanie tylko jeden uczeń. Wygrany przejmuje rolę ucznia wywołującego karty obrazkowe.

TRUE OR FALSE

Nauczyciel tworzy linię na podłodze (można użyć sznurka, taśmy malarskiej lub kredy, jeśli grasz na podwórku). Po jednej stronie linii jest „True”, a po drugiej „False”. Nauczyciel podnosi kartę obrazkową i mówi co się na niej znajduje. Jeśli uczniowie uznają jego podpowiedź za poprawną - przeskakują na stronę „True”, jeśli odpowiedź nauczyciela jest nieprawidłowa – na stronę „False”.

Speaking: Po wprowadzeniu wierszyka z handoutu „Valentine’s Day” uczniowie mogą ćwiczyć konstrukcję „…… for you” podając sobie różne przedmioty. Można użyć rzeczy, które mają na biurkach (okazja do powtórki słownictwa szkolnego) lub kart obrazkowych i wyrazowych.

Writing: Na podstawie ćwiczeń z handoutu „Love and Friendship” uczniowie tworzą karty walentynkowe. Ciekawe sposoby na kartki można znaleźć na blogu Easy Peasy and Fun, a Hallmark ma listę przykładów „Valentine’s Messages”, która może pomóc przy pisaniu życzeń walentynkowych.

Dla zaawansowanych: Krótki filmik pełen ciekawostek o Walentynkach (dobre do powtórki dużych liczb):


Ciekawa jest też Historia Walentynek pełna świetnych przykładów użycia past simple – napisy i obrazki ułatwią uczniom zrozumienie treści filmiku.

Pozdrawiam walentynkowo!

Joanna Zarańska - założycielka Early Stage
Monika Rudnicka - metodyk główny Early Stage


Dorota Ścisłowska - metodyk główny Early Stage


Komentarze

IT with Doti quick trick thumbnails miniaturki 26

Quick Trick season 2, episode 3: TORCHES

Potrzebujesz skupić uwagę swoich uczniów w czasie utrwalania nowego słownictwa? Chcesz zaangażować w atrakcyjną zabawę z gadżetem wszystkich swoich uczniów, ...
Czytaj więcej
Rozmowa kwalifikacyjna lektor jezyka angielskiego

Jak dobrze wypaść na rozmowie kwalifikacyjnej? Rady dla lektorów

Jak dobrze wypaść na rozmowie kwalifikacyjnej? Przede wszystkim zwróć uwagę na to, jakie masz umiejętności – również te miękkie – i przemyśl, jak możesz je z...
Czytaj więcej
Praca jako lektor nauczyciel bez wyksztalcenia filologicznego

Praca jako lektor angielskiego bez wykształcenia filologicznego – czy to możliwe?

Jak zostać nauczycielem angielskiego bez studiów? Czy to w ogóle możliwe? Jeżeli chcesz uczyć w szkole podstawowej lub średniej, to wystarczy, że ukończysz n...
Czytaj więcej
Myslenie krytyczne w edukacji dzieci i mlodziezy early stage

Jak rozwijać umiejętności krytycznego myślenia u uczniów na lekcjach języka angielskiego?

Co to jest myślenie krytyczne? Na czym polega? Myślenie krytyczne to ważna umiejętność we współczesnym świecie. Jest zaliczana do kluczowych kompetencji XXI ...
Czytaj więcej