Valentine's Day FREEBIES

7.03.2018

Zapraszamy do korzystania naszych materiałów walentynkowych. Oto dwie piosenki, wierszyk, flashcards i ćwiczenia.

Poniżej znajdziecie kilka pomysłów na użycie tych materiałów w klasie.

Po wprowadzeniu słownictwa utrwalmy je dzięki grom i zabawom:

FOUR CORNERS

Nauczyciel wiesza po jednej (lub po dwie) karty obrazkowe w czterech rogach sali. Jeden z uczniów stoi na środku sali i z zamkniętymi oczami liczy do dziesięciu. W tym czasie uczniowie rozbiegają się do kątów. Po zakończeniu odliczania uczeń stojący w środku mówi „STOP” i wybiera jeden z rogów sali poprzez nazwanie karty/kart obrazkowych wiszących w tym rogu. Uczniowie stojący w tym miejscu odpadają z gry. Gramy do momentu, aż zostanie tylko jeden uczeń. Wygrany przejmuje rolę ucznia wywołującego karty obrazkowe.

TRUE OR FALSE

Nauczyciel tworzy linię na podłodze (można użyć sznurka, taśmy malarskiej lub kredy, jeśli grasz na podwórku). Po jednej stronie linii jest „True”, a po drugiej „False”. Nauczyciel podnosi kartę obrazkową i mówi co się na niej znajduje. Jeśli uczniowie uznają jego podpowiedź za poprawną - przeskakują na stronę „True”, jeśli odpowiedź nauczyciela jest nieprawidłowa – na stronę „False”.

Speaking: Po wprowadzeniu wierszyka z handoutu „Valentine’s Day” uczniowie mogą ćwiczyć konstrukcję „…… for you” podając sobie różne przedmioty. Można użyć rzeczy, które mają na biurkach (okazja do powtórki słownictwa szkolnego) lub kart obrazkowych i wyrazowych.

Writing: Na podstawie ćwiczeń z handoutu „Love and Friendship” uczniowie tworzą karty walentynkowe. Ciekawe sposoby na kartki można znaleźć na blogu Easy Peasy and Fun, a Hallmark ma listę przykładów „Valentine’s Messages”, która może pomóc przy pisaniu życzeń walentynkowych.

Dla zaawansowanych: Krótki filmik pełen ciekawostek o Walentynkach (dobre do powtórki dużych liczb):


Ciekawa jest też Historia Walentynek pełna świetnych przykładów użycia past simple – napisy i obrazki ułatwią uczniom zrozumienie treści filmiku.

 

Pozdrawiam walentynkowo!


Dorota Ścisłowska
lektor i Metodyk Główny Early Stage
Opracowanie materiałów: Monika Rudnicka, Metodyk Główny Early Stage  
Piosenka "Love and Friendship": Joanna Zarańska, założycielka Early Stage,
autorka podręczników i pomocy dydaktycznych


Gardło na ławce rezerwowych

Zazwyczaj gra w pierwszym składzie, ale kiedy ma gorszy dzień – dostaje czerwoną kartkę i trafia na ławkę rezerwowych! Tyle że mecz toczy się dalej i trzeba ...
Czytaj więcej

Gramatyczny szach mat

Lubisz wygrywać? Gramatyka to mocny zawodnik, nie ulegnie bez walki! Jeżeli chcesz działać taktycznie, wciągnij ją do gry i nie wypuszczaj z klasy, dopóki ni...
Czytaj więcej

Feedback z innej beczki

Wyobraź sobie, że istnieje Biuro Informacji Zwrotnej. Dzwonisz, a ciepły głos w słuchawce mówi: „Zostaw wiadomość. Niezwłocznie przekażemy ją adresatowi”. Ni...
Czytaj więcej

Praca lektorki to dla mnie nieograniczone możliwości rozwoju i świetna zabawa

Po tych kilku latach pracy, zaczęłam inaczej patrzeć na świat – jak widzę dużą kostkę myślę „pogramy w klasy ćwicząc past simple”, jak widzę pusty słoik myśl...
Czytaj więcej