Valentine's Day FREEBIES

7.03.2018

Zapraszamy do korzystania naszych materiałów walentynkowych. Oto dwie piosenki, wierszyk, flashcards i ćwiczenia.

Poniżej znajdziecie kilka pomysłów na użycie tych materiałów w klasie.

Po wprowadzeniu słownictwa utrwalmy je dzięki grom i zabawom:

FOUR CORNERS

Nauczyciel wiesza po jednej (lub po dwie) karty obrazkowe w czterech rogach sali. Jeden z uczniów stoi na środku sali i z zamkniętymi oczami liczy do dziesięciu. W tym czasie uczniowie rozbiegają się do kątów. Po zakończeniu odliczania uczeń stojący w środku mówi „STOP” i wybiera jeden z rogów sali poprzez nazwanie karty/kart obrazkowych wiszących w tym rogu. Uczniowie stojący w tym miejscu odpadają z gry. Gramy do momentu, aż zostanie tylko jeden uczeń. Wygrany przejmuje rolę ucznia wywołującego karty obrazkowe.

TRUE OR FALSE

Nauczyciel tworzy linię na podłodze (można użyć sznurka, taśmy malarskiej lub kredy, jeśli grasz na podwórku). Po jednej stronie linii jest „True”, a po drugiej „False”. Nauczyciel podnosi kartę obrazkową i mówi co się na niej znajduje. Jeśli uczniowie uznają jego podpowiedź za poprawną - przeskakują na stronę „True”, jeśli odpowiedź nauczyciela jest nieprawidłowa – na stronę „False”.

Speaking: Po wprowadzeniu wierszyka z handoutu „Valentine’s Day” uczniowie mogą ćwiczyć konstrukcję „…… for you” podając sobie różne przedmioty. Można użyć rzeczy, które mają na biurkach (okazja do powtórki słownictwa szkolnego) lub kart obrazkowych i wyrazowych.

Writing: Na podstawie ćwiczeń z handoutu „Love and Friendship” uczniowie tworzą karty walentynkowe. Ciekawe sposoby na kartki można znaleźć na blogu Easy Peasy and Fun, a Hallmark ma listę przykładów „Valentine’s Messages”, która może pomóc przy pisaniu życzeń walentynkowych.

Dla zaawansowanych: Krótki filmik pełen ciekawostek o Walentynkach (dobre do powtórki dużych liczb):


Ciekawa jest też Historia Walentynek pełna świetnych przykładów użycia past simple – napisy i obrazki ułatwią uczniom zrozumienie treści filmiku.

Pozdrawiam walentynkowo!

Joanna Zarańska - założycielka Early Stage
Monika Rudnicka - metodyk główny Early Stage


Dorota Ścisłowska - metodyk główny Early Stage


Komentarze

Czy w szkole jezykowej nauczyciele zadaja prace domowe

Czy w szkole językowej nauczyciele zadają prace domowe (i czy powinni)?

Czy zadawanie pracy domowej z języka angielskiego jest konieczne, niepotrzebne, a może szkodliwe? Z badań wynika jasno, że w przypadku języka obcego zadania ...
Czytaj więcej
Ksiazki dla nauczycieli angielskiego

Książki dla nauczycieli, które pozwolą rozwijać kompetencje zawodowe (i nie tylko)

Na pewno zdajesz sobie sprawę z tego, że jako nauczyciel(ka) musisz myśleć o nieustannym rozwoju i poszerzaniu swojej wiedzy. Wiele informacji znajdziesz w f...
Czytaj więcej
Wspolpraca lektorsko metodyczna a efektywnosc nauczania jezyka

Współpraca lektorsko-metodyczna a efektywność nauczania języka

Nauczanie angielskiego wymaga nie tylko ugruntowanej wiedzy językowej, ale również umiejętności przekazywania jej w angażujący i efektywny sposób. W tym proc...
Czytaj więcej
Zasada rosenshinea skuteczne nauczanie rusztowania w edukacji

Cegiełka po cegiełce, czyli nauczyciel murarzem. Zasada Rosenshine’a a skuteczne nauczanie

Pewnie zdziwcie się, kiedy Wam powiem, że budownictwo i edukacja mają sporo wspólnego! Nie chodzi mi o tak oczywiste porównania, jak tworzenie czegoś od pods...
Czytaj więcej