Early Stage Universe | Valentine's Day FREEBIES - Early Stage Universe

Valentine's Day FREEBIES

7.03.2018

Zapraszamy do korzystania naszych materiałów walentynkowych. Oto dwie piosenki, wierszyk, flashcards i ćwiczenia.

Poniżej znajdziecie kilka pomysłów na użycie tych materiałów w klasie.

Po wprowadzeniu słownictwa utrwalmy je dzięki grom i zabawom:

FOUR CORNERS

Nauczyciel wiesza po jednej (lub po dwie) karty obrazkowe w czterech rogach sali. Jeden z uczniów stoi na środku sali i z zamkniętymi oczami liczy do dziesięciu. W tym czasie uczniowie rozbiegają się do kątów. Po zakończeniu odliczania uczeń stojący w środku mówi „STOP” i wybiera jeden z rogów sali poprzez nazwanie karty/kart obrazkowych wiszących w tym rogu. Uczniowie stojący w tym miejscu odpadają z gry. Gramy do momentu, aż zostanie tylko jeden uczeń. Wygrany przejmuje rolę ucznia wywołującego karty obrazkowe.

TRUE OR FALSE

Nauczyciel tworzy linię na podłodze (można użyć sznurka, taśmy malarskiej lub kredy, jeśli grasz na podwórku). Po jednej stronie linii jest „True”, a po drugiej „False”. Nauczyciel podnosi kartę obrazkową i mówi co się na niej znajduje. Jeśli uczniowie uznają jego podpowiedź za poprawną - przeskakują na stronę „True”, jeśli odpowiedź nauczyciela jest nieprawidłowa – na stronę „False”.

Speaking: Po wprowadzeniu wierszyka z handoutu „Valentine’s Day” uczniowie mogą ćwiczyć konstrukcję „…… for you” podając sobie różne przedmioty. Można użyć rzeczy, które mają na biurkach (okazja do powtórki słownictwa szkolnego) lub kart obrazkowych i wyrazowych.

Writing: Na podstawie ćwiczeń z handoutu „Love and Friendship” uczniowie tworzą karty walentynkowe. Ciekawe sposoby na kartki można znaleźć na blogu Easy Peasy and Fun, a Hallmark ma listę przykładów „Valentine’s Messages”, która może pomóc przy pisaniu życzeń walentynkowych.

Dla zaawansowanych: Krótki filmik pełen ciekawostek o Walentynkach (dobre do powtórki dużych liczb):


Ciekawa jest też Historia Walentynek pełna świetnych przykładów użycia past simple – napisy i obrazki ułatwią uczniom zrozumienie treści filmiku.

Pozdrawiam walentynkowo!

Joanna Zarańska - założycielka Early Stage
Monika Rudnicka - metodyk główny Early Stage


Dorota Ścisłowska - metodyk główny Early Stage


Komentarze

Communication cards 2

Materiały dla nauczycieli języka angielskiego - B2 Communication Cards

W tym sezonie będziemy się z Wami cyklicznie dzielić kartami gramatyczno-komunikacyjnymi do użycia w klasie z nastoletnimi uczniami na poziomie ...
Czytaj więcej
porazka

Neurobiologia porażki, czyli co porażka robi z naszym mózgiem?

Nie bój się popełniać błędów! Uczymy się na porażkach! Krok wstecz, ale dwa kroki w przód. Pomimo szczerych chęci te rady niezbyt dobrze na mnie działają. A ...
Czytaj więcej
Jak rozwijac warsztat jezykowy

Jak rozwijać warsztat językowy?

Podczas wykonywania zawodu nauczyciela języka angielskiego stale pracujemy z pewnym, ograniczonym zestawem słów i zasad gramatycznych. Czy w takim wypadku is...
Czytaj więcej
Empty Name 261

Jak nauczyć dzieci, czym jest dobra porażka?

Jak myślicie, czemu porażka nie tylko może, ale wręcz powinna się wydarzać w życiu dziecka? Jak sprawić, aby dziecko dobrze sobie z nią radziło?...
Czytaj więcej