Zapraszamy do korzystania naszych materiałów walentynkowych. Oto dwie piosenki, wierszyk, flashcards i ćwiczenia.
Poniżej znajdziecie kilka pomysłów na użycie tych materiałów w klasie.
Po wprowadzeniu słownictwa utrwalmy je dzięki grom i zabawom:
FOUR CORNERS
Nauczyciel wiesza po jednej (lub po dwie) karty obrazkowe w czterech rogach sali. Jeden z uczniów stoi na środku sali i z zamkniętymi oczami liczy do dziesięciu. W tym czasie uczniowie rozbiegają się do kątów. Po zakończeniu odliczania uczeń stojący w środku mówi „STOP” i wybiera jeden z rogów sali poprzez nazwanie karty/kart obrazkowych wiszących w tym rogu. Uczniowie stojący w tym miejscu odpadają z gry. Gramy do momentu, aż zostanie tylko jeden uczeń. Wygrany przejmuje rolę ucznia wywołującego karty obrazkowe.
TRUE OR FALSE
Nauczyciel tworzy linię na podłodze (można użyć sznurka, taśmy malarskiej lub kredy, jeśli grasz na podwórku). Po jednej stronie linii jest „True”, a po drugiej „False”. Nauczyciel podnosi kartę obrazkową i mówi co się na niej znajduje. Jeśli uczniowie uznają jego podpowiedź za poprawną - przeskakują na stronę „True”, jeśli odpowiedź nauczyciela jest nieprawidłowa – na stronę „False”.
Speaking: Po wprowadzeniu wierszyka z handoutu „Valentine’s Day” uczniowie mogą ćwiczyć konstrukcję „…… for you” podając sobie różne przedmioty. Można użyć rzeczy, które mają na biurkach (okazja do powtórki słownictwa szkolnego) lub kart obrazkowych i wyrazowych.
Writing: Na podstawie ćwiczeń z handoutu „Love and Friendship” uczniowie tworzą karty walentynkowe. Ciekawe sposoby na kartki można znaleźć na blogu Easy Peasy and Fun, a Hallmark ma listę przykładów „Valentine’s Messages”, która może pomóc przy pisaniu życzeń walentynkowych.
Dla zaawansowanych: Krótki filmik pełen ciekawostek o Walentynkach (dobre do powtórki dużych liczb):
Ciekawa jest też Historia Walentynek pełna świetnych przykładów użycia past simple – napisy i obrazki ułatwią uczniom zrozumienie treści filmiku.
Pozdrawiam walentynkowo!