Early Stage Universe | Winter FREEBIES - Early Stage Universe

Winter FREEBIES

9.01.2018

Zapraszamy do korzystania naszych materiałów zimowych. Poniżej znajdziecie kilka pomysłów na ich użycie na lekcjach z Waszymi uczniami.

Po wprowadzeniu słownictwa z flashcards, uczniowie mogą utrwalić słownictwo dzięki grom i zabawom:

ROUND ROBIN

Uczniowie po kolei wymieniają po jednym słówku z zimowej kategorii. Słówka nie mogą się powtarzać. Więcej o Round Robin przeczytacie tutaj (Cooperative Learning Resources).

SHOWDOWN

Uczniowie pracują w parach. Każda para dostaje zestaw kart obrazkowych. Jeden z uczniów podnosi kartę, drugi mówi, co się na niej znajduje. Aby ćwiczyć pisownię, uczniowie pracują w 3-4 osobowych grupach. Jeden z uczniów podnosi kartę obrazkową, każdy z uczniów zapisuje słowo. następnie porównują odpowiedzi i sprawdzają poprawną pisownię przy użyciu kart wyrazowych. Showdown jest szczegółowo opisany tutaj (Cooperative Learning Resources).

STOP AND SAY/READ

Ustawiamy krzesła w kręgu. Na oparciach przyklejamy karty obrazkowe lub wyrazowe. Dzieci poruszają się w kręgu do muzyki. Nauczyciel wyłącza muzykę i uczniowie kolejno mówią co znajduje się na karcie, przy której się zatrzymali.

Speaking: Przed lub po wykonaniu ćwiczenia 2 z handoutu przeprowadzamy zgadywankę. Uczniowie w 2 lub 3 drużynach wybierają z zestawu kart obrazkowych lub wyrazowych po trzy przedmioty, które ukrywają pod wyciętymi z brystolu walizkami i samochodami. Pozostali uczniowie próbują zgadnąć, które przedmioty zostały schowane.

Writing: Uczniowie rysują swój portret pod tytułem „Dressed for Winter” i podpisują ubrania i sprzęt, który mają na sobie. Bardziej zaawansowani uczniowie mogą napisać zdania: „I am wearing a hat, a scarf and a jacket etc.” Można też dodać zadanie na słuchanie - uczniowie rysują/naklejają zimowe ubrania i sprzęty na sylwetkę według instrukcji nauczyciela: „Put on your jacket and your goggles”. Tu przydatny będzie gotowy szablon (z DLTK's Growing Together).

Nasze materiały mogą być wykorzystane na bardzo różne sposoby. Mam nadzieję, że te pomysły Was zainspirują.

Joanna Zarańska - założycielka Early Stage

Dorota Ścisłowska - metodyk główny Early Stage
Malwina Starska - metodyk główna Early Stage













Jak-wspierac-rozwoj

Nastawienie na rozwój – jak wspierać je u uczniów?

Błędy mają generalnie nie najlepszą reputację, a jeśli chodzi o naukę, to sprawa komplikuje się jeszcze bardziej. Nic dziwnego: b...
Czytaj więcej
DT_w_szkole_jezyka_angielskiego

Design Thinking w szkole języka angielskiego

Od lat prowadzisz swoją szkołę językową i czujesz, że potrzebujesz zmian? A może właśnie zaczynasz i chcesz dobrze zainwestować edukacyjny potencja...
Czytaj więcej
Uczeń z dysleksją

Uczeń z dysleksją a nauczanie języka angielskiego – jak oswoić dysleksję?

10% populacji ma dysleksję – to dużo czy mało? Oczywiście trudno powiedzieć nie mając punktu odniesienia. Jednak będąc nauczycielem warto sobie uśw...
Czytaj więcej
Pieniadze na start

Skąd wziąć pieniądze na start własnej szkoły językowej?

Zakładanie własnej firmy to inwestycja wymagająca nie tylko posiadania określonych umiejętności organizacyjnych, poświęcenia swojego czasu oraz zaa...
Czytaj więcej