Early Stage Universe | Winter FREEBIES - Early Stage Universe

Winter FREEBIES

9.01.2018

Zapraszamy do korzystania naszych materiałów zimowych. Poniżej znajdziecie kilka pomysłów na ich użycie na lekcjach z Waszymi uczniami.

Po wprowadzeniu słownictwa z flashcards, uczniowie mogą utrwalić słownictwo dzięki grom i zabawom:

ROUND ROBIN

Uczniowie po kolei wymieniają po jednym słówku z zimowej kategorii. Słówka nie mogą się powtarzać. Więcej o Round Robin przeczytacie tutaj (Cooperative Learning Resources).

SHOWDOWN

Uczniowie pracują w parach. Każda para dostaje zestaw kart obrazkowych. Jeden z uczniów podnosi kartę, drugi mówi, co się na niej znajduje. Aby ćwiczyć pisownię, uczniowie pracują w 3-4 osobowych grupach. Jeden z uczniów podnosi kartę obrazkową, każdy z uczniów zapisuje słowo. następnie porównują odpowiedzi i sprawdzają poprawną pisownię przy użyciu kart wyrazowych. Showdown jest szczegółowo opisany tutaj (Cooperative Learning Resources).

STOP AND SAY/READ

Ustawiamy krzesła w kręgu. Na oparciach przyklejamy karty obrazkowe lub wyrazowe. Dzieci poruszają się w kręgu do muzyki. Nauczyciel wyłącza muzykę i uczniowie kolejno mówią co znajduje się na karcie, przy której się zatrzymali.

Speaking: Przed lub po wykonaniu ćwiczenia 2 z handoutu przeprowadzamy zgadywankę. Uczniowie w 2 lub 3 drużynach wybierają z zestawu kart obrazkowych lub wyrazowych po trzy przedmioty, które ukrywają pod wyciętymi z brystolu walizkami i samochodami. Pozostali uczniowie próbują zgadnąć, które przedmioty zostały schowane.

Writing: Uczniowie rysują swój portret pod tytułem „Dressed for Winter” i podpisują ubrania i sprzęt, który mają na sobie. Bardziej zaawansowani uczniowie mogą napisać zdania: „I am wearing a hat, a scarf and a jacket etc.” Można też dodać zadanie na słuchanie - uczniowie rysują/naklejają zimowe ubrania i sprzęty na sylwetkę według instrukcji nauczyciela: „Put on your jacket and your goggles”. Tu przydatny będzie gotowy szablon (z DLTK's Growing Together).

Nasze materiały mogą być wykorzystane na bardzo różne sposoby. Mam nadzieję, że te pomysły Was zainspirują.

Joanna Zarańska - założycielka Early Stage

Dorota Ścisłowska - metodyk główny Early Stage
Malwina Starska - metodyk główna Early Stage













Komentarze

Communication cards 2

Materiały dla nauczycieli języka angielskiego - B2 Communication Cards

W tym sezonie będziemy się z Wami cyklicznie dzielić kartami gramatyczno-komunikacyjnymi do użycia w klasie z nastoletnimi uczniami na poziomie ...
Czytaj więcej
porazka

Neurobiologia porażki, czyli co porażka robi z naszym mózgiem?

Nie bój się popełniać błędów! Uczymy się na porażkach! Krok wstecz, ale dwa kroki w przód. Pomimo szczerych chęci te rady niezbyt dobrze na mnie działają. A ...
Czytaj więcej
Jak rozwijac warsztat jezykowy

Jak rozwijać warsztat językowy?

Podczas wykonywania zawodu nauczyciela języka angielskiego stale pracujemy z pewnym, ograniczonym zestawem słów i zasad gramatycznych. Czy w takim wypadku is...
Czytaj więcej
Empty Name 261

Jak nauczyć dzieci, czym jest dobra porażka?

Jak myślicie, czemu porażka nie tylko może, ale wręcz powinna się wydarzać w życiu dziecka? Jak sprawić, aby dziecko dobrze sobie z nią radziło?...
Czytaj więcej