­čôÜ | Winter FREEBIES - Early Stage Universe

Winter FREEBIES

9.01.2018

Zapraszamy do korzystania naszych materia┼é├│w zimowych. Poni┼╝ej znajdziecie kilka pomys┼é├│w na ich u┼╝ycie na lekcjach z Waszymi uczniami. 

Po wprowadzeniu s┼éownictwa z flashcards, uczniowie mog─ů utrwali─ç s┼éownictwo dzi─Öki grom i zabawom:

ROUND ROBIN

Uczniowie po kolei wymieniaj─ů po jednym s┼é├│wku z zimowej kategorii. S┼é├│wka nie mog─ů si─Ö powtarza─ç. Wi─Öcej o Round Robin przeczytacie tutaj (Cooperative Learning Resources). 

SHOWDOWN

Uczniowie pracuj─ů w parach. Ka┼╝da para dostaje zestaw kart obrazkowych. Jeden z uczni├│w podnosi kart─Ö, drugi m├│wi, co si─Ö na niej znajduje. Aby ─çwiczy─ç pisowni─Ö, uczniowie pracuj─ů w 3-4 osobowych grupach. Jeden z uczni├│w podnosi kart─Ö obrazkow─ů, ka┼╝dy z uczni├│w zapisuje s┼éowo. nast─Öpnie por├│wnuj─ů odpowiedzi i sprawdzaj─ů poprawn─ů pisowni─Ö przy u┼╝yciu kart wyrazowych. Showdown jest szczeg├│┼éowo opisany tutaj (Cooperative Learning Resources).

 STOP AND SAY/READ

Ustawiamy krzes┼éa w kr─Ögu. Na oparciach przyklejamy karty obrazkowe lub wyrazowe. Dzieci poruszaj─ů si─Ö w kr─Ögu do muzyki. Nauczyciel wy┼é─ůcza muzyk─Ö i uczniowie kolejno m├│wi─ů co znajduje si─Ö na karcie, przy kt├│rej si─Ö zatrzymali.

Speaking: Przed lub po wykonaniu ─çwiczenia 2 z handoutu przeprowadzamy zgadywank─Ö. Uczniowie w 2 lub 3 dru┼╝ynach wybieraj─ů z zestawu kart obrazkowych lub wyrazowych po trzy przedmioty, kt├│re ukrywaj─ů pod wyci─Ötymi z brystolu walizkami i samochodami. Pozostali uczniowie pr├│buj─ů zgadn─ů─ç, kt├│re przedmioty zosta┼éy schowane.

Writing: Uczniowie rysuj─ů sw├│j portret pod tytu┼éem ÔÇ×Dressed for WinterÔÇŁ i podpisuj─ů ubrania i sprz─Öt, kt├│ry maj─ů na sobie. Bardziej zaawansowani uczniowie mog─ů napisa─ç zdania: ÔÇ×I am wearing a hat, a scarf and a jacket etc.ÔÇŁ Mo┼╝na te┼╝ doda─ç zadanie na s┼éuchanie - uczniowie rysuj─ů/naklejaj─ů zimowe ubrania i sprz─Öty na sylwetk─Ö wed┼éug instrukcji nauczyciela: ÔÇ×Put on your jacket and your gogglesÔÇŁ. Tu przydatny b─Ödzie gotowy szablon (z DLTK's Growing Together). 

Nasze materia┼éy mog─ů by─ç wykorzystane na bardzo r├│┼╝ne sposoby. Mam nadziej─Ö, ┼╝e te pomys┼éy Was zainspiruj─ů.

 

Dorota Ścisłowska
lektor i Metodyk Główny Early Stage
Opracowanie materia┼é├│w: Malwina Starska, G┼é├│wny Metodyk Early Stage
Piosenka "Winter Holidays": Joanna Zara┼äska, za┼éo┼╝ycielka Early Stage,
autorka podr─Öcznik├│w i pomocy dydaktycznych













Weby posty na fb

To write or not to write... czyli o pisaniu w online!

Jak i czy w og├│le uczy─ç pisania na lekcjach online? Czy jest zupe┼énie inne od uczenia ÔÇ×analogowegoÔÇŁ? Przeczytajcie ten artyku┼é, aby rozstrzygn─ů─ç t─Ö kwesti─Ö....
Czytaj wi─Öcej
Post2

Google doodle i inne przyjemno┼Ťci ÔÇô o narz─Ödziach google w uczeniu online

W tym artykule opisz─Ö Wam kilka pomys┼é├│w na to, jak korzysta─ç z mo┼╝liwo┼Ťci naszej starej znajomej ÔÇô google. Tym razem jednak nie o samym google doodle ÔÇô o ty...
Czytaj wi─Öcej
Weby posty na fb 1

CZAT MAT! Czyli jak wykorzysta─ç czat w e-uczeniu

W dzisiejszym artykule przedstawiam Wam par─Ö propozycji na temat tego, jak wykorzysta─ç czat w narz─Ödziach do uczenia online, aby uatrakcyjni─ç zaj─Öcia. Jego n...
Czytaj wi─Öcej
Onine 3

My bedroom is my classroom!

Kuchnia, sypialnia, ┼éazienka. I tak w k├│┼éko od ostatnich 3 miesi─Öcy. St├│┼é zawalony notatkami i kubkami po kawie. I codziennie pytanie - jaki jest dzi┼Ť dzie┼ä ...
Czytaj wi─Öcej