Early Stage Universe | Winter FREEBIES - Early Stage Universe

Winter FREEBIES

9.01.2018

Zapraszamy do korzystania naszych materiałów zimowych. Poniżej znajdziecie kilka pomysłów na ich użycie na lekcjach z Waszymi uczniami.

Po wprowadzeniu słownictwa z flashcards, uczniowie mogą utrwalić słownictwo dzięki grom i zabawom:

ROUND ROBIN

Uczniowie po kolei wymieniają po jednym słówku z zimowej kategorii. Słówka nie mogą się powtarzać. Więcej o Round Robin przeczytacie tutaj (Cooperative Learning Resources).

SHOWDOWN

Uczniowie pracują w parach. Każda para dostaje zestaw kart obrazkowych. Jeden z uczniów podnosi kartę, drugi mówi, co się na niej znajduje. Aby ćwiczyć pisownię, uczniowie pracują w 3-4 osobowych grupach. Jeden z uczniów podnosi kartę obrazkową, każdy z uczniów zapisuje słowo. następnie porównują odpowiedzi i sprawdzają poprawną pisownię przy użyciu kart wyrazowych. Showdown jest szczegółowo opisany tutaj (Cooperative Learning Resources).

STOP AND SAY/READ

Ustawiamy krzesła w kręgu. Na oparciach przyklejamy karty obrazkowe lub wyrazowe. Dzieci poruszają się w kręgu do muzyki. Nauczyciel wyłącza muzykę i uczniowie kolejno mówią co znajduje się na karcie, przy której się zatrzymali.

Speaking: Przed lub po wykonaniu ćwiczenia 2 z handoutu przeprowadzamy zgadywankę. Uczniowie w 2 lub 3 drużynach wybierają z zestawu kart obrazkowych lub wyrazowych po trzy przedmioty, które ukrywają pod wyciętymi z brystolu walizkami i samochodami. Pozostali uczniowie próbują zgadnąć, które przedmioty zostały schowane.

Writing: Uczniowie rysują swój portret pod tytułem „Dressed for Winter” i podpisują ubrania i sprzęt, który mają na sobie. Bardziej zaawansowani uczniowie mogą napisać zdania: „I am wearing a hat, a scarf and a jacket etc.” Można też dodać zadanie na słuchanie - uczniowie rysują/naklejają zimowe ubrania i sprzęty na sylwetkę według instrukcji nauczyciela: „Put on your jacket and your goggles”. Tu przydatny będzie gotowy szablon (z DLTK's Growing Together).

Nasze materiały mogą być wykorzystane na bardzo różne sposoby. Mam nadzieję, że te pomysły Was zainspirują.

Joanna Zarańska - założycielka Early Stage

Dorota Ścisłowska - metodyk główny Early Stage
Malwina Starska - metodyk główna Early Stage













Pexels maël balland 3457273

Jak pracować z tekstem podczas zajęć z języka angielskiego?

Praca z tekstem w głowach uczniów najczęściej łączy się z hasłem: nuuuuuda! W lektorach języka angielskiego może wzbudzać wątpliwości: „Czy nie lepiej zadać ...
Czytaj więcej
Materiały dla nauczycieli języka angielskiego Working Abroad

Materiały dla nauczycieli języka angielskiego – Working Abroad

Jak to w końcu jest z tą pracą za granicą? Jakie korzyści ciągnie za sobą działanie w biznesie o innej kulturze niż nasza, z ludźmi, którzy nie posługują się...
Czytaj więcej
Pexels andrea piacquadio 3769981

Nauczanie zróżnicowane – czym jest i jak możesz je zastosować w klasie?

Bycie nauczycielem to wyzwanie na wielu poziomach: merytorycznym, kreatywnym, organizacyjnym, emocjonalnym. Klasy tworzą uczniowie, którzy – choć są w tym sa...
Czytaj więcej
Podcast Czym są talenty Gallupa i jak mogą pomóc Ci w prowadzeniu zajęć języka angielskiego

[Podcast] Czym są talenty Gallupa i jak mogą pomóc Ci w prowadzeniu zajęć języka angielskiego?

Masz czasem poczucie, że wykonywanie zadań analitycznych jest dla Ciebie łatwiejsze niż zadania kreatywne albo na odwrót? Czy zauważasz, że Twoi uczniowie ma...
Czytaj więcej