­čôÜ | Winter FREEBIES - Early Stage Universe

Winter FREEBIES

9.01.2018

Zapraszamy do korzystania naszych materia┼é├│w zimowych. Poni┼╝ej znajdziecie kilka pomys┼é├│w na ich u┼╝ycie na lekcjach z Waszymi uczniami. 

Po wprowadzeniu s┼éownictwa z flashcards, uczniowie mog─ů utrwali─ç s┼éownictwo dzi─Öki grom i zabawom:

ROUND ROBIN

Uczniowie po kolei wymieniaj─ů po jednym s┼é├│wku z zimowej kategorii. S┼é├│wka nie mog─ů si─Ö powtarza─ç. Wi─Öcej o Round Robin przeczytacie tutaj (Cooperative Learning Resources). 

SHOWDOWN

Uczniowie pracuj─ů w parach. Ka┼╝da para dostaje zestaw kart obrazkowych. Jeden z uczni├│w podnosi kart─Ö, drugi m├│wi, co si─Ö na niej znajduje. Aby ─çwiczy─ç pisowni─Ö, uczniowie pracuj─ů w 3-4 osobowych grupach. Jeden z uczni├│w podnosi kart─Ö obrazkow─ů, ka┼╝dy z uczni├│w zapisuje s┼éowo. nast─Öpnie por├│wnuj─ů odpowiedzi i sprawdzaj─ů poprawn─ů pisowni─Ö przy u┼╝yciu kart wyrazowych. Showdown jest szczeg├│┼éowo opisany tutaj (Cooperative Learning Resources).

 STOP AND SAY/READ

Ustawiamy krzes┼éa w kr─Ögu. Na oparciach przyklejamy karty obrazkowe lub wyrazowe. Dzieci poruszaj─ů si─Ö w kr─Ögu do muzyki. Nauczyciel wy┼é─ůcza muzyk─Ö i uczniowie kolejno m├│wi─ů co znajduje si─Ö na karcie, przy kt├│rej si─Ö zatrzymali.

Speaking: Przed lub po wykonaniu ─çwiczenia 2 z handoutu przeprowadzamy zgadywank─Ö. Uczniowie w 2 lub 3 dru┼╝ynach wybieraj─ů z zestawu kart obrazkowych lub wyrazowych po trzy przedmioty, kt├│re ukrywaj─ů pod wyci─Ötymi z brystolu walizkami i samochodami. Pozostali uczniowie pr├│buj─ů zgadn─ů─ç, kt├│re przedmioty zosta┼éy schowane.

Writing: Uczniowie rysuj─ů sw├│j portret pod tytu┼éem ÔÇ×Dressed for WinterÔÇŁ i podpisuj─ů ubrania i sprz─Öt, kt├│ry maj─ů na sobie. Bardziej zaawansowani uczniowie mog─ů napisa─ç zdania: ÔÇ×I am wearing a hat, a scarf and a jacket etc.ÔÇŁ Mo┼╝na te┼╝ doda─ç zadanie na s┼éuchanie - uczniowie rysuj─ů/naklejaj─ů zimowe ubrania i sprz─Öty na sylwetk─Ö wed┼éug instrukcji nauczyciela: ÔÇ×Put on your jacket and your gogglesÔÇŁ. Tu przydatny b─Ödzie gotowy szablon (z DLTK's Growing Together). 

Nasze materia┼éy mog─ů by─ç wykorzystane na bardzo r├│┼╝ne sposoby. Mam nadziej─Ö, ┼╝e te pomys┼éy Was zainspiruj─ů.

 

Dorota Ścisłowska
lektor i Metodyk Główny Early Stage
Opracowanie materia┼é├│w: Malwina Starska, G┼é├│wny Metodyk Early Stage
Piosenka "Winter Holidays": Joanna Zara┼äska, za┼éo┼╝ycielka Early Stage,
autorka podr─Öcznik├│w i pomocy dydaktycznych













IMG 7136

Brain breaks w uczeniu online

Ka┼╝dy nauczyciel wie, ┼╝e porcjowanie nauki i przerwy s─ů potrzebne dla m├│zgu. To, czego potrzebujemy jeszcze bardziej, to przerwa przyjazna m├│zgowi, czyli ...
Czytaj wi─Öcej
IMG 1569

Jak uzyska─ç efekt WOW w zdalnym nauczaniu?

Po przeczytaniu poprzedniego artykułu pra...
Czytaj wi─Öcej
IMG 20200323 160610

Jak pozyska─ç uwag─Ö uczni├│w w zdalnym nauczaniu?

W nauczaniu online trudniej przeprowadza─ç zabawy ruchowe, organizowa─ç prac─Ö w grupach czy parach, wytrwa─ç przed ekranem t─ů sam─ů ilo┼Ť─ç czasu, co w warunkach n...
Czytaj wi─Öcej
Podcast Tonia

Biznesowy podcast o design thinking

Biznesowy podcast o design thinkingW trzecim podca┼Ťcie game-changer├│w Tonia Bochi┼äska rozmawia z Ewelin─ů Wycz├│┼ékowsk─ů, o tym:...
Czytaj wi─Öcej